Citat:
Men om man vill så kan man! För man måste ju onekligen fråga sig om begreppet "sonderbehandlung" betydde lusbekämpning??
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
/.../
Jag påstod att det fanns dokument som visade att ZyklonB beställningarna ökade vid tiden för massgasningarna.
Varför skall jag visa att Zyklonet inte hade med tyfus att göra när alla samtida vittnen säger att det hade med massgasningar att göra?
/VV
Jag påstod att det fanns dokument som visade att ZyklonB beställningarna ökade vid tiden för massgasningarna.
Varför skall jag visa att Zyklonet inte hade med tyfus att göra när alla samtida vittnen säger att det hade med massgasningar att göra?
/VV
Eftersom det finns dokument* med beställningar från SS i Auschwitz på Zyklon B för just ändamålet "sonderbehandlung" (= särskild behandling), så kan man väl bara dra slutsatsen att lusbekämpningen var så långt framskriden i Nazityskland att man ville hemlighålla alla referenser till det, av konkurrensskäl får man väl gissa?
Låter det orimligt?? Ja, det är nog bara för att det är orimligt!
Sonderbehandlung = Massmord! (Och här medelst gasen Zyklon B i för ändamålet särskilt inredda gaskammare, som på ritningarna benämns "likkällare".)
Alla som vill tro på att sonderbehandlung betyder lusbekämpning (hemligt, hemligt) räcker upp en hand..
Alla som vill tro att nazisterna (SS) ville skriva mord i sina papper när (eller om?) de verkligen sysslade med mord räcker upp en hand.**
Blir det en skog av händer? ... Nej, jag skulle inte tro det!
*) Dokument (beställning) av detta slag användes som bevismaterial under Auschwitzprocessen i Frankfurt 1963 - 65.
**) Sonderbehandlung är ett begrepp som tagits upp i mängder av rättegångar mot naziförbrytare.. Men att inte lita på moderna rättegångar är förstås ett mycket behändigt sätt att kunna fortsätta tro på sina egna konspirationsteorier och sitt förintelseförnekande.
Edit: Följande tillkom medan jag höll på att skriva mitt inlägg..
Citat:
Ja, se där har vi åtminstone en som hävdar att sonderbehandlung betyder lusbekämpning..
Ursprungligen postat av Ezzelino
/.../
Alla seriösa samtida vittnen, och alla krigstida tyska dokument som berör frågan, berättar att bruket av Zyklon B hade med desinfektionsprocedurer att göra, därför att löss och annan ohyra var så vanlig och ofta bar på smitta. /.../
Alla seriösa samtida vittnen, och alla krigstida tyska dokument som berör frågan, berättar att bruket av Zyklon B hade med desinfektionsprocedurer att göra, därför att löss och annan ohyra var så vanlig och ofta bar på smitta. /.../
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2008-05-13 kl. 10:42.
Senast redigerad av d00rkey 2008-05-13 kl. 10:42.
