2008-05-13, 10:30
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
/.../
Jag påstod att det fanns dokument som visade att ZyklonB beställningarna ökade vid tiden för massgasningarna.
Varför skall jag visa att Zyklonet inte hade med tyfus att göra när alla samtida vittnen säger att det hade med massgasningar att göra?

/VV
Men om man vill så kan man! För man måste ju onekligen fråga sig om begreppet "sonderbehandlung" betydde lusbekämpning??

Eftersom det finns dokument* med beställningar från SS i Auschwitz på Zyklon B för just ändamålet "sonderbehandlung" (= särskild behandling), så kan man väl bara dra slutsatsen att lusbekämpningen var så långt framskriden i Nazityskland att man ville hemlighålla alla referenser till det, av konkurrensskäl får man väl gissa?

Låter det orimligt?? Ja, det är nog bara för att det är orimligt!
Sonderbehandlung = Massmord! (Och här medelst gasen Zyklon B i för ändamålet särskilt inredda gaskammare, som på ritningarna benämns "likkällare".)

Alla som vill tro på att sonderbehandlung betyder lusbekämpning (hemligt, hemligt) räcker upp en hand..
Alla som vill tro att nazisterna (SS) ville skriva mord i sina papper när (eller om?) de verkligen sysslade med mord räcker upp en hand.**

Blir det en skog av händer? ... Nej, jag skulle inte tro det!

*) Dokument (beställning) av detta slag användes som bevismaterial under Auschwitzprocessen i Frankfurt 1963 - 65.
**) Sonderbehandlung är ett begrepp som tagits upp i mängder av rättegångar mot naziförbrytare.. Men att inte lita på moderna rättegångar är förstås ett mycket behändigt sätt att kunna fortsätta tro på sina egna konspirationsteorier och sitt förintelseförnekande.

Edit: Följande tillkom medan jag höll på att skriva mitt inlägg..
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
/.../
Alla seriösa samtida vittnen, och alla krigstida tyska dokument som berör frågan, berättar att bruket av Zyklon B hade med desinfektionsprocedurer att göra, därför att löss och annan ohyra var så vanlig och ofta bar på smitta. /.../
Ja, se där har vi åtminstone en som hävdar att sonderbehandlung betyder lusbekämpning..
Senast redigerad av d00rkey 2008-05-13 kl. 10:42.
Citera
2008-05-13, 11:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
länka till information om dessa påstådda dokument.
*Viktor länkar...*
Citat:
Du har fortfarande inte påvisat något dokument,

Huh??
Hur skall du ha det egentligen. Du verkar inte ha någon ordning alls på vad du babblar om.
Här ställer jag vänligt men bestämt upp för din skull med länkar och så omedelbart bums hoppar du till nästa blomma som ett bi en varm sommardag.
Läs nu D00rkeys utmärkta komplettering och ta lärdom, istället för att klafsa djupare ner i klaveret som du alltid har en tendens att göra.

/VV
Citera
2008-05-13, 11:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Men om man vill så kan man! För man måste ju onekligen fråga sig om begreppet "sonderbehandlung" betydde lusbekämpning??

Eftersom det finns dokument* med beställningar från SS i Auschwitz på Zyklon B för just ändamålet "sonderbehandlung" (= särskild behandling), så kan man väl bara dra slutsatsen att lusbekämpningen var så långt framskriden i Nazityskland att man ville hemlighålla alla referenser till det, av konkurrensskäl får man väl gissa?

Låter det orimligt?? Ja, det är nog bara för att det är orimligt!
Sonderbehandlung = Massmord! (Och här medelst gasen Zyklon B i för ändamålet särskilt inredda gaskammare, som på ritningarna benämns "likkällare".)

Alla som vill tro på att sonderbehandlung betyder lusbekämpning (hemligt, hemligt) räcker upp en hand..
Alla som vill tro att nazisterna (SS) ville skriva mord i sina papper när (eller om?) de verkligen sysslade med mord räcker upp en hand.**

Blir det en skog av händer? ... Nej, jag skulle inte tro det!

*) Dokument (beställning) av detta slag användes som bevismaterial under Auschwitzprocessen i Frankfurt 1963 - 65.
**) Sonderbehandlung är ett begrepp som tagits upp i mängder av rättegångar mot naziförbrytare.. Men att inte lita på moderna rättegångar är förstås ett mycket behändigt sätt att kunna fortsätta tro på sina egna konspirationsteorier och sitt förintelseförnekande.

Edit: Följande tillkom medan jag höll på att skriva mitt inlägg..

Ja, se där har vi åtminstone en som hävdar att sonderbehandlung betyder lusbekämpning..

Ännu ett korkat inlägg om vad du "tror" och inbillar dig - något som i sammanhanget är helt irrelevant. Läs för helvete Mattognos studie om vad Sonderbehandlung kunde betyda - mycket är just hygien-och desinfektions-och karantänsrelaterat, det finns inget i källorna som tyder på att Sonderbehandlung skulle ha inneburit "gasa judar i ombyggda bondhus och bårhuslokaler":

http://www.vho.org/D/sia/index.html#toc

Viktor, du är ett hopplöst fall. Din intelligens och omdömesförmåga räcker inte till för att föra en diskussion om dessa saker. Jag kunde upprepa mitt svarsinlägg och lägga till fler frågor du vägrar svara på, men du skulle ju ändå inte fatta vad det hela rör sig om...Jag nöjer mig med att konstatera att du är svarslös, att du ljuger och inte förmår visa upp något dokument som kopplar Zyklon B-leveranser till den imaginära "judegasningen".
Citera
2008-05-13, 12:20
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ännu ett korkat inlägg om vad du "tror" och inbillar dig - något som i sammanhanget är helt irrelevant. Läs för helvete Mattognos studie om vad Sonderbehandlung kunde betyda - mycket är just hygien-och desinfektions-och karantänsrelaterat, det finns inget i källorna som tyder på att Sonderbehandlung skulle ha inneburit "gasa judar i ombyggda bondhus och bårhuslokaler":
/.../
Jag diskuterar inte vad sonderbehandlung kan (eller kunde) betyda, utan vad det betyder..

Och angående "källorna" så..
Citat:
Alla som vill tro att nazisterna (SS) ville skriva mord i sina papper när (eller om?) de verkligen sysslade med mord räcker upp en hand.
Citera
2008-05-13, 13:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Läs för helvete Mattognos studie om vad Sonderbehandlung kunde betyda -

Vadå kunde?
Det kanske kunde handla om besök från Mars också?
Snacka om att fantisera fritt.

/VV
Citera
2008-05-13, 16:32
Medlem
Ezzelinos avatar
d00rkey och Viktor förstår alltså inte innebörden av elementära svenska ord, eller hur meningar formuleras för att bli så korrekta, informativa och tydliga som möjligt...Sonderbehandlung kunde betyda en mängd olika saker i den nazistiska byråkratins pappersexercis, det är detta Mattogno på ett föredömligt historievetenskapligt sätt dokumenterar och analyserar. Bland dessa betydelser av Sonderbehandlung finner han dock inte något tillfälle när det skulle ha inneburit "gasa judar i bårhuslokaler som samtidigt används som just bårhuslokaler".

Viktor, du bestrider alltså Pressacs tes om Zyklon B-leveranserna? Enligt dig användes Zyklon B inte i desinfektionssyfte?Anti-revisionisten Faurisson bemöter, apotekare Pressac, den flitigaste och duktigaste av dem som försökt försvara myten om judegasningar (även om han sänkte offersiffrorna enormt mycket och naturligtvis fick se sig besegrad) har förresten, som BlizzardKing påpekade, hävdat att 95-98% av Zyklon B i Auschwitz-Birkenau användes för desinfektion.
Pressac kan naturligtvis inte bevisa att 2-5% av Zyklon B-leveranserna användes för att "gasa judar" (eftersom det inte ägde rum), men hans tes är entydig - och du tycks bestrida den, därför att du inte vet vad du talar om...
Citera
2008-05-13, 18:09
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
d00rkey och Viktor förstår alltså inte innebörden av elementära svenska ord, eller hur meningar formuleras för att bli så korrekta, informativa och tydliga som möjligt...Sonderbehandlung kunde betyda en mängd olika saker i den nazistiska byråkratins pappersexercis, det är detta Mattogno på ett föredömligt historievetenskapligt sätt dokumenterar och analyserar. Bland dessa betydelser av Sonderbehandlung finner han dock inte något tillfälle när det skulle ha inneburit "gasa judar i bårhuslokaler som samtidigt används som just bårhuslokaler".

Viktor, du bestrider alltså Pressacs tes om Zyklon B-leveranserna? Enligt dig användes Zyklon B inte i desinfektionssyfte?Anti-revisionisten Faurisson bemöter, apotekare Pressac, den flitigaste och duktigaste av dem som försökt försvara myten om judegasningar (även om han sänkte offersiffrorna enormt mycket och naturligtvis fick se sig besegrad) har förresten, som BlizzardKing påpekade, hävdat att 95-98% av Zyklon B i Auschwitz-Birkenau användes för desinfektion.
Pressac kan naturligtvis inte bevisa att 2-5% av Zyklon B-leveranserna användes för att "gasa judar" (eftersom det inte ägde rum), men hans tes är entydig - och du tycks bestrida den, därför att du inte vet vad du talar om...
Ja är det inte märkligt hur de svarslösa dag ut och dag in påstår att "Förintelsen" är bevisad utan att kunna framlägga ett enda påstående som har verklig förankring? Var är mordvapnet, var är de kroppar som obducerats och påvisats gasmördats? Finns inget sådant måste ju rättegångarna avskrivas som falsarier. Kan dessa 3-5 % Zyklon B ha använts för att mörda flera miljoner?

Hur många trovärdiga vittnen finns egentligen och kan de ha en orsak bakom sina "vittnesmål"? Kan man bygga 6 miljoner människors död enbart på vittnesberättelser?
Citera
2008-05-13, 18:14
Medlem
Ronaldinhos avatar
EDIT: Dubbelpost
Citera
2008-05-13, 18:15
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Kan dessa 3-5 % Zyklon B ha använts för att mörda flera miljoner?

Hur många trovärdiga vittnen finns egentligen och kan de ha en orsak bakom sina "vittnesmål"? Kan man bygga 6 miljoner människors död enbart på vittnesberättelser?
Det låter som om du sitter in med lite spännande teorier. Låt oss höra hur många du tror kan ha mördats av dessa 3-5% Zyklon B.

Jag vill också gärna veta vad du tror är orsaken bakom vittnesmålen. Något som man kan förutspå om man lusläst Sion Vises Protokoll kanske?

Svaret på din sista fråga är givetvis nej men det visste du redan, fåntratt.
Citera
2008-05-13, 18:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Det låter som om du sitter in med lite spännande teorier. Låt oss höra hur många du tror kan ha mördats av dessa 3-5% Zyklon B.

Jag vill också gärna veta vad du tror är orsaken bakom vittnesmålen. Något som man kan förutspå om man lusläst Sion Vises Protokoll kanske?

Svaret på din sista fråga är givetvis nej men det visste du redan, fåntratt.
Är du så irrriterad att du måste göra 2 poster för att bemöta mig?

Låt oss höra dina "spännande teorier" om du överhuvudtaget har några...
Citera
2008-05-13, 18:32
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Är du så irrriterad att du måste göra 2 poster för att bemöta mig?

Låt oss höra dina "spännande teorier" om du överhuvudtaget har några...
Du har med andra ord inte funderat på hur mycket Zyklon B dessa 3-5% är och ändå förkastar du den officiella versionen, sen tycker du att det är jag som skall hitta påstått konspiratoriska orsaker till att människor avgett vittnesmål? Du är en märklig människa.
Citera
2008-05-13, 18:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Enligt dig användes Zyklon B inte i desinfektionssyfte?

Vad får dig att tro på det?

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in