2008-04-22, 13:48
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men jag saknar fortfarande någonstans där det sägs att de var OBERÖRDA.

Ok, inget svar på den fråga jag upprepade ett par gånger.
Det tolkar jag som att det var det vanliga ljuget och påhitten från Ezzelinos sida, förmodligen för att samla billiga poänger.
Tydligen får man ljuga hur mkt man vill om vittnen och judar som var med på den tiden utan minsta belägg eller referenser för det man säger.

Med stor sannorlikhet kan man alltså förmoda att de stackare som tvingades utföra det hemska arbetet genomled de värsta fasor och mardrömmar som tänkas kan.
Att de satte sig och röka, eller tom äta något, om de fick käk (som det var ont om) är inte alls speciellt konstigt.
Det som är konstigt är att det sitter personer och PÅSTÅR att dessa stackare var oberörda utan att ha torrt på fötterna för sina påståenden.

/VV

Edit: Stavfel
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2008-04-22 kl. 13:55.
Citera
2008-04-22, 15:01
Medlem
Citat:
Varför frågar du denna fråga när du säkerligen vet svaret på många av alla dom som vittnat?
Det har ju diskuterats massor av gånger tidigare i detta forum./VV
Ja, det har det, senast under tråden "De som inte kunde arbeta" http://www.flashback.org/showthread.php?t=600840&page=7 inlägg 76
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Som sagt, varför massavrättade de inte bara folk i drivor från morgon till kväll från dag ett? Varför slösa massa energi och administration på att hålla så många vid liv om högsta prioritet var utrotning? Det är något som inte stämmer...
Himmlers "velighet" på denna punkt, han försökte alltså få kontakter med de väst-allierade, är även diskuterad under tråden "En fråga om barn i läger" nedan.

Många fångar, även en del judiska,var dessutom enligt Hitlers order in i det sista sysselsatta med den stora tillverkningen av krigsmateriel, bl.a. till V-bomberna. De troddes ju kunna vända kriget.

Den eventuella mordlusten avtog också när fronterna närmade sig! De som tjänstgjorde i lägren, inklusive de högre cheferna, fick alltmera anledning att fundera på framtiden och de rättsliga konsekvenserna.

Ytterligare ett skäl som kanske inte omedelbart faller i åtanke, är ju att
om alla eller i varje fall flertalet mördades i de olika lägren skulle ju mängder av SS-personal med vakterna där bli tillgängliga för fronterna, speciellt vid den ryska! Det var nog knappast någon som såg fram mot detta!
Citera
2008-04-22, 16:07
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det är något som inte stämmer...

Läs Babords tänkvärda inlägg så kommer du att se att allt stämmer perfekt.

/VV
Citera
2008-04-22, 17:29
Medlem
Citat:
Som sagt, varför massavrättade de inte bara folk i drivor från morgon till kväll från dag ett? Varför slösa massa energi och administration på att hålla så många vid liv om högsta prioritet var utrotning? Det är något som inte stämmer...
Dessutom beskrivs de ju som skogstokiga perverterade galningar som älskade att mörda judar. Samtidigt som gasningarna infördes för att dom inte orkade/klarade av att skjuta fångarna.

jodåsåatte...
Citera
2008-04-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Har du konsulterat ditt exemplar av Filip Müllers berättelse? Hans "vittnesmål" ligger ju till grund för det mesta Raul Hilberg försöker dikta ihop om "gasningsprocessen".

Höss sade, eller någon dikterade eller skrev åt honom, att de mytiska, aldrig existerande dödsjudarna arbetade med liksläpandet ur "gaskammarna" "mit einer stumpfer Gleichmütigkeit, als wenn es irgend etwas Alltäglisches wäre", medan de åt och rökte. ........
Har verkligen det som nedanstående länk handlar och som Shlomo Venezia efter många år berättat om, sin uppkomst i Höss berättelser, d.v.s. det som revisarna här kallar för "fria fantasier"?

Ja, enligt E. fanns det ju inga sonderkommandos ens!

Så är det givetvis inte!

Se http://www.sonderkommando-studien.de/index.php?c=forschung/index
Senast redigerad av Babord 2008-04-22 kl. 18:28.
Citera
2008-04-22, 19:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Att de satte sig och röka, eller tom äta något, om de fick käk (som det var ont om) är inte alls speciellt konstigt.---

Shlomo Venezia säger att det var lätt för Sonderkommandomedlemmarna att skaffa korv, sardiner, bröd, vodka - det rådde ingen matbrist. Den lögnen kan du alltså spola ner. De ryska icke-judiska Sonderkommandomedlemmarna frossade och söp mest hela tiden, och utförde inget liksläpararbete - enligt Venezia. Dock satte sig ryssarna inte i "gaskammaren", i den stinkande atmosfären, i sörjan av blod, piss, skit och spya, och åt. Att du inte ser det som märkligt, och ett tecken på att judarna var oberörda av sitt arbete, att de ägnade sig åt att röka och äta medan de släpade lik (enligt sagesmännen, den insiktsfulle vet ju att de ljuger rakt igenom med sina äckliga beskrivningar av "gaskammare", eller i Höss fall fick lögnerna dikterade för sig av "förhörsledare" och tortyrledare) är väl snarare ett tecken på att din fattningsförmåga inte är särskilt utvecklad.

Ditt lipande över de "stackars" judarna som "tvingades" arbeta i gaskammarna och i högsta grad (enligt den lögnberättelse de serverar omisstänksamma gojim och indoktrinerade judar) var medskyldiga till ett "systematiskt massmord" på sina stamfränder, är rent löjligt - varför vägrade de inte i så fall? Varför en sådan rädsla för döden, en sådan beredskap att göra precis vad som helst? Sådant beteende är mindervärdigt - inget att slösa medkänsla på, även om det skulle ha varit sanna historier dessa judar flera decennier efter kriget börjar berätta (vilket inte är fallet, det är uppenbara falsarier på alla avgörande punkter).
Senast redigerad av Ezzelino 2008-04-22 kl. 19:59.
Citera
2008-04-22, 20:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jodå, det skulle de nog allt ha velat! ... Men i krigstid fanns (och finns) det nog olika slags prioriteringar.

Judarna skulle (helst) "försvinna" så fort som möjligt, men samtidigt behövde man stora mängder "gratis" arbetskraft!

Dessutom, som Babord redan beskrivit ovan, hade nog en hel del av SS-männen ett uns av ren självbevarelsedrift också. Hellre en relativt "bekväm" tillvaro i något av lägren än i ett stridande SS-förband på östfronten efter Stalingrad. (Att SS-män blev krigsfångar i Sovjetunionen tillhörde verkligen ovanligheterna, om det ens förekom över huvud taget.)

Vidare fanns det säkerligen ett mycket ringa fåtal judar som hölls vid liv av helt andra skäl - utpressning och gisslan gentemot de västallierade. (De östallierade (Sovjetunionen) underhandlade man inte alls med.)

Att det är något "som inte stämmer" är i ditt fall baserat på rent tyckande!
Citera
2008-04-22, 20:55
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
/.../ Att du inte ser det som märkligt, och ett tecken på att judarna var oberörda av sitt arbete, att de ägnade sig åt att röka och äta medan de släpade lik (enligt sagesmännen, den insiktsfulle vet ju att de ljuger rakt igenom med sina äckliga beskrivningar av "gaskammare", eller i Höss fall fick lögnerna dikterade för sig av "förhörsledare" och tortyrledare) är väl snarare ett tecken på att din fattningsförmåga inte är särskilt utvecklad.

Ditt lipande över de "stackars" judarna som "tvingades" arbeta i gaskammarna och i högsta grad (enligt den lögnberättelse de serverar omisstänksamma gojim och indoktrinerade judar) var medskyldiga till ett "systematiskt massmord" på sina stamfränder, är rent löjligt - varför vägrade de inte i så fall? Varför en sådan rädsla för döden, en sådan beredskap att göra precis vad som helst? Sådant beteende är mindervärdigt - inget att slösa medkänsla på, även om det skulle ha varit sanna historier dessa judar flera decennier efter kriget börjar berätta (vilket inte är fallet, det är uppenbara falsarier på alla avgörande punkter).
1. Så du menar på fullaste allvar att Sonderkommando-fångarnas arbete (om deras arbetsuppgifter nu var att bistå mördandet i gaskamrarna alltså) skulle göra att de mentalt mådde ungefär lika bra eller dåligt som en industriarbetare på Volvo!? Du menar alltså att deras "arbete" inte satte några som helst konstiga psykiska spår, och att deras handlande inte kan tyckas en smula "märkliga" utifrån ett fredstida och nutida perspektiv?

2. Beskriv för alla här i tråden den tortyr som Rudolf Höss utsattes för, mer än att han blev tämligen brutalt "uppläxad" vid gripandet! Bifoga gärna dokumentation, eller forenciska bevis, eller vad ni nu brukar kalla det. (Att han ibland tyckte sig frysa om fötterna tycker inte jag, i vart fall, duger riktigt förresten.)
Citera
2008-04-22, 21:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
1. Så du menar på fullaste allvar att Sonderkommando-fångarnas arbete (om deras arbetsuppgifter nu var att bistå mördandet i gaskamrarna alltså) skulle göra att de mentalt mådde ungefär lika bra eller dåligt som en industriarbetare på Volvo!? Att deras "arbete" inte satte några som helst konstiga psykiska spår, och att deras handlingar kan tyckas en smula "märkliga" utifrån ett fredstida och nutida perspektiv?

2. Beskriv för alla här i tråden den tortyr som Rudolf Höss utsattes för, mer än att han blev tämligen brutalt "uppläxad" vid gripandet! Bifoga gärna dokumentation, eller forenciska bevis, eller vad ni nu brukar kalla det. (Att han ibland tyckte sig frysa om fötterna tycker inte jag, i vart fall, duger riktigt förresten.)

1. Nej, jag anser att den handfull primitiva lögnare som påstår sig ha hanterat "liken i gaskammarna" framställer sitt hopfantiserade värv på ett sätt som genomgående är absurt - en detalj är deras ätande och rökande i "gaskammarna". Inget styrker deras påståenden, allt som är känt om krematorierna och bårhuskällarna motsäger deras yttranden. Läs själv "vittnesmålen" så kanske du kan diskutera för en gångs skull, inte bara komma med vaga förmodanden.

2. Använd FB:s sökfunktion, eller be någon mod instruera dig hur man begagnar sig av den på ett effektivt sätt. Jag har ingen skyldighet att in absurdum upprepa information till sådana som är för lata för att ta till sig den - dessutom ska jag se vidare på Liverpool-Chelsea i CL-semifinalen.
Citera
2008-04-22, 21:22
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
1. Nej, jag anser att den handfull primitiva lögnare som /.../
Ah.. Huvudet på spiken.. Du "anser"... Men vad du anser är ju inte riktigt vad jag frågade om..

Citat:
2. Använd FB:s sökfunktion, eller be någon mod instruera dig hur man begagnar sig av den på ett effektivt sätt. Jag har ingen skyldighet att in absurdum upprepa information till sådana som är för lata för att ta till sig den /.../
Ah.. Ursäkta mig, men jag trodde (faktiskt) att inget särskilt tidigare hade beskrivits och dokumenterats i fallet "den torterade Höss"? Men visst; jag ska använda nämda sökfunktion...
Citera
2008-04-22, 23:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Shlomo Venezia säger att det var lätt för Sonderkommandomedlemmarna att skaffa korv, sardiner, bröd, vodka - det rådde ingen matbrist. Den lögnen kan du alltså spola ner.

Men det är ju du som lärt mig!!!
Jag visste inte detta innan jag läste inlägg av dig som sa att det var brist på mat i Tyskland beroende bla på bombningar av infrastrukturen.
Då var dina inlägg ljug och båg alltså.
Men Ok, då tar vi det till handlingarna att det INTE var brist på mat i Tyskland.
Tack för informationen.

(iofs menade jag och kanske du med, att det generellt fanns stora brister i lägrena, men säkerligen fanns det de som hade det bättre än andra, så du behöver inte slå in den öppna dörren en andra gång)

Rökt cigg har folk gjort i många olika ögonblick av hemskheter.
Har för mig jag läst att exekutionspatruller fick cigg att röka efter uträttat värv, men finner inte informationen precis nu.
Har definitivt sett bilder på rökande soldater på slagfältet.
Varesig du eller jag (tror jag iallafall) har sett på bilder av rökande sonderkommandogubbar som röker under pågående arbete. Att de skulle röka efteråt ser jag som SJÄLVKLART till skillnad från dig.

/VV
Citera
2008-04-22, 23:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ah.. Ursäkta mig, men jag trodde (faktiskt) att inget särskilt tidigare hade beskrivits och dokumenterats i fallet "den torterade Höss"? Men visst; jag ska använda nämda sökfunktion...

Jag har hört att han blev slagen när han togs till fånga för att han skulle avslöja sitt namn.
Något annat, som att han skulle bli slagen eller torterad när han skulle vittna, har jag aldrig sett eller hört från annat håll än från herrar revisionister.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in