2008-04-06, 18:11
Medlem
Månsans avatar
En fråga:
Anser ni historierevisionister att Adolf Hitler har skrivit Mein Kampf? Eller är de upplagor som givits ut manipulerade på någor sätt av någon annan än Hitler själv? Jag menar här i första hand de tyskspråkiga upplagorna.
Citera
2008-04-06, 18:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En fråga:
Anser ni historierevisionister att Adolf Hitler har skrivit Mein Kampf? Eller är de upplagor som givits ut manipulerade på någor sätt av någon annan än Hitler själv? Jag menar här i första hand de tyskspråkiga upplagorna.

Hitler dikterade som bekant Mein Kampf för Rudolf Hess i fängelsecellen i Landsberg. Hitler gav sedan sitt godkännande av bokens slutgiltiga utformning, så de tyskspråkiga utgåvorna från Hitlerregimens tid är utan tvivel autentiska.
Vad Mein Kampf skulle ha för relevans för denna tråd får du gärna försöka förklara?
Citera
2008-04-06, 18:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hitler dikterade som bekant Mein Kampf för Rudolf Hess i fängelsecellen i Landsberg. Hitler gav sedan sitt godkännande av bokens slutgiltiga utformning, så de tyskspråkiga utgåvorna från Hitlerregimens tid är utan tvivel autentiska.
Vad Mein Kampf skulle ha för relevans för denna tråd får du gärna försöka förklara?
Jag skulle gissa på att Månsan tänker på det här citatet från Mein Kampf:
If at the beginning of the War and during the War twelve or fifteen thousand of these Hebrew corrupters of the people had been held under poison gas, as happened to hundreds of thousands of our very best German workers in the field, th sacrifice of millions at the front would not have been in vain.
http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/mkv2ch15.html
Ett citat som inte bevisar gaskammarmyten utan snarare avslöjar att Hitler ansåg att det hade kunnat varit en bra idé att gasa några judar. Troligen har detta citat tagits ur sitt sammanhang och utnyttjats av de allierade till att “förverkliga” gaskammarmyten.
Citera
2008-04-06, 20:13
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Oavsett bristfällig översättning till engelska, så tycks ljudfilen överensstämma med den tyska ordalydelsen av Himmlers tal (som finns att finna på många ställen, inte bara på Lehrers sida). Det låter i alla fall som om Himmler säger det han säger.
Om nu inte någon judelögnare varit inne och manipulerat röstinspelningen.
Välkommen till forumet för revisionism, kul att du hittade hit.

Jag har inte hunnit lyssna på 'talet' som du kanske förstår så jag kan inte uttala mig idagsläget men jag hoppas att du har lika kritiska ögon och ett nyanserat tänkande som du har i Palestinafrågan.
Att Steven Lehrer överdriver när han (helt felaktigt) översätter Himmlers tal är ett tydligt tecken på att något inte står rätt till.
Citera
2008-04-06, 20:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
If at the beginning of the War and during the War twelve or fifteen thousand of these Hebrew corrupters of the people had been held under poison gas, as happened to hundreds of thousands of our very best German workers in the field, th sacrifice of millions at the front would not have been in vain.
Ett citat som inte bevisar gaskammarmyten utan snarare avslöjar att Hitler ansåg att det hade kunnat varit en bra idé att gasa några judar. Troligen har detta citat tagits ur sitt sammanhang och utnyttjats av de allierade till att “förverkliga” gaskammarmyten.
Nej det var inte det jag avsåg. Just det stycket har använt som indicium i frågan många gånger förut. Med all rätt.
Jag ställde frågan av rent allmänintresse. Inget som sägs i en bok bevisar självfallet någonting av det som sker ett antal år senare.
Vi får i Mein Kampf en inblick i hur Hitler tänker. I synnerhet den andra delen (utan Hess) innehåller - för oss som accepterar den gängse historiebeskrivningen - en hel del indicier på att händelseutvecklingen i nazityskland hade sin idémässigga grund i Hitlers hjärna.

"Tagits ur sitt sammanhang" skriver du. Vad är det i sammanhanget som läsaren mer bör ha klart för sig för att rätt förstå vad Hitler menar med dessa rader? Jag har läst hela avsnittet och inser inte riktigt vad du menar. Förklara gärna.
Citera
2008-04-06, 21:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Välkommen till forumet för revisionism, kul att du hittade hit.

Jag har inte hunnit lyssna på 'talet' som du kanske förstår så jag kan inte uttala mig idagsläget men jag hoppas att du har lika kritiska ögon och ett nyanserat tänkande som du har i Palestinafrågan.
Att Steven Lehrer överdriver när han (helt felaktigt) översätter Himmlers tal är ett tydligt tecken på att något inte står rätt till.

Tack.
Helt oavsett Lehrer, anser ni att de ordagranna nedteckningar som finns av Himmlers anföranden (både detta tal och andra) är förfalskningar? Dessa finns att läsa på fler ställen än Lehrers websida.

Accepterar ni den tyska språkversionen som autentisk? Av det följer i så fall att ljudinspelningen inte är manipulerad (inte såvitt jag hör i alla fall, texten förefaller överensstämma med de tillgängliga referat som finns). Att Lehrer gjort en bristfällig översättning till engelska borde f ö vara av underordnad betydelse eftersom den tyska texten finns tillgänglig att ta del av.
Citera
2008-04-07, 01:31
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Kontexten syftar ju dessutom på stridsgaser i första världskriget. För det andra ligger det i gasutrotningens historiografi att man skulle ha börjat med gaskammare sedan kulor blev för jobbigt och påfrestande för manskapet. Som källa till förintelsen är citatet följaktligen rätt värdelöst.
Citera
2008-04-07, 01:45
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Vi får i Mein Kampf en inblick i hur Hitler tänker. I synnerhet den andra delen (utan Hess) innehåller - för oss som accepterar den gängse historiebeskrivningen - en hel del indicier på att händelseutvecklingen i nazityskland hade sin idémässigga grund i Hitlers hjärna.

Hur det än må vara med den saken så har jag personligen aldrig sett några hinder för att Hitler/nazisterna skulle ha kunnat eller varit moraliskt beredda att utrota judarna medelst gasning om detta varit vad de hade velat/planerat.

Problemen börjar när man undersöker *hur* gasningarna skall ha gått till och hur gasningshistorien vuxit fram och utvecklats. Vi har här ett fall av att djävulen bor i detaljerna. Gasningshistorierna går från ett stadium av inbördes motsägelsefulla skildringar av ryktesnatur till ett allt större mått av harmonisering för att passa bättre ihop med källmaterialet, exempelvis lägerinstallationernas faktiska utformning.
Det ser rätt mycket ut som ett fall av legender som omformats till historiskt vedertagen sanning enligt mig.
Senast redigerad av Överliggaren 2008-04-07 kl. 01:50.
Citera
2008-04-07, 10:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Hur det än må vara med den saken så har jag personligen aldrig sett några hinder för att Hitler/nazisterna skulle ha kunnat eller varit moraliskt beredda att utrota judarna medelst gasning om detta varit vad de hade velat/planerat.

Problemen börjar när man undersöker *hur* gasningarna skall ha gått till och hur gasningshistorien vuxit fram och utvecklats. Vi har här ett fall av att djävulen bor i detaljerna. Gasningshistorierna går från ett stadium av inbördes motsägelsefulla skildringar av ryktesnatur till ett allt större mått av harmonisering för att passa bättre ihop med källmaterialet, exempelvis lägerinstallationernas faktiska utformning.
Det ser rätt mycket ut som ett fall av legender som omformats till historiskt vedertagen sanning enligt mig.

Visst är det så. Historievetenskapligt är det omöjligt att försvara myterna om "gaskammare där miljontals judar mördades".

Eftersom forumets gaskammartroende inte hade något att erinra om Emmaly Reeds "sanna historia" , som jag länkade till för några dar sedan, så får man anta att de är fast övertygade om hennes påståendens trovärdighet:

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=4911

Här en mupp vid namn Sittsamer som var rädd att förlora sina skor under kriget, och som såg något ingen annan tycks ha bevittnat, "gaskammarstorstenarna i Flossenbürg". Nu indoktrinerar han amerikanska muppar med sin sorgliga historia om "unikt" judelidande:

http://www.post-gazette.com/pg/07009/752245-51.stm

Citat:
"---the prisoners arrived in Flossenburg, a concentration camp in Germany.

As they entered the camp, Mr. Sittsamer recalled, "We could see the chimneys [of the gas chambers]. We could see a mountain of shoes. We thought, 'Oh my God, our shoes are going to be there next.' "---"
Citera
2008-04-07, 11:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Här en mupp vid namn Sittsamer som var rädd att förlora sina skor under kriget, och som såg något ingen annan tycks ha bevittnat, "gaskammarstorstenarna i Flossenbürg". Nu indoktrinerar han amerikanska muppar med sin sorgliga historia om "unikt" judelidande:

I texten finns det [hakparenteser] kring 'the gas chambers'.
Varför då?
Kan det ha varit journalisten som skrev texten som lade till det lilla förtydligandet om gaskammaren?
Att det fanns ett krematorium med skorsten i Flossenburg vet vi ju.

Att det finns felaktigheter i vittnesmålen och hur dessa presenteras i diverse tidningar och artiklar är ju välkänt.
Man kanske också kan misstänka att berget av skor härrör sig till något annat läger, men det vet jag inte säkert.

Självklart skulle man må dåligt om man kom till ett läger och såg ett sådant berg, eller en sådan hög med skor.
Att sitta här och raljera över mannens känslor och upplevelser är rent patetiskt även om en och annan detalj kan te sig märklig eller direkt felaktig av olika orsaker.

/VV
Citera
2008-04-07, 11:59
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
I texten finns det [hakparenteser] kring 'the gas chambers'.
Varför då?
Kan det ha varit journalisten som skrev texten som lade till det lilla förtydligandet om gaskammaren?
Att det fanns ett krematorium med skorsten i Flossenburg vet vi ju.

Kanske var det rentav skorstenarna från lägerbageriet som skrämde den stackars herr Sittsamer så?

Det är ju klart att man blir rädd om man ser en skorsten.
Citera
2008-04-07, 13:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Kanske var det rentav skorstenarna från lägerbageriet som skrämde den stackars herr Sittsamer så?

Det är ju klart att man blir rädd om man ser en skorsten.

Bra skraja för Monowitz bör de ha varit. Tänk att de tvingades arbeta...

Jag tycker det är fascinerande hur de gaskammartroende är beredda att tro på bokstavligen vilket dravel som helst, om det är en jude som år 2008 behagar rapa upp det. Emmaly Reeds publik, och de troende på detta forum som tydligen betraktar henne som trovärdig, har märkliga sätt att varsebli verkligheten, eftersom de inte förmår säga rakt ut att käringen fantiserar och ljuger:

Citat:
"---She no longer has the tattoos on her arms that branded her a concentration prisoner. After the war a kind doctor removed them for her.

Emmaly said that Hitler was nothing special, but he had an almost hypnotic power over the women and men under his control.

"He was not human," she said. "He killed a little boy next to me and I looked into his face. It was not the face of a human, it was the face of the devil." Twisted Evil "Those are pictures you cannot forget," she said. "I still have nightmares where I wake up screaming."

Emmaly was 15 when she was rescued by the French military. At the time of her rescue she was in a coma.

"It was at the end of the war and the SS had to flee quickly, so they hung us up on the wall," she said. "They put chains around our necks. If you moved you would strangle yourself and die. About 50 percent did die. If the French wouldn't have showed up when they did I know I would have died too."---

Emmaly will be speaking in Sharon Springs at the High School Friday, April 4, at 10:30 a.m. MT.---"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in