2008-02-27, 16:32
  #1441
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Vad är den gällande bilden av vad alla kropparna tog vägen? .

Exterminationisterna hävdar så vitt jag kan förstå att de "Förintades" i något slags magiska processer som trotsar naturlagarna, den analyserbara krematoriekapaciteten och logistiska begränsningar. Dessutom lämnade dessa postulerade förbränningsprocesser enligt de gaskammartroende inga spår av de brända kropparna.

Även i det tunisiska KZ-lägret Jado, där judar internerades och dog av tyfus, fantiserar f.d. interner om att det fanns "gaskammare" - israeliska historiker säger att det inte fanns några. En Haaretzartikel om en dokumentär som gjorts om de nordafrikanska judarnas krigsöden citeras i sin helhet på något som heter IsraelForum:

http://www.israelforum.com/board/showthread.php?t=8024
Citera
2008-02-27, 21:56
  #1442
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Exterminationisterna hävdar så vitt jag kan förstå att de "Förintades" i något slags magiska processer som trotsar naturlagarna, den analyserbara krematoriekapaciteten och logistiska begränsningar. Dessutom lämnade dessa postulerade förbränningsprocesser enligt de gaskammartroende inga spår av de brända kropparna.

Även i det tunisiska KZ-lägret Jado, där judar internerades och dog av tyfus, fantiserar f.d. interner om att det fanns "gaskammare" - israeliska historiker säger att det inte fanns några. En Haaretzartikel om en dokumentär som gjorts om de nordafrikanska judarnas krigsöden citeras i sin helhet på något som heter IsraelForum:

http://www.israelforum.com/board/showthread.php?t=8024

Har du själv räknat ut varför det behövdes 4 krematorier i ett transit- och arbetsläger som Birkenau?
Är det rimligt om du (för en gång skull) tänker efter?
Citera
2008-02-27, 22:03
  #1443
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nu har jag själv inte tagit del av Miklos Nyiszlis bok, men jag kan väl ändå ställa följande enkla fråga:
Var kan jag finna uppgifter och belägg för att hans bok är "komiskt absurd" och "grundligt diskrediterad"??

Nå, har du kommit fram till några slutsatser vad gäller herr Nyiszlis "trovärdighet"?

http://www.codoh.com/newrevoices/nrbelling/nrbelnyz1.html
Citera
2008-02-28, 01:17
  #1444
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nå, har du kommit fram till några slutsatser vad gäller herr Nyiszlis "trovärdighet"?
/.../
Eftersom jag inte läst Miklos Nyiszlis bok så kan jag inte så där utan vidare ha någon egentlig uppfattning..
( på dig själv, förresten)

Men, dock.. Efter att ha sett filmen (The Grey Zone med bl a Steve Buscemi, Harvey Keitel och Mira Sorvino) som bygger på hans bok, så kan jag bara säga så pass mycket som att den (filmen alltså) är väldigt trovärdig och i alla avseenden överensstämmande med den officiella historieskrivningen!
Citera
2008-02-28, 10:46
  #1445
Medlem
Ezzelinos avatar
Hollywood som den kanske mest övertygande garanten för historisk sanning?

Nedan en korkad gammal tjeckisk judinna vid namn Ann feig i Miami som turnerar med sin infantila historia om "mirakelräddning från gaskammarna". Hennes "förklaring", att "krematoriet var låst just den dagen när jag kom dit för att gasas", duger bra i de skolor hon propagerar sin lögn, och i de media som tjänstvilligt rapporterar det "gripande vittnesmålet". Och så har vi dessa jävla storfamiljer, 92 eller 784 pers, bara tomma påståenden...:

http://www.miamiherald.com/news/miami_dade/aventura/story/431831.html

Citat:
"---Ninety-two members of her family were killed there. Ann herself narrowly escaped death -- the day she was brought to the crematorium, it was locked.

She was taken to a munitions factory and then to Dachau.---"
Citera
2008-02-28, 20:33
  #1446
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hollywood som den kanske mest övertygande garanten för historisk sanning?
/.../
Antingen missförstår du med avsikt, Ezzelino!? Eller så missförstår du bara? ... Har jag någon gång talat om "Hollywood" (eller The Grey Zone) som någon "garant för historisk sanning"? Eller som någon form av källa?

Nej! Jag talade om att jag finner skildringen av Auschwitz/Birkenau och dess mordmaskineri (samt även rolltolkningarna) i just den filmen..
Citat:
..väldigt trovärdig och i alla avseenden överensstämmande med den officiella historieskrivningen!
Det där med att den skulle vara "trovärdig" vågar jag nog inte hoppas på att du håller med om, men du får väl i vart fall hålla med om att den korrelerar ganska väl till den officiella (ja, du kanske vill kalla det för den judesuprematisktiska?) historieskrivningen, oavsett om du gillar denna eller ej??

Sen att The Grey Zone råkar bygga på Miklos Nyiszlis bok (som jag ju dock fortfarande inte har läst) bygger ju bara på den bilden hos mig eftersom han de facto var där.. Jag kan naturligtvis inte tala för någon annan, men i allt sådant som jag läst, sett och hört i betydligt mera historiskt korrekta skildringar än någon förnekarsajt skulle kunna ge, i vart fall mig, så överensstämmer skildringen i The Grey Zone i princip till punkt och pricka..

Därför vill jag här samtidigt passa på att uppmana alla som inte har sett filmen (The Grey Zone) att verkligen se den! Den ger en hel del insikt i mordmaskineriet Birkenaus mer vardagliga aspekter, hur ett Sonderkommando kunde tänkas leva samt hur deras "arbete" påverkade dem. Lite kött på benen ges också i skildringen av vilken sorts "vanliga människor" SS-männen vanligen var..


Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
/.../ Och så har vi dessa jävla storfamiljer, 92 eller 784 pers, bara tomma påståenden...:
/.../
Och så har vi även detta:
Engelskans family kan väl referera mer än till bara den närmaste kärnfamiljen, vad jag vet?? .. I mitt eng-sve-lexikon står i alla fall så här:
Citat:
family
1
familj, hushåll 2 barnskara 3 stam, ras [etc]
.. vilket ger att det väl i princip kan handla om 92 personer i hennes släkt?
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2008-02-28 kl. 20:42.
Citera
2008-02-28, 20:55
  #1447
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
.. vilket ger att det väl i princip kan handla om 92 personer i hennes släkt?

Eller i hennes "stam"? Eller i hennes "ras"? Det förblir dunkelt, och är förstås bara ett löst påstående. Vad tror du om att "just den dagen var krematoriet låst, så jag slapp gasen"? En trovärdig historia?
Citera
2008-02-28, 21:02
  #1448
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Eller i hennes "stam"? Eller i hennes "ras"? Det förblir dunkelt, och är förstås bara ett löst påstående.
Det som blir ett "löst påstående" är ditt frontalangrepp:
Citat:
Och så har vi dessa jävla storfamiljer, 92 eller 784 pers, bara tomma påståenden*
*) min fetning.

Edit: Enligt http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng så finns family också med som:
Citat:
Engelskt uppslagsord
family (i plural families)
Svensk översättning
släkt (substantiv)
Exempel
* I have a large family---jag har stor släkt
Stående uttryck
* it runs in the family---det ligger i släkten

/ edit.



Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad tror du om att "just den dagen var krematoriet låst, så jag slapp gasen"? En trovärdig historia?
Varför inte!? Även Sonderkommandona behövde väl ha "lediga dagar" då de, enligt "revisionistiskt" synsätt kunde gå på bordell, teater, bio, simma, ströva runt i naturen eller besöka staden Oświęcim?
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2008-02-28 kl. 21:07.
Citera
2008-02-28, 21:11
  #1449
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Det som blir ett "löst påstående" är ditt frontalangrepp:

*) min fetning.

Det är tomma påståenden eftersom ingen verifiering av påståendena lämnas.

Citat:
Varför inte!? Även Sonderkommandona behövde väl ha "lediga dagar" då de, enligt "revisionistiskt" synsätt kunde gå på bordell, teater, bio, simma, ströva runt i naturen eller besöka staden Oświęcim?

Enligt vad de berättat hade de inga "lediga dagar". Dygnet runt bolmade skorstenarna svartaste judefettsrök, och flera meter höga eldslågor slickade himlavalvet...Kan du inte dina "överlevarhistorier"? "De var ju där! de har ju vittnat om att det var på det viset!" Hur som helst är historien en infantil lögn - vem beordrade henne till krematoriet? kände denne någon inte till att "krematoriet var låst"? varför återvände denne någon i så fall inte med den eller de till "gasen" dömda när "krematoriet var öppet"?

Tror du även på Berta Silberblums berättelse? Gå till det inlägg i denna tråd jag postade 26/2, kl.16:08 och försvara även Bertas sottis om systern som "gick frivilligt till gaskammaren i Rigas ghetto".
Citera
2008-02-28, 21:17
  #1450
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det är tomma påståenden eftersom ingen verifiering av påståendena lämnas.
/.../
Om det är just hennes berättelse så vet jag av naturliga skäl inte så noga.. Men annars, på det stora hela, så.. Nog faen finns det verifieringar så det räcker och blir över?!
Citera
2008-02-28, 22:03
  #1451
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Det som blir ett "löst påstående" är ditt frontalangrepp:

*) min fetning.

Edit: Enligt http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng så finns family också med som:

/ edit.




Varför inte!? Även Sonderkommandona behövde väl ha "lediga dagar" då de, enligt "revisionistiskt" synsätt kunde gå på bordell, teater, bio, simma, ströva runt i naturen eller besöka staden Oświęcim?
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
* it runs in the family---det ligger i släkten

"It runs in the family to tell lies? A chutzpah would not make any difference. Read your Kol Nidre and have a good night sleep?
Citera
2008-02-28, 22:05
  #1452
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
"It runs in the family to tell lies? A chutzpah would not make any difference. Read your Kol Nidre and have a good night sleep?
Var detta det vettigaste du förmådde bidra med till diskussionen?? .. I så fall får jag nog önska dig god natt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in