Citat:
Ursprungligen postat av
GoUoD
Gäller det alla agitatorer menar du eller är det bara (S) agitator? I sådana fall är det inte en giltig röst du för i tråden. Vad är ens en agitator, enligt dig?
Nej då, dem är utbildade att förklä sanningen medans dem pratar bara.
Vad roliga ni är ifrån mitt perspektiv, som har sett polisen gå ifrån blåa tjänare till rödas tjänare, t.o.m. titlarna har byggts om. Att du, Haverism skriver "det är ett helt annat samhälle." tyder på att polisen fortfarande gör sin grej ganska krokigt. Se bara på f.d. rektor på polishögskolan åtta år & polismästare under nio år i Uppsala län (87-06) - Göran Lindberg. Hallick, serievåldtäktsman och hebefil på senare år, fick tjänstgöra fyra år som fånge för så otroligt många brott emot kvinnor (de flesta preskriberade givetvis). Han satt under fyra år i jämställdhetsråd inom poliskåren efter sin polismästartjänst, nämnde jag det?
Så en specifik polis som var väldigt rubbad säger vad om polisen generellt? Absolut ingenting.
Extremt dåligt exempel och ganska irrelevant vad du påstår att folket tyckte på 60-talet om polisen.
Du får gärna länka en artikel om ditt påstående förresten.
Finns så klart poliser som ljuger men tror knappast att det är fler som ljuger än som talar sanning. Finns branscher och yrkesgrupper där det är vanligare att ljuga än att inte göra det, polisyrket är inte en utav dessa i min mening,
Jag nämnde medium i mitt senaste inlägg. Det är ett yrke där 100% ljuger. Telefonförsäljare och säljare överlag är också yrken där jag tror fler ljuger än talar sanning.
Vet inte om jag skulle vilja påstå att advokater ljuger. Advokater ljuger väldigt sällan för sina klienter och väldigt sällan för rätten med. Advokater väljer ofta att formulera sig "Min klient......" t.ex "Min klient nekar till brott".
Då har advokaten inte ljugit utan bara sagt vad deras klient har sagt.
Ni som påstår att advokater ofta ljuger. Vad syfter ni på då och har ni någon erfarenhet av detta eller är det bara tagit ur luften?