2018-09-21, 22:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Efter ett tag kan man se på chaffisen vad det är för typ. Utomlands har de ingen undre gräns, New Delhi är t.ex befrägeriets mekka, i Buenos Aires ger de regelmässigt växel med falska sedlar.

Till och med Köpenhamn, jag gick fram till två chaffisar utanför flygplatsen som samtalade och frågade hur mycket till den och den ambassaden. Han tittade upp och ner på mig i 2 sekunder och sa 600 kr.

Detta var länge sen så kanske andra priser idag men jag kom på en bättre idé och tackade nej, vid ett senare tilfälle berättade jag det för en dansk som blev häpen. Det skall inte kosta med än 180-200 sa han, hade det varit han skulle han bli förbannad.

"Jäddra mycket fusk i den branschen", inte undra på att i vissa länder (främst latinska) så spärrar nuvarande taxichaffisar bokstavligen gator och torg för Uber..
Kolla här, hur förbannade fuskarna är!
Citera
2018-09-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ee-friendly
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?

Lätt. Alla former av akademiker från medelklassen.

Dom är så oärliga att dom tom lurar och sitter och ljuger för varandra under fikarasten.

Dom flesta har ju dock improduktiva statliga sk fas-3 "jobb" för intellektuella så deras direkta inflytande över enskilda individer är minimalt.

Men i det större perspektivet är dom solklara vinnare av det tråden efterfrågar, som grupp är dom hela huvudingrediensen till att Reinfeldt och co kunde genomföra det här landets största blåsning genom tiderna.

Utan akademikerna i medelklassens hyckleri och reptilliknande iver att positionera sig och komma framåt till vilket pris som helst hade hela det här hbtq-feminazi-multikulti-projektet varit helt omöjligt att genomföra.

Att man så lättvindigt kunde få dom att kasta sina ideal och värderingar helt över bord och få dom in i fällan att anamma nya och helt galna mot att få framstå som lite bättre och smartare var en förutsättning för att projektet skulle lyckas.

#jag skulle aldrig berätta att jag röstat SD pga min karriär.
Citera
2018-09-21, 23:16
Medlem
Lydans avatar
Skojar du? Självklart journalister. De har inte varit ärliga en sekund senaste 15 åren. Politiker kommer dock väldigt nära efter, men det ingår ändå till viss del i deras yrke.
Citera
2018-09-21, 23:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ee-friendly
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?

Säljare av affärs- och ekonomisystem är något som man får se upp med.
Citera
2018-09-22, 00:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Att arbeta som pipröstad agitator köpt av Såsseriet och LO på ABs ledarredaktion för att sprida hat och lögner varannan dag som emotsäger minst tio tidigare lögner men vars budskap för dagen gynnar såssarna och LO mest.
Citera
2018-09-22, 00:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Att arbeta som pipröstad agitator köpt av Såsseriet och LO på ABs ledarredaktion för att sprida hat och lögner varannan dag som emotsäger minst tio tidigare lögner men vars budskap för dagen gynnar såssarna och LO mest.
Gäller det alla agitatorer menar du eller är det bara (S) agitator? I sådana fall är det inte en giltig röst du för i tråden. Vad är ens en agitator, enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Socionomer.
Nej då, dem är utbildade att förklä sanningen medans dem pratar bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Citat:
Ursprungligen postat av musse4711
På sextitalet utredde man det någorlunda seriöst och kom fram till att polisen
var den mest oärliga yrkesgruppen.
Fast det är femtio år sedan och i ett helt annat samhälle.
Vad roliga ni är ifrån mitt perspektiv, som har sett polisen gå ifrån blåa tjänare till rödas tjänare, t.o.m. titlarna har byggts om. Att du, Haverism skriver "det är ett helt annat samhälle." tyder på att polisen fortfarande gör sin grej ganska krokigt. Se bara på f.d. rektor på polishögskolan åtta år & polismästare under nio år i Uppsala län (87-06) - Göran Lindberg. Hallick, serievåldtäktsman och hebefil på senare år, fick tjänstgöra fyra år som fånge för så otroligt många brott emot kvinnor (de flesta preskriberade givetvis). Han satt under fyra år i jämställdhetsråd inom poliskåren efter sin polismästartjänst, nämnde jag det?
Senast redigerad av GoUoD 2018-09-22 kl. 00:47.
Citera
2018-09-22, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
LO-pampar.
Varför?
Svar: De lever överdådigt på medlemmarnas pengar och smörjer sin feta bukar med orden "Jag är en enkel arbetarklass man/kvinna".

Att kalla kvinnoförbundet för Fittstimet var väl ändå lite ärligt. Men du har rätt, att det inte många inom sosse / kommunistindustrin idag som är arbetare.
Senast redigerad av 53280 2018-09-22 kl. 00:50.
Citera
2018-09-22, 00:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Politiker är absolut värst. Bilförsäljare, telefonförsäljare och liknande yrken, lurar inte folk med i närheten lika mycket samhällsskadlig skit, som de beslut politiker tar efter att de har ljugit om det ena och det andra. En politiker är en bullshit artist, en mycket skadlig sådan. Åtminstone får du en produkt av pengarna du lägger på det bil/telefonförsäljaren har hypat upp, visst, den kanske inte håller måttet, men du får åtminstone en produkt. Politiker lovar guld och ger inte ens brons tillbaka, ofta skadar de hela samhället och världen i stort, bland annat miljön.
Citera
2018-09-22, 01:44
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Stämmer inte!
Om jag beställer 1 hekto salami så får jag garanterat aldrig under 1 hekto!
Jag får ca 1.1 hekto och jag får betala för det, inte 1 hekto utan hur mycket dem vägde upp.
En kund får aldrig extra, kunden betalar för hur mycket som det vägdes upp!
Sen att dem räknar med svinn är ganska självklart, men det är en annan femma.

Ganska svårt att öga upp en bit som man skär av från salamin för att sedan väga på vågen.
Rör det sig däremot om t.ex potatissallad eller örtargårdsås är det bara för personalen att lägga tillbaka överflödet från kundens behållare till sin egen, bara för dig som kund att be om detta så är problemet löst när du köper såser eller dylikt.

Ser inte detta som en stor grej och definitivt inte som att charkpersonalen ljuger heller.

Det absolut mest oärligaste yrket är medium enligt mig. Deras jobb går ut på att ljuga och utnyttja människors desperation efter svar när t.ex en nära anhörig har gått bort eller något annat plötsligt tragiskt hänt i deras liv.
Citera
2018-09-22, 01:46
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Definitivt journalister. Dom ljuger som bara fan, ofta om någon jävla story om en nazist med bombarjacka som slår en invandrare i tunnelbanan där journalisten säger ifrån sen är nazisten spårlöst försvunnen och det finns inte ett vittne som kan styrka händelsen. Journalister ljuger ihop såna historier hela tiden i hopp om att göra ett namn för sig och ta sig uppåt. Det finns ingen vidrigare grupp i samhället än journalister. Varje gång jag hör om en ny skjutning ber jag en stilla bön att det är en journalist då det finns ingen grupp som förtjänar det mer än dom.
Citera
2018-09-22, 01:53
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Gäller det alla agitatorer menar du eller är det bara (S) agitator? I sådana fall är det inte en giltig röst du för i tråden. Vad är ens en agitator, enligt dig?

Nej då, dem är utbildade att förklä sanningen medans dem pratar bara.

Vad roliga ni är ifrån mitt perspektiv, som har sett polisen gå ifrån blåa tjänare till rödas tjänare, t.o.m. titlarna har byggts om. Att du, Haverism skriver "det är ett helt annat samhälle." tyder på att polisen fortfarande gör sin grej ganska krokigt. Se bara på f.d. rektor på polishögskolan åtta år & polismästare under nio år i Uppsala län (87-06) - Göran Lindberg. Hallick, serievåldtäktsman och hebefil på senare år, fick tjänstgöra fyra år som fånge för så otroligt många brott emot kvinnor (de flesta preskriberade givetvis). Han satt under fyra år i jämställdhetsråd inom poliskåren efter sin polismästartjänst, nämnde jag det?

Så en specifik polis som var väldigt rubbad säger vad om polisen generellt? Absolut ingenting.
Extremt dåligt exempel och ganska irrelevant vad du påstår att folket tyckte på 60-talet om polisen.
Du får gärna länka en artikel om ditt påstående förresten.

Finns så klart poliser som ljuger men tror knappast att det är fler som ljuger än som talar sanning. Finns branscher och yrkesgrupper där det är vanligare att ljuga än att inte göra det, polisyrket är inte en utav dessa i min mening,
Jag nämnde medium i mitt senaste inlägg. Det är ett yrke där 100% ljuger. Telefonförsäljare och säljare överlag är också yrken där jag tror fler ljuger än talar sanning.

Vet inte om jag skulle vilja påstå att advokater ljuger. Advokater ljuger väldigt sällan för sina klienter och väldigt sällan för rätten med. Advokater väljer ofta att formulera sig "Min klient......" t.ex "Min klient nekar till brott".
Då har advokaten inte ljugit utan bara sagt vad deras klient har sagt.

Ni som påstår att advokater ofta ljuger. Vad syfter ni på då och har ni någon erfarenhet av detta eller är det bara tagit ur luften?
Citera
2018-09-22, 02:07
Medlem
Kekistans avatar
En duktig advokat hittar brister i utredningen och i vittnesuppgifterna. Det är inte samma sak som att ljuga eller förmå någon annan att ljuga. Tvärtom är det en nödvändig komponent i ett rättssystem eftersom det säkerställer att de som blir dömda för brott inte blir det på oklara grunder. Att det finns enstaka advokater som beter sig oärligt eller går till överdrift och blir rena haverister är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in