Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 19:59
  #1
Medlem
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?
Citera
2018-09-21, 20:01
  #2
Medlem
Flytt-lasses avatar
Måste vara politiker, iof inte em vara mer en tjänst.
Citera
2018-09-21, 20:03
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ee-friendly
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?

Hur tänkte du man ska rangordna detta?

Antingen är de väl oärliga eller inte?
Citera
2018-09-21, 20:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Måste vara politiker, iof inte em vara mer en tjänst.

Fast politiker är inget yrke och de allra flesta av dem har ingen lön, bara ersättning för förlorad inkomst.
Citera
2018-09-21, 20:04
  #5
Avstängd
MrMadoffs avatar
Bilmekaniker, bilförsäljare, allt som har med bilar att göra. Man kan inte göra pengar på en bil om man inte hustlar.
Citera
2018-09-21, 20:05
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast politiker är inget yrke och de allra flesta av dem har ingen lön, bara ersättning för förlorad inkomst.

Skitsnack.
Citera
2018-09-21, 20:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Skitsnack.

Vadå skitsnack? De politiker som kan leva på det är 349st i riksdagen samt en eller ett par i varje kommun och landsting. Resten (och de är många fler till antalet) är politiker på fritiden.
Citera
2018-09-21, 20:10
  #8
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Bilmekaniker, bilförsäljare, allt som har med bilar att göra. Man kan inte göra pengar på en bil om man inte hustlar.

Detta är definitivt sant. Själv köper jag alltid fabriksnya bilar, men jag är så nyfiken så jag brukar kolla upp dem efter jag bytt in dem, och märkligt nog brukar de ha gått mindre när de säljs fem år senare än när jag bytt in dem. Magiskt!
Citera
2018-09-21, 20:11
  #9
Medlem
4yoonlys avatar
Politiker är ett yrke (eller kan vara)... Men kanske inte dom oärligaste...
Gruppen/yrket "säljare" kan vara oärligare dock.
Citera
2018-09-21, 20:17
  #10
Medlem
Lärare. De säger ofta till eleverna att de är duktiga.
Citera
2018-09-21, 20:19
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vadå skitsnack? De politiker som kan leva på det är 349st i riksdagen samt en eller ett par i varje kommun och landsting. Resten (och de är många fler till antalet) är politiker på fritiden.

Ja så är det.
Även om det är få och så är det massa korruption iblandat.
Citera
2018-09-21, 20:22
  #12
Medlem
Saloths avatar
Folk som jobbar i charken!
När jag vill köpa nåt i charken, salami, potatissallad, lax eller precis vad som helst så får jag alltid mer än jag begärt. Säger jag t.ex. 1 hekto så blir det alltid minst 1.1 hekto!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback