2018-09-23, 14:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupireali
Du har verkligen fel. Iaf den erfarenhet jag har av mitt jobb.
Du har rätt i att man kollar lampor. Tar typ en minut=billigt och varannan bil har trasiga lampor som kunderna aldrig kollar själva. Man har rätt att laga saker som anses trafikfarliga till ett visst belopp men säger kunden till att är det något så ring så rings kunden upp för minsta lilla.
Spolarvätska är gratis för kunden på mitt jobb. Torkarblad som ibland kan vara dyra byts inte utan att prata med kunden först.
Reparerar/renoverar delar görs visst men idag är det för dyrt att renovera en standard motor tex så man köper en utbytes billigare. Mindre saker kan givetvis lagas i stor utsträckning men allt går helt enkelt inte pga konstruktion osv.
Svets har vi också som används mest till att laga avgassystem pga att ett nytt orginal är svindyrt.

Om dom sagt åt dej att byta hela instrumentpanelen så låter det väldigt fel. Däremot att byta hela mätarhuset kan vara ett måste
Snälla du det handlar inte om min erfarenhet från en eller två märkesverkstäder. Detta är ett samtalsämne i min umgängeskrets och det finns hur mycket historier som helst. Det glädjer mig om du utgör ett undantag men det är inte sant att man inte blir lurad på märkesverkstad.

Och det är heller inte sant att de lagar delar. Det finns till exempel företag som lagar styrboxar för en bråkdel av vad en märkesverkstad tar för att byta ut den. Det finns också videos man lätt googlar fram där folk med rätt enkla medel lagar saker som märkesverkstäder tar tusentals kronor för att byta ut. Ge dig.
Citera
2018-09-28, 13:12
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen

Citat:
Håller inte med. Säljare har vissa lagar och regler att förhålla sig till. Det är inte fritt fram för företag att ljuga och säga att datorn de säljer har 1 TB hårddisk när den bara har 512 GB.

Rena fakta kan ju givetvis inte säljare ljuga om (även om detta sker ibland ändå, men mer i form av en "vit" lögn ex. denna kopieringsmaskin är snabbare än den du har (men säger inte att det är enbart svartvit och inte färg osv). Det finns inte så många sådana sälj yrken kvar dock.. Kanske bilbranschen iofs.

Citat:
En politiker har dock inga krav att hålla vad de lovar. De kan utlova vad som helst i valrörelsen men
sedan göra tvärtom. Ett företag hade åkt dit på det. Därför ljuger politiker mer.

Man skall inte lita blint på företag heller tro det eller ej, men visst rankar jag politiker som dom största lögnarna också givetvis.
Citera
2018-09-30, 01:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ee-friendly
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?
TV-licenskontrollanterna. Jävlar vad de ljuger o tvingar sina kunder.
Citera
2018-09-30, 01:52
Medlem
Oh-be-wans avatar
Politiker tar topplistan korrupta och maktfullkomliga oftast psykopater som bara gillar makt och sodomera andra.

Socionomer är deras korrupta men mer korkade underhuggare, rena sinecuran.

Försäkringsrådgivare och bankrådgivare är god tre men till skillnad från de första andra är denna yrkesgrupp ju rena humorn att lystra till om man är insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in