2018-09-21, 20:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ee-friendly
Vilken svensk yrkesgrupp är oärligast och försöker lura en på mest pengar genom att sälja på en saker som inte behövs? Exempel på oärliga yrkesgrupper är väl bilmekaniker, telefonförsäljare och kiropraktorer?

Telefonförsäljare helt klart. Jämnt skägg mellan politiker och trollkarlar som tvåa.
Citera
2018-09-21, 20:28
Medlem
InkMeBabys avatar
Frisörer, de fuckar upp ens hår så att man ser ut som Sideshow Bob på crack och står sen och säger i 10 minuter att man blev huuuuur snygg som helst. Jävla frisörer.
Citera
2018-09-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta är definitivt sant. Själv köper jag alltid fabriksnya bilar, men jag är så nyfiken så jag brukar kolla upp dem efter jag bytt in dem, och märkligt nog brukar de ha gått mindre när de säljs fem år senare än när jag bytt in dem. Magiskt!

Problemet är väl bara att värdeförsämringen på en ny bil är så mycket högre än du kan bli lurad på en gammal.....
Citera
2018-09-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkMeBaby
Frisörer, de fuckar upp ens hår så att man ser ut som Sideshow Bob på crack och står sen och säger i 10 minuter att man blev huuuuur snygg som helst. Jävla frisörer.
Haha! Jag får en inre bild av dig

Jurister tänker jag eftersom de arbetar efter fall och inte sanning utan juridik och retorik etc
Citera
2018-09-21, 20:43
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Haha! Jag får en inre bild av dig

Jurister tänker jag eftersom de arbetar efter fall och inte sanning utan juridik och retorik etc

Den frisyren höll bara i 24 timmar som tur var men litar inte på frisörer sen dess.
Citera
2018-09-21, 20:45
Mäklare, ljuger öronen av sig på visningar och manipulerar budgivningar mer som regel än undantag
Citera
2018-09-21, 20:52
Medlem
Eastwings avatar
LO-pampar.
Varför?
Svar: De lever överdådigt på medlemmarnas pengar och smörjer sin feta bukar med orden "Jag är en enkel arbetarklass man/kvinna".
Citera
2018-09-21, 21:19
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Advokater.
+1 inte alla dock, finns de som tänker på sitt rykte.

Har en del erfarenhet med hantverkarfirmor också, inte familje eller enmansföretag utan de något större. Skall de in och reparera nåt och märker att ingen ser hur länge de varit där då saltar de på antalet timmar de jobbat.
Citera
2018-09-21, 21:22
Medlem
musse4711s avatar
På sextitalet utredde man det någorlunda seriöst och kom fram till att polisen
var den mest oärliga yrkesgruppen.
Citera
2018-09-21, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av musse4711
På sextitalet utredde man det någorlunda seriöst och kom fram till att polisen
var den mest oärliga yrkesgruppen.
Fast det är femtio år sedan och i ett helt annat samhälle.
Citera
2018-09-21, 21:30
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Telefonförsäljare. Hela affärsidén är att lura folk (om man vill ha en vara köper man väl den frivilligt?), genom att antingen trakassera folk att köpa deras saker eller genom att välja ut de mest svagsinta kundgrupperna som går på vad som helst. Addera att bolagen svartanställer, skattefuskar, samt ständigt hamnar i bråk med ARN.

Politiker, främst i Socialdemokraterna. Man påstår så fort kameran är på att man bryr sig om "solidaritet" och andra självpåhittade ord, men i själva verket är pengar och makt den enda drivkraften.
Citera
2018-09-21, 21:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Folk som jobbar i charken!
När jag vill köpa nåt i charken, salami, potatissallad, lax eller precis vad som helst så får jag alltid mer än jag begärt. Säger jag t.ex. 1 hekto så blir det alltid minst 1.1 hekto!

Njae.. -Skulle du i charken beställa ett hekto och få 90 gram, så skulle du antagligen anse att personalen är oärligare "åt andra hållet".. Sedan är priserna i charken/delikatessen satta så att det finns plats "för lite svinn", svinnet rör sig inte då om några "gram hit å dit" en kund får extra, utan om att mycket av charkens färskvaror/potatissallad ofta måste slängas efter det att delikatessen/charken stänger.

Någon speciell yrkesgrupp kan jag inte komma på såhär i skrivande stund, som skulle vara oärligare än någon annan..

Förutom "irländska asfaltsläggare" kanske då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in