2018-09-20, 10:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Som man bäddar får man ligga.
Som man bloggar får man ligga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
säger mer om dig än kvinnorna faktiskt.
en samlingspunkt för män som hatar kvinnor..

Så jävla sur

Det jag citerade är inget ovanligt, eller någon omöjlighet. Det gör inte mig till en kvinnohatare.
Jag älskar slynor! Fast en del är sjuka i huvudet
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Som många andra unga kvinnor i dagens samhälle som är uppväxta med sociala medier. Sluta skifta fokus till offret ditt jävla äckel.
Jag vet inte, men jag kan nog garantera att i min bekantskapskrets skulle nog samtliga bli förvånade om någon av mödrarna startade upp en blogg där hon fotograferar sig själv där hon står och småblottar troskanten med ett finger. Och då pratar jag ändå om personer som växt upp med sociala medier.

Det alldeles naturliga - om just den typen av fokus via sociala medier INTE varit önskvärt - hade kanske varit att helt enkelt hoppa över den typen av fotografisk dokumentation.

Det hela känns lite som den där killen som gick runtnaken på ett köpcentrum med en trekilostyngd hängande från en krok i pungen och spände ögonen i folk och sedan frågade "vad f-n glor du på?"
Citera
2018-09-20, 10:22
Medlem
Det är mycket som är sjukt med den här historien.
Tror inte vi kan peka på att en person är skyldig till brott och att den andre är ett oskyldigt offer.

Sanningen ligger nånstans mittemellan. Det betyder inte att jag tror att ett brott inte har begåtts.
Inte heller att ett brott har begåtts.

Jag lutar åt att anmälan har gjorts för att det var det minst sämsta alternativet för alla inblandade. Med undantag för den redan kriminellt belastade utpekade gärningsmannen.

Det finns bara förlorare i den här soppan.

Fast det är bara spekulationer från min sida, så klart.
Citera
2018-09-20, 10:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Detta blir bara värre och värre. Varenda fördom man har blir bekräftad.

Sätter en hundring på att de hade ett sexuellt förhållande.
Citera
2018-09-20, 10:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramdur
GM är identifierad, BO är det inte. Dock finns det starka indikationer på att det är kvinnan som hängs ut i tråden.

Oavsett så är kvinnan som hängs ut lärarinna på en gymnasieskola så hennes klädval uppskattas troligtvis av eleverna.

Sedan bör man klä sig efter situationen i fråga. På mitt jobb som CAD designer hemifrån har jag jeans och t-shirt, ska jag på kundbesök hänger jag på mig en vettig skjorta och väljer andra byxor än jeans, ska jag vara tomte på julafton tar jag på mig röd dräkt och vitt skägg.

Är man SFI lärarinna åt afghanska "tonåringar" har man inte på sig kläderna som hon visat upp på sina bilder det handlar om självbevarelsedrift. Detta betyder naturligtvis inte att hon förtjänar en våldtäkt.

Snack om regler och dyl. för hur personal ska klä sig på en skola är bara dumt, en normal människa klär sig lämpligt oavsett jobb. Svenskar är öppna när det gäller klädval, engelsmän är extremt strikta, amerikaner ligger lite mitt i mellan, det handlar om vilken nationalitet kunden har och har du opassande klädval kommer det få reaktioner.

"Kund" i det här fallet är afghansk tonåring och då är det inte lämpligt med kort klänning, sedan vet vi överhuvudtaget inte vilken klädsel som BO hade på sig vid tillfället.

Å andra sidan är det en viktig sak att ensamkommande får lära sig svenska normer, regler och artighetsritualer. Det fick jag instruktioner om att göra påtryckningar om när jag hade språkgrupper. Jag är rätt soft själv och körde i början attityden att det var upp till var och en att ta ansvar, komma i tid, sköta sin hygien med mera. Bara för att jag är okej med egenansvar och klarar av att ha kvinnor i klänningar, bikinis eller stringbodys i närheten utan att härja är det inte alla som greppar det.

Min administrativa chef och en kollega gjorde klart för mig att jag måste vara sträng som fan och peka med hela handen för i Afghanistan och Iran måste man som chef eller lärare vara lite av en fascist som styr och ställer för detta med egenansvar som vi i Sverige tar som självklart är en extrem grej för majoriteten av världens befolkning.

Bland politiker diskuteras disciplin och attityduppfostran mest av SD och då och då någon moderatjävel eller ex-major som försöker verka intressant men på golvet och i klassrummen körde man hårt på pek med hela handen men grupperna är så stora så man mosar mest in fakta. Det finns även många migranter och ensamkommande som inte alls är intresserade av att bli en del av samhället.

Om det är bloggerskan som är BO tror jag ändå inte att bilder på henne i klänningar eller träningstights är den utlösande faktorn till övergreppet. Det är nog något med lite mer volym och tyngd än så.
Citera
2018-09-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandgulMan
Det är mycket som är sjukt med den här historien.
Tror inte vi kan peka på att en person är skyldig till brott och att den andre är ett oskyldigt offer.

Sanningen ligger nånstans mittemellan. Det betyder inte att jag tror att ett brott inte har begåtts.
Inte heller att ett brott har begåtts.

Jag lutar åt att anmälan har gjorts för att det var det minst sämsta alternativet för alla inblandade. Med undantag för den redan kriminellt belastade utpekade gärningsmannen.

Det finns bara förlorare i den här soppan.

Fast det är bara spekulationer från min sida, så klart.

Jag lutar faktiskt åt ditt håll med.

Det är min starka känsla som du uttrycker.

Vänligen.
Citera
2018-09-20, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Sådant här uppförande är resultatet av ett faderlöst, ensamstående mamma-samhälle.
En person som vuxit upp med stöttande föräldrar - båda föräldrar - har inget dylikt
bekräftelsebehov. Vi lever i ett familjefientligt samhälle så sådana här beteenden kommer
bli ännu vanligare framöver.

Vi puschar våra tjejer till att vara starka och självständiga. Att inge får röra dem om de inte ger samtycke. Att det är fullständigt ok att vara utmanande och provocerande utan att någon moralkärring ska knäppa dem på näsan och "förtrycka" deras frigörelse (från vad? kan man undra).

Att man blir förvånad när män från patriarkala länder inte förstår detta, övergår mitt förstånd. Någon måste böja sig. Vilket innebär ett nederlag. Vilket ingen vill ta.

Visst kan frånvaron av fäder i vissa fall ha betydelse, men jag tror inte att det är där det stora problemet ligger.
Senast redigerad av Pripps3.5 2018-09-20 kl. 10:48.
Citera
2018-09-20, 10:30
Medlem
Jag är nationalist, Sverigevän och röstar SD. Det pågår ett kallt kulturkrig. Islam är bara en del av problemet, det är den slappa synen på NATIONEN från Vänster och Vänsterliberaöa som är det största problemet.

Den här snygga kvinnan kan egentligen inte hjälpa vad hon har hamnat i och egentligen är det inte heller dessa Afghanhannar och skäggbarn som jag ser som problemet utan det är dom krafter som har åstadkommit eländet.
Ja EU, Merkel, Reinfeldt, Ullenhag, Löfvén, Annie, vi kan rada upp dom skyldiga. Hornalisterna en bricka i spelet.
Kvinnan känner sig uppskattad tror jag när skäggbarnen glor ögonen ur sig, väldigt många kvinnor har detta behov att bli sedda och egentligen borde det vara batikhäxor som tar hand om ungdomarna, absolut inga sexbomber i skolorna.

Jag trodde aldrig vårt samhälle skulle bli så depraverat.
Citera
2018-09-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSeriestrypare
Glöm att hon är sexig, det blir motsatsen till sexig när man wannabe-ar sig på det pretentiöst "glädjeflickiga" sätt hon gör, såsom hon ser ut på de bilder som spridits...

Men är det verkligen rätt BO som outats?

Märkligt liksom att byta omslagsfoto på Facebook - till den bilden - som hon gjorde, bara ett par timmar efter våldtäkten i fredags...

Jag har också svårt att tro att detta är läraren. Bilderna på henne ser ut som bilder från en datingsite.
Citera
2018-09-20, 10:32
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Det är väl att väcka "anstöt" om man dinglar med benen och drar sig i hårslingor medans man fotar sig och dagliga Sin Outfit i självaste skolan. https://joypassiondesire.com/2018/08/20/
(skrolla ner en bild, och säg om man har en sån luftblås i hemma, typisk skolventilation)

Ska inte eleverna stå i fokus när läraren är i tjänst? Hemma kan hon ju beundra sig själv och sin lyckade buttlift, men i skolan ska man inte utsända sexuella signaler -då blir det tyvärr såhär (när man dessutom är bland rovdjur)

Tror hon blev glad av att ha frestat en av männen till att go nuts! Det var ju hennes syfte att va kokteaser

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Din kommentar är inte okej.

Den här läraren är helt uppenbart ung, och unga kvinnor idag har mycket press på sig att vara snygga och sexiga. Jag är själv lärare, och även om jag inte har någon kvinnlig kollega som klär sig sexigt, så ser jag hur massor av unga tonårstjejer på min skola klär sig utmanande. Och tro mig, det gör de inte för att de vill att vilken random kille som helst ska kasta sig över dem och våldta dem. De gör det för att de anser att man "ska" göra det och för att det skulle kännas töntigt att inte göra det.

En del gör det för att stärka sig eget självförtroende, och så kan det faktiskt vara för den här unga läraren.

Jag gillar inte det här alltför sexiga modet för unga tjejer, för jag anser att det ökar riskerna för dem. Men situationen är som den är. Och en sak är säker: Ingen kille har rätt att våldta en kvinna för att hon klär sig på ett visst sätt.

Men kan man inte kräva av en lärare att hon ska klä sig "sedesamt"? Nej, det kan man inte. Man kan inte både tillåta vissa lärare att bära slöja och långkjol på jobbet och samtidigt förbjuda andra lärare att klä sig urringat och kortkort. Om det ena ska vara tillåtet, så måste det andra också vara det. Ja, det finns gränser för hur mycket av ansiktet som slöjan får dölja på en lärare och det finns gränser för hur kort och urringad klänningen får vara. Men inom rimliga gränser, så är båda dessa utstyrslar tillåtna.

Men måste rektorerna anställa kvinnliga lärare som kommer till jobbintervjun i kortkort? Nej, det måste de inte. Men det råder stor lärarbrist i Sverige, och många rektorer tar vad de kan få. Och det är ju inte säkert att den här unga kvinnan var klädd på det där viset när hon kom till intervjun.

Och ingen kvinna "förtjänar" att bli våldtagen för att hon bar en urringad och kort klänning. Det måste alla ensamkommande afghaner lära sig, och det måste du också lära dig, R291.

Nu får du ta o lugna ner dig.
Din kommentar är inte ok (korrekt) heller
Tror du (för)svarade dig själv där, istället för att bemöta det jag skrev.
För jag påstod inte att det är "fritt fram" att våldta, men däremot verkade det ju varit hennes syfte att få killarna sprängkåta. Hon har ju som mål att visa upp sina "kurvor" i skolan, det ser man ju på hennes tags av sina egna bilder. i skolan ska hon inte jaga testosteron, hon ska lära ut det kommunen bestämt!
https://joypassiondesire.com/2018/06/11/finally-a-cloudy-day-with-a-chance-of-rain/
Tags: birthday, blonde, body, body shape, booty, celebration, cloudy, curvy, feminine, figure, fit, fit body, fitness, love yourself, mondays, outfit, rain, rainy day, red top, surprises, swedish girl, Swedish summer, swedish woman, teacher, teaching
Senast redigerad av R291 2018-09-20 kl. 10:35.
Citera
2018-09-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Att säga att hon får skylla sig själv är inte samma sak som att försvara GM eller tycka det som hände är okej.

Nu lever vi i en viss verklighet och den får man anpassa sig efter. Vare sig man gillar denna verklighet eller inte.

Jag tycker det är förjävligt att verkligheten ser ut som den gör men tycker samtidigt att klär man sig som hon gör och beter sig som hon gör runt nyimporterade våldtäktsmaskiner så får man faktiskt skylla sig själv om det går snett.

Lite som att om jag ställer mig och skriker ”Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige” mitt i Rinkeby så får jag skylla mig själv när jag får konsekvenser. Alltså ett uttalande av Per Albin Hansson som hade varit helt OK förr. Då får jag antingen anpassa mig efter verkligheten och ta konsekvenserna om jag väljer att inte göra det.

Enkelt. Det gamla Sverige är borta.

Det har jag inte heller påstått. Att däremot kören (dessutom redan i början av tråden) börjar gasta om att hon får skylla sig själv för att hon röstade för det är sjukt. Hur ofta antar trådar där en man har blivit rånad på gatan samma karaktär? Skriker dussintals kommentatorer då om att han får skylla sig själv för att han röstade för det? Nej. Alltid är det dessutom en hel trupp av användare som ifrågasätter alla våldtäktsfall, och säger att offren ”ljuger” och att de bara är ”horor”. Och detta även om information i ärendet helt saknas.

Det jag reagerar på i denna tråden är hur snarlikt språkbruket samt åsikterna har blivit islamisternas och ghettogängens. Vid mötet med en mer intolerant kultur, har den svenska kulturen tveklöst börjat anamma fler och fler drag av denna.

Oväntad är så klart inte utvecklingen. Dock kommer jag inte anpassa mig, trots att jag inte passar in i det nya, mot 1400-talet blickande, Sverige. Det blir istället hejdå för mig och ett utbyte mot någon som bättre delar er nysvenska kultur.

För som sagt, det gamla Sverige finns inte mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in