Citat:
Om du läser tråden så förstår du att det visst är många som försvarar flyktingen (även innan bloggen uppdagades) samt gärningen.
Det handlar inte om åsiktscensur eller att folk inte ska kunna diskutera sakligt, även om sådana här frågor. Däremot kan ju alla se intensiteten och överflödet av kommentarer såsom ”hora”, ”slyna”, ”hon får skylla sig själv”, etc. Hur mycket sånt som helst.
Samma sätt att prata och tänka om kvinnor har gängen som skriker ”svennehora” efter varje blondin de ser på stan. Samma hållningssätt och värderingar finns utbredda inom de kulturer som så gärna kritiseras. Att kritisera tex muslimers kvinnosyn samtidigt som man själv i stort delar sagda kulturella värderingar och är dubbelmoral och hyckleri.
Det gamla Sverige är borta.
Det handlar inte om åsiktscensur eller att folk inte ska kunna diskutera sakligt, även om sådana här frågor. Däremot kan ju alla se intensiteten och överflödet av kommentarer såsom ”hora”, ”slyna”, ”hon får skylla sig själv”, etc. Hur mycket sånt som helst.
Samma sätt att prata och tänka om kvinnor har gängen som skriker ”svennehora” efter varje blondin de ser på stan. Samma hållningssätt och värderingar finns utbredda inom de kulturer som så gärna kritiseras. Att kritisera tex muslimers kvinnosyn samtidigt som man själv i stort delar sagda kulturella värderingar och är dubbelmoral och hyckleri.
Det gamla Sverige är borta.
Att säga att hon får skylla sig själv är inte samma sak som att försvara GM eller tycka det som hände är okej.
Nu lever vi i en viss verklighet och den får man anpassa sig efter. Vare sig man gillar denna verklighet eller inte.
Jag tycker det är förjävligt att verkligheten ser ut som den gör men tycker samtidigt att klär man sig som hon gör och beter sig som hon gör runt nyimporterade våldtäktsmaskiner så får man faktiskt skylla sig själv om det går snett.
Lite som att om jag ställer mig och skriker ”Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige” mitt i Rinkeby så får jag skylla mig själv när jag får konsekvenser. Alltså ett uttalande av Per Albin Hansson som hade varit helt OK förr. Då får jag antingen anpassa mig efter verkligheten och ta konsekvenserna om jag väljer att inte göra det.
Enkelt. Det gamla Sverige är borta.