2018-09-20, 10:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Om du läser tråden så förstår du att det visst är många som försvarar flyktingen (även innan bloggen uppdagades) samt gärningen.

Det handlar inte om åsiktscensur eller att folk inte ska kunna diskutera sakligt, även om sådana här frågor. Däremot kan ju alla se intensiteten och överflödet av kommentarer såsom ”hora”, ”slyna”, ”hon får skylla sig själv”, etc. Hur mycket sånt som helst.

Samma sätt att prata och tänka om kvinnor har gängen som skriker ”svennehora” efter varje blondin de ser på stan. Samma hållningssätt och värderingar finns utbredda inom de kulturer som så gärna kritiseras. Att kritisera tex muslimers kvinnosyn samtidigt som man själv i stort delar sagda kulturella värderingar och är dubbelmoral och hyckleri.

Det gamla Sverige är borta.

Att säga att hon får skylla sig själv är inte samma sak som att försvara GM eller tycka det som hände är okej.

Nu lever vi i en viss verklighet och den får man anpassa sig efter. Vare sig man gillar denna verklighet eller inte.

Jag tycker det är förjävligt att verkligheten ser ut som den gör men tycker samtidigt att klär man sig som hon gör och beter sig som hon gör runt nyimporterade våldtäktsmaskiner så får man faktiskt skylla sig själv om det går snett.

Lite som att om jag ställer mig och skriker ”Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige” mitt i Rinkeby så får jag skylla mig själv när jag får konsekvenser. Alltså ett uttalande av Per Albin Hansson som hade varit helt OK förr. Då får jag antingen anpassa mig efter verkligheten och ta konsekvenserna om jag väljer att inte göra det.

Enkelt. Det gamla Sverige är borta.
Citera
2018-09-20, 10:09
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag fattar inte ett antal inlägg här i tråden. Om det är som faktaläget är nu i tråden, en ung ganska lättklädd tjej som går runt bland äldre invandrarpojkar, och hon blir våldtagen, är inte det en lärdom? För ganska många, både tjejer och politiker och polisen? Vad är VINSTEN med att diskutera pekpinnar "hon borde inte", "han borde inte"? Varför är så många svenskar fixerade vid PRAT om hur man SKA bete sig? Prat ändrar inte på människor. Det är handling som ändrar på människor.

Så vi ska knäböja oss för deras kultur och syn? Handling i detta fall blir isåfall att man inte få klä sig så som man vill utan måste tänka på hur det förmedlas.

Är inte det exakt så det fungerar i länder där islam styr? Kvinnor får bära heltäckande just för att inte väcka åtrå hos männen.

Ridå.
Citera
2018-09-20, 10:14
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Kvinna är uppenbart en degenererad PK- och WT-hora (med bra utseende) som absolut inte våldtagits, utan faktiskt bett om det med att ge signaler till svartingarna att hennes fitta är för dem. Bara titta på hennes man. Detta om något visar att hon lider av psyksjukdom. Hon har knullat och skaffat skitfula rasbastardungar med någon genetiskt ful och missbildad hazarapa. Snacka om att vara på botten mentalt. Judisk hjärntvätt har förstört miljoner vita kvinnors hjärnor. De knullar bajs om så behövs och blir nya modet.
Tycker att den här bilden kommer väl till pass här, då det är såhär det fungerar!
http://i66.tinypic.com/35bs7xh.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Komplicerat och svårt fall detta för oss oinvigda.

Det jag kan säga GENERELLT då jag själv är lärare är detta.

Jag tränar hårt, 6 dagar i veckan på gymmet minst.
Jag tar utmanande foton. Men jag håller dem PRIVATA.
I princip får man göra vad man vill på fritiden.
Men man måste faktiskt inse att jobbar man offentligt med människor är det mer komplext än så.
Man behöver faktiskt tänka på att vara försiktig att vika ut privatliv eller privata foton.

Detta talar vi om för våra barn/elever.
Inte för mycket att begära att vuxna lärare kan göra detsamma.

Bilder på festande med alkohol eller sexuellt utmanande bilder bör elever inte se på sina lärare. Det är lite av ett vuxen ansvar.

Sedan sms kontakt.
Nu vet vi inte hur denna kontakt sett ut.

Men om den varit ömsesidig är det ett tjänstefel.
Alla skolor över år 6 har numera datorer eller laptops där de lämnar arbeten genom att skicka sin lärare.
Man frågar eller skickar funderingar till samma jobbmail till läraren.

Att ha sms kontakt på sin privata telefon är fullständigt olämpligt och helt fel.
Detta VET alla lärare.

Det vet naturligtvis denna kvinna med.
Det i sin tur gör det klart rimligt att sms kontakt varit av privat natur.

För allt som handlar om skolan tar man via skolmail.
Privata telnr ska lärare inte ge sina elever.

Vi får se var detta slutar.

Men kvinnan ifråga har ett beteende som varit olämpligt.
Om det sedan påverkar skuldfrågan återstår att se.

Vänligen.

Lärare är ett bristyrke numera (pga alla missbildade svartingar som kommer hit som behöver särskola för sinnesslöa), att man tar in vilket avskum som helst till att bli lärare. Ett lågstatusyrke med allt sämre kvalitet på på undervisning, men med framförallt usel kvalitet på utbildade lärare som utexamineras på löpande band. Samhällets bottenskick söker sig till detta yrke. För vem annars vill jobba med skrävarelser från tredje världen, eller söndercurlade vita odågor till ungar som inte kan torka sig i röven själva förrän de går i trean?
Senast redigerad av goyimcuck 2018-09-20 kl. 10:17.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det stora problemet är dock vad en statslös arab gör på en svensk skola??
Det har alltid funnits sexiga lärare på svenska skolor utan problem innan massinvandringen började.

Det har alltid funnits sexiga lärare, det är en sak, men inte SEXUELLA!

Ni vet väl att det räknas som incest/övergrepp att anspela på sex bland sina egna eller andras barn!
Barn som utsätts för sexuella antydningar o anspelningar kan tom bli könsmogna i för tidig förtid har det visat sig.
Hon borde nöja sig med att varenda gubbe på IcaMaxi går in i hyllorna när dom ser hennes opererade röv. Att sexuellflirta med tonårskillar (finns nog vanliga svenska tonåringar på skolan också) är att gå för långt och blanda in egna intressen för mkt.

https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/
https://joypassiondesire.com/2018/06/11/finally-a-cloudy-day-with-a-chance-of-rain/
Citera
2018-09-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Lärare är ett bristyrke numera (pga alla missbildade svartingar som kommer hit som behöver särskola för sinnesslöa), att man tar in vilket avskum som helst till att bli lärare. Ett lågstatusyrke med allt sämre kvalitet på på undervisning, men usel kvalitet på framförallt utbildade lärare som utexamineras. Samhällets bottenskick söker sig till detta yrke. För vem annars vill jobba med skrävarelser från tredje världen, eller söndercurlade vita odågor till ungar som inte kan torka sig i röven själva förrän de går i trean?

Det är ett lågstatus yrke där i princip vem som helst kan söka in till utbildningen.

Tyvärr sant trots att jag är utbildad lärare själv.
Citera
2018-09-20, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vad fan spelar det för roll om en lärare har på sig klänning? Ska hon bli våldtagen bara för det din sjuka jävel?

Hur uttrycker du dig? Var det längesen du fick fitta eller varför har du sådant kvinnoförakt?

"Hur uttrycker du dig?"

Annie Lööf är det du?

Har jag påstått att hon förtjänar att bli våldtagen eller? Din långsamma jävel.
Vad jag säger är att det skulle inte förvåna mig om situationen var så som i det jag citerade.
Citera
2018-09-20, 10:16
Medlem
Gizurs avatar
Så Expressen har alltså kunnat säkerställa att det är "bloggkvinnan" som är BO. Det lär driva trafik som aldrig förr till bloggen, undrar om hon snart raderar den.

Möjligen skulle försvarsadvokaten försöka hitta något där att gå på, fast vad? Hon är tydlig med att det är ett övergrepp och om hon berättat samma sak i polisanmälan som i bloggen strax efter händelsen så lär det snarare öka hennes trovärdighet.

Det som försvararen möjligen kan gå på är den del i bloggen där hon resonerar med sig själv om anledningar till att inte anmäla:
Citat:
you now want to be the better person by not pushing against him, by not trying to hurt him back – by just letting it all go and moving on. I know you belive there is good in everyone, I know you believe he is a good person who has just been off his path in life for a while. I know you believe he can find his way back on track again. I know you believe he can change, if he wants to. I know you want to believe he regrets it and that he will never do it again. That this is his wake up call that inspires him to change. It is possible.
Fast här skriver hon ju inget som talar emot att händelsen inträffat, bara om möjliga anledningar till att inte anmäla.

Hon tycks ha haft en något mer känslosam inställning till eleven än en vanlig lärar-elev-relation, men det finns inget i bloggen som tyder på att det skulle ha handlat om något romantiskt förhållande. ”someone you cared about” skriver hon på annan plats. En möjlighet är förstås att hon skriver som hon gör för att inte avslöja att det var en elev som gjort det hela, inledningsvis var hon ju inställd på att inte anmäla det hela utan att hålla tyst om det.

Dock är det sista en märklighet. Hon skriver om övergreppet ganska tydligt, men säger också att hon kommer förneka det. Vem skriver hon för, vilken är hennes tänkta bloggpublik? Hon postar bilder på sig själv, sina barn, sin pojkvän där ansiktena syns tydligt. Hon skriver om att hon bor i Nässjö och arbetar i skolan. Hur anonym tror hon att hon är? Att ingen hon känner läser bloggen?
Citera
2018-09-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Så vi ska knäböja oss för deras kultur och syn? Handling i detta fall blir isåfall att man inte få klä sig så som man vill utan måste tänka på hur det förmedlas.

Är inte det exakt så det fungerar i länder där islam styr? Kvinnor får bära heltäckande just för att inte väcka åtrå hos männen.

Ridå.

Problemet är ju att just islam är en dominerande del på denna skola.

Du lär ideal som inte finns i verkligheten tyvärr.
Citera
2018-09-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är ett lågstatus yrke där i princip vem som helst kan söka in till utbildningen.

Tyvärr sant trots att jag är utbildad lärare själv.

Ja, så är det. Ta inte det personligt. För det gäller många andra yrken också numera. Lärare var en gång ett högstatusyrke, men globalisterna har en plan på hur man förstör allt.
Citera
2018-09-20, 10:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:

Ridå.
"Handlingen" är naturligtvis att informera öppet om att detta kan hända i en svensk skola. Att ha klädkoder för lärare och elever. Att inte vara naiv och (sexuellt) provocera 20-åriga nyinkomna flyktingmän. Eller att ha bara gamla gubbar med pondus som lärare i just dessa klasser. Eller att inte ta emot dem alls i Sverige. Eller att ha fler övervakningskameror. Osv.
Citera
2018-09-20, 10:20
Medlem
Citat:

Ridå.

Genom demokratiska val har ju befolkningen valt att islam ska få bli en dominant del av samhället.

Sedan förväntar kvinnor sig att de kan leva vidare i Sverige som om islam inte vore närvarande.

Konsekvenstänkandet är eftersatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in