2009-01-30, 23:56
Medlem
sinder15s avatar
jg har spydd 2 gånger av hash men det var blandat med vanlig Tobakk då det kan ju vara att jag inte tålte vanlig Tobakk. men då satt jag helt still och glodde i en svart datorn skjärm i 2 timmar. så när jag reste mig upp så spydde jag :S
Citera
2009-01-31, 00:07
Medlem
Nomexdräkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubbStubb
Detta blir min största bump någonsin tror jag.

Jag tänkte lika gärna fråga min fråga här istället för att skapa en ny tråd. Nu är det så att jag har upptäckt att när jag röker CB så finner jag att jag inte tycker om smaken och känslan som uppstår först. Det är själva rökandet jag talar om, smaken kan få mig riktigt illamående först och jag känner mig olustig. Några få gånger har det hänt att jag spytt. När den känslan är över (kanske när jag glömmer bort den?) så är läget gott, gott.

Någon som tror sig veta om det bara är smaken (mestadels brunt) som jag inte tycker om, att jag drar djupare bloss än vid en cigarett och nikotinet förstör det för mig eller liknande? Det ska väl noteras att jag inte är en rökare, men jag har inget problem med att röka cigaretter.

Testa att rosta tobaken eller något, själv tycker jag det ger en godare smak. Om det är möjligt, försök att ha ett glas vatten eller något att dricka medans du röker,
så du kan ta en klunk eller två när någon annan tar puff.
Citera
2009-01-31, 12:03
Medlem
rraarshs avatar
haha ungefär samma sak har hänt mig :P fast jag gick ifrån några polare och la mig på en bänk. Sen när dom skulle dra så ringde dom mig så spydde jag, kändes som jag skadade i hela kroppen ( hade viberation på mobilen ) haha :P

edit: första gången jag rökte, rökte kanske 0.7 - 1g själv
Citera
2009-01-31, 12:17
Medlem
Snasis avatar
Jag har spytt en gång eller det kan ha varit två, men inte lika mycket sista gången isåfall.
Jag var rätt risig i halsen så drog jag en lite för stort bongbloss och då spydde jag, tur att jag hade en papperskorg i närheten.
Annars har jag inte spytt, eller när man har varit full också.
Citera
2009-01-31, 13:08
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbull-
I mina kretsar så har mer eller mindre alla spytt, UTOM JAG. Jag dricker gärna när jag ska röka / har rökt.. Det gär stämningen bättre tycker jag, man blir mer än någonsin social (enligt mig!).

Beror väl på vilken person som kör mixen alkohol & hasch..
Själv ger jag det 4/5 då det är en av dom bättre kombos:arna för min del.

Har aldrig sett någon spy när jag har varit med å rökt iaf, har själv aldrig gjort det heller. Fast har mått illa ett par gånger då det varit för mycket tobak, men det har försvunnit då man blivit bäng.
Brukar också blanda med öl, fast man dricker typ max 3, mer tror jag inte är så bra
Citera
2009-01-31, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Har aldrig sett någon spy när jag har varit med å rökt iaf, har själv aldrig gjort det heller. Fast har mått illa ett par gånger då det varit för mycket tobak, men det har försvunnit då man blivit bäng.
Brukar också blanda med öl, fast man dricker typ max 3, mer tror jag inte är så bra

okey. Jo du jag har sätt många många som spytt när dom rökt för mycket, själv har jag alltid i stort sätt kunnat röka rätt mycket. Som högst rökte jag 2gram en gång under 2,5h (visste inte hur mycket jag skulle röka.) men mådde inte illa för det. Samt så brukar jag inte få röda ögon även om jag är dunderbäng.. Huvudvärk har jag däremot fått ett antal gånger. Fattar inte, är det nåt fel på mig? ^^
Citera
2009-01-31, 13:14
Medlem
jugulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Hahahaa Jag har exakt samma problem! Spyr alltid av brass..
Fattar inte varför.. Har ändå rökt mkt av det men nuförtiden kan jag bara inte. Kräker rakt ut av typ 2 bloss. Har frågat men inte hittat något svar. Konstigt är det iaf.

Stackare
Citera
2009-01-31, 18:07
Medlem
lilZer0s avatar
Har spytt tre gånger, första gången så hade jag avtändning efter mitt lite allt för stora intag av tramadol dagen innan. Andra gången var det på grund av för mycket nikotin (bäng som jag var tyckte jag det var asnice med rök i lungorna vilket ledde till att jag tog upp cigg efter cigg) och tredje så fick jag min första snedtändning..
Citera
2009-01-31, 18:12
Medlem
Raezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbesic
Senaste gången så började en kompis till mig må skitdåligt. Allting började snurra för honom och han blev helt illamående och orolig för att behöva spy. Så vi satte oss ett ner ett tag och han satt helt tyst och koncentrerade sig med blicken på nått objekt medans jag satt precis helt lugnt och glad. Och då helt plötsligt öppnade jag en bärs och då började han spy som fan. Vad kan detta bero på?

Han sa att när han kände lukten av öl så mådde han illa som bara fan så han spydde. Vi rökte ungefär 0.5g var, fast under 1-2h utan inte allt på en gång.

Och 1 månad innan så hände samma sak mig. FAST jag hade druckit några klunkar bärs innan jag började röka. Och har läst någonstans förut att man kan bli väldigt illamående med alkohol i kroppen när man röker, men några klunkar borde väl inte göra något?

Så är det vanligt att spy när man röker på?

Ingen aning vad det kan bero på. Jag har spytt 2 ggr när jag har varit påverkad av de båda drogerna. Men då har jag druckit 7-8 stora starka innan.
Kanske inte tål kombinationen?
Citera
2009-01-31, 18:14
Medlem
Wallin016s avatar
Har spytt ett par gånger, ja. Däremot har dom gångerna haft alkohol inblandat.
Citera
2009-01-31, 18:54
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbull-
okey. Jo du jag har sätt många många som spytt när dom rökt för mycket, själv har jag alltid i stort sätt kunnat röka rätt mycket. Som högst rökte jag 2gram en gång under 2,5h (visste inte hur mycket jag skulle röka.) men mådde inte illa för det. Samt så brukar jag inte få röda ögon även om jag är dunderbäng.. Huvudvärk har jag däremot fått ett antal gånger. Fattar inte, är det nåt fel på mig? ^^

Huvudvärk? Efteråt då eller? Man brukar bli rätt smärtfri undertiden iaf
Citera
2009-01-31, 18:58
Medlem
Inte känt ett uns av missnöje av cannabis då jag inte blandat med antingen alkohol eller nikotin. Skippa nikotinet! eller kör blend rosa/lägg era cigg i vatten 24h för att få ut all skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in