• 1
  • 2
2006-02-12, 13:12
Medlem
Sebbesics avatar
Senaste gången så började en kompis till mig må skitdåligt. Allting började snurra för honom och han blev helt illamående och orolig för att behöva spy. Så vi satte oss ett ner ett tag och han satt helt tyst och koncentrerade sig med blicken på nått objekt medans jag satt precis helt lugnt och glad. Och då helt plötsligt öppnade jag en bärs och då började han spy som fan. Vad kan detta bero på?

Han sa att när han kände lukten av öl så mådde han illa som bara fan så han spydde. Vi rökte ungefär 0.5g var, fast under 1-2h utan inte allt på en gång.

Och 1 månad innan så hände samma sak mig. FAST jag hade druckit några klunkar bärs innan jag började röka. Och har läst någonstans förut att man kan bli väldigt illamående med alkohol i kroppen när man röker, men några klunkar borde väl inte göra något?

Så är det vanligt att spy när man röker på?
Citera
2006-02-12, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbesic
Senaste gången så började en kompis till mig må skitdåligt. Allting började snurra för honom och han blev helt illamående och orolig för att behöva spy. Så vi satte oss ett ner ett tag och han satt helt tyst och koncentrerade sig med blicken på nått objekt medans jag satt precis helt lugnt och glad. Och då helt plötsligt öppnade jag en bärs och då började han spy som fan. Vad kan detta bero på?

Han sa att när han kände lukten av öl så mådde han illa som bara fan så han spydde. Vi rökte ungefär 0.5g var, fast under 1-2h utan inte allt på en gång.

Och 1 månad innan så hände samma sak mig. FAST jag hade druckit några klunkar bärs innan jag började röka. Och har läst någonstans förut att man kan bli väldigt illamående med alkohol i kroppen när man röker, men några klunkar borde väl inte göra något?

Så är det vanligt att spy när man röker på?

om du spyr på hasch beror det på att du har fått en sne tändning.
Inget farligt det går över efter nåra minuter.
Dricker man och röker blir det lättare att det snurrar till lite extra lättare att sne tända osv.
Citera
2006-02-12, 13:27
Medlem
Sebbesics avatar
Okej! Glömde nämna också att den gången jag fick denna Snedtändning och spydde. Så mådde jag dåligt och gick hem och hela vägen hem kanske 1km så snurrade det som fan och var illamående. Och jag klarade inte att sitta framför datorn pga illamåendet. Då gick jag och la mig och då snurrade det som fan då jag stängde ögonen men jag somnade tillslut efter en halvtimme ungefär... Så efter några minuter gick det inte över =)

men det gjorde det för min kompis.
Citera
2006-02-12, 13:44
Medlem
ruben saltes avatar
Hahahaa Jag har exakt samma problem! Spyr alltid av brass..
Fattar inte varför.. Har ändå rökt mkt av det men nuförtiden kan jag bara inte. Kräker rakt ut av typ 2 bloss. Har frågat men inte hittat något svar. Konstigt är det iaf.
Citera
2006-02-12, 13:45
Medlem
Sebbesics avatar
Läste också att man kan bli illamående utav att blanda haschet med light-tobak! Men det kan väl inte stämma?
Citera
2006-02-12, 13:47
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Läste också att man kan bli illamående utav att blanda haschet med light-tobak! Men det kan väl inte stämma?

Det kan väl eg inte spela någon roll?? Eller?? Fast kanske mixen av brasset och light tobaken framkallar nåt kräk ämne!
Citera
2006-02-12, 13:50
Medlem
Sebbesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Det kan väl eg inte spela någon roll?? Eller?? Fast kanske mixen av brasset och light tobaken framkallar nåt kräk ämne!

Läste i nån tråd på swecan att en kille blev illamående varje gång han blandade med light, och vanlig tobak har gått bra
Citera
2006-02-12, 13:53
Medlem
azumis avatar
Citat:
Läste i nån tråd på swecan att en kille blev illamående varje gång han blandade med light, och vanlig tobak har gått bra

Jag har aldrig spytt av bara hasch, men varje gång jag varit onykter o rökt har jag kexat, därför blandar jag inte:P
Sen några gånger har jag fått munchies o ätit så jag nästan spytt

mvh/
Citera
2006-02-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azumi
Jag har aldrig spytt av bara hasch, men varje gång jag varit onykter o rökt har jag kexat, därför blandar jag inte:P
Sen några gånger har jag fått munchies o ätit så jag nästan spytt

mvh/

Det är det värsta alltså! Man äter och äter och det smakar så himmelskt så man aldrig vill sluta.. och till slut känner man att nä, nu jävlar börjar jag bli mätt..
men då hittar man nåt annat smarrigt och börjar käka på det.. tillslut kan man inte förmå sig själv att äta mer fast man egentligen vill och så mår man sådär tjyvtjockt och halvilla :P
Citera
2006-02-12, 14:22
Bannlyst
Har hänt en gång
Citera
2006-02-12, 14:32
Bannlyst
hehe, det där känner man igen... har sett polare spy, själv har jag sluppit det.
Oftast spyr folk om:
dom har krökat
är deppade
inte tål tobak
inte har nån vätska, man blir ju torr i halsen och röken är stark

det jobbiga är att när man är hög så har man inte så mycket sympati för den som spyr, man orkar inte
Citera
2006-02-12, 14:55
Awaiting Email Confirmation
Har hänt mig flera gånger. Det är väl inte konstigare än att det slår lite fel, vilket gör att man blir lite dizzy för ett slag. Tvivlar på att det är det minsta farligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in