Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 07:36
  #13
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Det är lätt att nämna spel som varit roliga att spela men mest stämning tycker jag tidiga versioner av det turn-baserade Might and Magic. En mysig stämning med bra musiken och lätt seriebetonad grafik.
Måste ut och leta på nätet idag efter den!
Citera
2018-09-17, 08:37
  #14
Medlem
Personligen tycker jag Suikoden 2 fångade mig. Underbar musik, trevliga miljöer och gripande historier. Är det något spel som jag skulle vilja spela för att mysa så är det Suikoden 2.
Citera
2018-09-17, 08:52
  #15
Medlem
iPees avatar
Zelda: Ocarina of Time eller GTA vice city med 80-talsmusiken
Citera
2018-09-17, 09:05
  #16
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Det är lätt att nämna spel som varit roliga att spela men mest stämning tycker jag tidiga versioner av det turn-baserade Might and Magic. En mysig stämning med bra musiken och lätt seriebetonad grafik.
Måste ut och leta på nätet idag efter den!
Musiken där är faktiskt otroligt bra, håller med.
Citera
2018-09-17, 09:28
  #17
Medlem
ufomongos avatar
Vanishing of Ethan Carter och Stanley Parable.

Två underskattade spel.
Citera
2018-09-17, 09:44
  #18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Omöjligt att nämna ett.

Nier spelen. Ett exempel på hur stor betydelse musiken kan ha på att skapa en bra atmosfär i ett spel. Finns dessutom en mystik kring världen och storyn som bidrar till den fantastiska atmosfären.

GTA san andreas och V. Sätta sig på sin lilla fyrhjuling eller motocross och leka runt på landsbygden lyssnandes på k-rose. Femman var kanske inte lika bra men inte helt fel att dra iväg en långtradare till "convoy"

Souls/Bloodborne spelen. Spelvärlden och storyn hade en skön mystik i sig. Man fick utforska och se själv vad som pågick.

Bioshock. Musiken. Undervattensvärlden. Sjuka karaktärerna.

Uedas spel, shadow of the collossus, the last guardian, ico. Återigen, musik, mystik, fantastiskt designade spelvärldar.

Finns massor fler jag kan nämna men ska inte ta upp mer plats. Om jag tvunget måste välja ett alternativ blir det nog ändå shadow of the collossus som tar priset. Det var något alldeles extra det.
Citera
2018-09-17, 09:56
  #19
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Zelda Ocarina of time.

Finns så många minnen från detta underbara spel: Zora´s domain, Forest temple och Kakariko village tex. Eller att bara sitta och fiska i ett par timmar. Eller första gången man kunde rida på hästen runt Hyrule fields. Detta var bara några exempel.

Ett mästerverk i mitt tycke.

Zora´s domian music : https://www.youtube.com/watch?v=AUyqvUG0ypA
Forest temple music : https://www.youtube.com/watch?v=hmsZyC0UXUU
Kakariko village music : https://www.youtube.com/watch?v=agR5aaQL2PY

Håller helt klart med. Skulle också vilja lyfta fram uppföljaren Majoras Mask.
Citera
2018-09-17, 10:13
  #20
Medlem
Dofternas avatar
Syberia. Inte många spel jag tänkt tillbaka på rent atmosfäriskt, Syberia är dock ett.
Citera
2018-09-17, 10:28
  #21
Medlem
guderis avatar
Witcher 3, speciellt Skellige. Både musik och artstyle är superbt.
Citera
2018-09-17, 10:29
  #22
Medlem
Jag vill minnas ff7 var riktigt mysigt!
Citera
^Eazs avatar

Moderatormeddelande

Postat av ^Eaz 2018-09-17, 10:48
Moderator
Oneliners kommer raderas, spelen måste motiveras annars slängs tråden då listtrådar inte är tillåtna


Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-09-17 kl. 12:53.
2018-09-17, 11:21
  #24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yebutchy
Enligt mig så älskar jag Metro spelens atmosfär och jag ser verkligen fram emot det nya Metro spelet. Hoppas det bara inte är DLC klistrat över hela saken.

The Long Dark. Fantastiskt är bara förnamnet.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback