2014-06-27, 13:08
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har faktiskt ingen koll på hur Metadon i tablettform funkar IV, men det är knappast slöseri att ta Metadon oralt om man säger så. Uppemot 99% biotillgänglighet.
Tabletter funkar finfint att IV:a.
Citera
2014-06-28, 12:31
Medlem
PaperHouses avatar
Bakfull idag och har varit av grejerna i ett halvår, lugnt att ta meta? 10 eller 20 mg?
Citera
2014-06-28, 17:05
Medlem
twisterellas avatar
Jag tog 30mg för snart fyra timmar sen och känner typ ingenting. Har bara väldigt små pupiller och den vanliga klådan. Det är första gången jag testar Metadon men tog 80mg Oxy i onsdags, kan det ha något med saken att göra? Orkar inte ta mer nu med tanke på att det tar så lång tid innan det verkar, hur mycket borde jag prova nästa gång?
Citera
2014-06-28, 19:56
Medlem
Fordies avatar
Blockar inte metadon morfin?

Hej

Gosar på lite metadon som jag gjort senaste dagarna och har nu kommit över lite dolc, han jag köpte dom av sa att jag kunde banka i mig dom direkt om jag ville, men blockar inte metadonet morfinet precis som sub gör? Eller är det bara lösa upp och slå i sig? Antar att om det går, så bör man vara lite extra försiktigt isåfall?

Tack

//Fordie
Citera
2014-06-29, 10:34
Medlem
abccbas avatar
Metadon saknar den blockerande effekten buprenorfin har, så det är inga problem att blanda de två. Dock bör försiktighet brukas, som alltid, när man blandar olika opioider!
Citera
2014-06-29, 16:37
Medlem
C-3POs avatar
Tråden Blockar inte metadon morfin? infogad.

/Mod
Citera
2014-06-30, 22:50
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Metadon saknar den blockerande effekten buprenorfin har, så det är inga problem att blanda de två. Dock bör försiktighet brukas, som alltid, när man blandar olika opioider!

meta blockar andra opiater mer än sub!!
Citera
2014-07-06, 20:18
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Vid vilka mg börjar de bli farligt för en metadon-färsking?
Jag tog 40mg förra helgen och mådde bra men vill bli ännu skönare.
60mg bör jag väl kunna ta utan problem? Utan benso/alkohol då ofc

Så, vid vilken mg-mängd börjar de bli lurigt för att råka åka på en OD för en metadon-färsking?
Citera
2014-07-07, 05:29
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Vid vilka mg börjar de bli farligt för en metadon-färsking?
Jag tog 40mg förra helgen och mådde bra men vill bli ännu skönare.
60mg bör jag väl kunna ta utan problem? Utan benso/alkohol då ofc

Så, vid vilken mg-mängd börjar de bli lurigt för att råka åka på en OD för en metadon-färsking?

Det börjar redan bli lurigt, tog också 40mg första gången utan problem för många års sedan och nu när jag tar så tar jag runt 3-500 mg men har alltid haft hög tolerans på gott och ont medans andra kolar på 20 mg och nån benzo.
Citera
2014-07-07, 07:51
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
Jag tog 30mg för snart fyra timmar sen och känner typ ingenting. Har bara väldigt små pupiller och den vanliga klådan. Det är första gången jag testar Metadon men tog 80mg Oxy i onsdags, kan det ha något med saken att göra? Orkar inte ta mer nu med tanke på att det tar så lång tid innan det verkar, hur mycket borde jag prova nästa gång?

poängen med metadon är väl att det inte ska "kicka" nånting. räcker det inte med att vara slö och allmänt påverkad så ta oxy eller heroin nästa gång.
Citera
2014-07-07, 17:07
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Det börjar redan bli lurigt, tog också 40mg första gången utan problem för många års sedan och nu när jag tar så tar jag runt 3-500 mg men har alltid haft hög tolerans på gott och ont medans andra kolar på 20 mg och nån benzo.
Tack för svar! Men de farligaste är ju när man blandar metadonet med benso och alkohol
De bör väl inte vara några problem för mig att ta 60mg nästa gång? Annars får jag be någon polare komma över och vara "andningsvakt"
Citera
2014-07-08, 13:10
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Tack för svar! Men de farligaste är ju när man blandar metadonet med benso och alkohol
De bör väl inte vara några problem för mig att ta 60mg nästa gång? Annars får jag be någon polare komma över och vara "andningsvakt"

Jo att blanda ökar ju risken för OD rejält, men ha nån polare det låter klokt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in