Citat:
Förstår att det måste vara jobbigt! Hoppas att dem släpper lite på reglerna för såna som dig iaf, som har haft långvarigt bruk. Förhoppningsvis blir det bättre. Jag känner mig så jävla klen när jag ligger och tjuter över abstinens när jag bara använt opiater i typ 4 år. Och då inte tunga opiater i 4 år, tyngre betydligt kortare. Själv skulle jag vilja få metadon under abstinens bara för att det är den som får mig att falla tillbaka, så har det varit på senaste iaf. Men jag tror på riktigt att om jag skulle få t.ex. metadon under bara 2 veckors tid, en låg dos tillräckligt bara för att döda abstinensen så tror jag att jag skulle kunna klara mig helt ren efter. Hade det vart ett annat land hade det säkert inte vart några problem men i Sverige med den här fitt moralpolitiken så finns det säkert inte en chans att få den hjälpen. Och ännu värre för er som sitter ännu längre in i skiten, stay strong!
Jag vet inte varför folk tror att avtändningen skulle vara lättare om man 'bara' hållit på i 4 år eller 'bara' gått på opioider och smärtstillande och inte heroin. De har precis samma effekt på hjärnan och det är olika halveringstid och så men du kan bli precis lika beroende. Därför som socialstyrelsen äntligen insett detta och nu låter personer som blivit beroende av opioider dvs tabletter och sånt (oxy,tram etc) också söka in i LARO.
Jag fick min helgdos med mig hem direkt när jag började med metadon eftersom jag inte har nå sidomissbruk och min läkare tyckte att det skulle vara dåligt för mig att gå på helgmottagningen där alla med typ benz missbruk går. Så allt e inte hugget i sten!