2014-02-11, 16:35
Medlem
Allmän fråga angående Metadon.. Har en anhörig som har metadon men som nu också börjat använda Prednisolon 2x10Mg/dag. Får inget vettigt svar varför han tar det. Hans historik som pillertrillare gör ju att jag misstänker att det finns en anledning annan än medicinsk... Ngn som kan tänkas ha ett svar.
Citera
2014-02-11, 23:30
Medlem
PennyBridges avatar
Va nån som skrivit en kommentar på mitt inlägg men tagit bort den. Ja absolut ta det riktigt lugnt! Som en skrev: Börja med 20-30mg om du inte har nån tolerans och kanske 30-40mg om du har lite tolerans. Jag läste innan(kommer inte ihåg vart) att 40mg ensamt hade tagit livet av folk och 30mg tillsammans med alkohol tagit livet av nån. Så sörpla inte i dej en 120mg flarra och tro du ska överleva om du inte har väldigt tolerans. Jag tex har 90mg/dag och kan ta ca 180mg utan att det är nån fara men då har jag det som sagt dagligen och haft nästan ett år. Dom första 70mg trappades upp på typ 6-7v och hade nu 150mg varit chill för en med opiatberoende(inte metta inräknad) så hade jag nog inte behövt ligga inne för den upptrappningen:P Nu säger jag inte att alla behöver så lång upptrappning men min läkare är försiktig.
Må väl!
Citera
2014-02-11, 23:34
Medlem
PennyBridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KasseBrazz
Vad gör metadon utslag på, på urinprov? Eller är det en enskild sticka man kollar det med?
Enskild. Sticka. Mtd har jag för mig det står på den eller på raden när den är med på vissa multistickor
Citera
2014-02-13, 15:49
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbergarn
Allmän fråga angående Metadon.. Har en anhörig som har metadon men som nu också börjat använda Prednisolon 2x10Mg/dag. Får inget vettigt svar varför han tar det. Hans historik som pillertrillare gör ju att jag misstänker att det finns en anledning annan än medicinsk... Ngn som kan tänkas ha ett svar.
Prednisolon är ingen medicin med rusgivande egenskaper så det finns antagligen en legitim anledning till varför personen tar dom.

Ur fass angående Prednisolon;
Citat:
Prednisolon Alternova är ett kortisonpreparat som motverkar och dämpar allergiska besvär, inflammationer och reumatiska besvär.
Citera
2014-02-16, 21:14
Medlem
nån som kan hjälpa mig att bli fri från metadon. för ungefär tio eller 15 år sen gjorde jag mitt livs största misstag som valda att söka metadon. jag kan säga att det nog va bra dom första 2 åren eftersom jag inte haft en tanke på heroin sen dess. dom senaste åren har jag dock kommit till insikt med att jag aldrig skulle ha klivit på det tåget, dom lovade guld och gröna skogar, men det enda som hänt e ständiga repriser och tillfälliga återfall med benz. min livsgnista och jävlar anmana har försvunnit, vilket jag tror har med att metadonet sänker testosteronet i kroppen. för varje dag som går så förlorar jag tid. sen jag fick metadon har jag inte åstadkommit något, jag är inte alls samma person längre och mitt förakt för allt blir bara värre och värre för varje dag. jag behöver hjälp, förslag osv. det sista jag funderade på va att åka och lägga mig på ett opiumhus för att slippa bli så extremt sjuk som jag kommer bli. eftersom jag bor i ett förbudsland så vet jag inte vad jag ska göra för att bli normal få tillbaka min livslust. jag vill inte tebax till ett liv med heroin, men tror att det bästa sättet att kunna bli fri fån allt det som det innebär att ha metadon som kemisk fotboja och ständigt leva med hotet att bli av med det som gör att jag kan fungera om man nu kan kalla det här ett värdigt liv. en läkare sa till mig att det kommer att ta 5 år för mig att tills jag har återhämtat mig helt, vilket innefattar både det fysiska och psykiska. jag e snart 40 år att det ska ta fem år om man ska följa teamets sätt så e det inte ok för mig. jag hade önskat att det fanns eller finns läkare i sverige som kunde hjälpa till att t.ex. byta från metadon till morfin eller liknande som inte har den långa återhämtnings process som metadon har. hoppas att det finns nån därute helst en läkare som är villig att hjälpa mig att få till baka mitt liv. jag har förlorat allt flera gånger om aldrig haft ett eget boende. sen jag var 13 vilket var den första gången jag kom i kontakt med droger vid 18 års ålder injicerade jag heroin dagligen.
Jag är övertygad om att metadon är fel väg att gå, kommer yhåg det första mötet jag var på i och med att jag skulle få metadon. dom menade på att den här medicinen kommer va bra för dig och du kommer förmodligen ha den hela livet. ung och inte tillräckligt innsatt så va ja det jag svara så klart. vilket jag bittert får ångra, känna och se allt den tagit från mig.
om det finns någon som är villig och kan hjälpa mig att bli fri från detta helvete, svara behöver din hjälp. svara privat om du kan hjälpa mig. det kan ju inte va så att man ska behöva åka till ett annat land där man kan få hjälp när det är ens eget hemland som fått mig beroende av denne skit medicin.
Citera
2014-02-18, 14:25
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Okej, men 150mg är jävligt mycket att ta direkt även om du tar jonk nästan varje dag. Bara typ två sidor tillbaka i tråden provade du ju tabbarna och tog då 5-10 eller 20mg, det är stor skillnad! Jag kanske har fattat något fel?

Ta det lugnt.

Var helt jävla smackad så skrev ju lite fel.. Intog inte 150mg utan undrade om de var något jag skulle orka med pga min tolerans på opiater.

tog bara ca 60mg meta fast jag slagit i mig en del heroin. dumt. men mådde som en kung tills jag var tolalväck och vaknade på sjukhuset.

Men fan va Meta är gött. synd de är så svår f¨å tag på..
Citera
2014-02-18, 14:47
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Var helt jävla smackad så skrev ju lite fel.. Intog inte 150mg utan undrade om de var något jag skulle orka med pga min tolerans på opiater.

tog bara ca 60mg meta fast jag slagit i mig en del heroin. dumt. men mådde som en kung tills jag var tolalväck och vaknade på sjukhuset.

Okej, vilken tur isåfall att du inte tog 150 då hoppas det gick bra med dig!
Citera
2014-02-18, 14:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:

Försökte du ta livet av dig? 150 mg kommer döda dig.
Citera
2014-02-18, 22:37
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Försökte du ta livet av dig? 150 mg kommer döda dig.

Även som opiatvan?

Skrev dock som sagt fel pga totalt smackad.
Och nej, försökte inte ta livet av mig.
Citera
2014-02-28, 08:10
Medlem
PennyBridges avatar
Citat:
Även som opiatvan?

Ja tror faktiskt att 150mg om man lixom inte är så ingådd på varorna att man klipper ett halvgram för att bli frisk så tror jag det kan va rätt farligt tyvärr Du va väl rätt van och tog sen 60mg(ovanpå varorna)? Du hade väl skickats och vaknat upp på sjukan?
Citera
2014-03-02, 08:06
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Även som opiatvan?

Metadon är väldigt tungt. Det beror helt på vad du menar med "opiatvan".
Vilken drog, vilka doser och hur länge personen gått på dom.

Utan tolerans räcker det med BRA MINDRE metadondoser än 150mg för att vara direkt dödligt.
Citera
2014-03-03, 20:58
Medlem
Tänkte köpa en flaska, 110mg, går på en 4mg sub om dagen, hur mycket ska jag dricka för motsvarande effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in