2014-02-06, 13:00
Medlem
sandra92s avatar
sökt en hel del men inte hittat svar, så antingen är jag bara korkad eller blind
men är det OK att ta meta dagen efter man tagit jonk? med tanke för att bli skön i kroppen pch inte frisk.

tacksam för snabba svar!
Citera
2014-02-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
sökt en hel del men inte hittat svar, så antingen är jag bara korkad eller blind
men är det OK att ta meta dagen efter man tagit jonk? med tanke för att bli skön i kroppen pch inte frisk.

tacksam för snabba svar!

jo då det går bra.
Citera
2014-02-07, 16:28
Medlem
sandra92s avatar
Citat:

tacksam för snabba svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
jo då det går bra.

tack fkr svaret.
är desperat så drf frågar jag nu med om man kan ta meta & jonk samtidigt? eller dessa stopparvarandra?

såå tacksam för svar , så ni anar 9nte!
Citera
2014-02-08, 12:58
Medlem
PennyBridges avatar
Citat:
tack fkr svaret.
är desperat så drf frågar jag nu med om man kan ta meta & jonk samtidigt? eller dessa stopparvarandra?

såå tacksam för svar , så ni anar 9nte!
Asså om du inte går på metta dagligen så ska det väl inte vara några problem men dom kan nog gå ihop och lixom plussa på varandra så tror imte du ska ta så mycket metta du tar när du tar det för sig och sen dra i dej lika mycket varor som du brukar ta för sig utan kanske ta mettan först och när den "peakat" dra i dej firren långsamt. Så jag hade gjort iallafall Däremot så har jag inte fått ut nått av varken varor eller dollisar sen jag började på programmet men kanske funkar om man tar löjligt höga doser:S
Mä väl!
Citera
2014-02-09, 14:10
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PennyBridge
Asså om du inte går på metta dagligen så ska det väl inte vara några problem men dom kan nog gå ihop och lixom plussa på varandra så tror imte du ska ta så mycket metta du tar när du tar det för sig och sen dra i dej lika mycket varor som du brukar ta för sig utan kanske ta mettan först och när den "peakat" dra i dej firren långsamt. Så jag hade gjort iallafall Däremot så har jag inte fått ut nått av varken varor eller dollisar sen jag började på programmet men kanske funkar om man tar löjligt höga doser:S
Mä väl!

Aha, du tror de kan bli för mycket annars alltså? Eller så..
Är faktiskt inte med i programmet men bra o ha lite kunskap. Or w/e.
Citera
2014-02-09, 14:17
Medlem
sandra92s avatar
Nämns att den dödliga dosen Metaden ligger runt 100-150mg utan någon tolerans på opiater.
Så t.ex jag med tolerans (slår i mig jonk nästan varje dag) borde klara av en Meta dos på 150mg? För att blir riktigt skön.

Läste i bipacksedeln något som fick mig att undra - varför ska man inte ta Metadon om man tar Metoprolol?

Snabba svar vore
Citera
2014-02-09, 15:17
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Nämns att den dödliga dosen Metaden ligger runt 100-150mg utan någon tolerans på opiater.
Så t.ex jag med tolerans (slår i mig jonk nästan varje dag) borde klara av en Meta dos på 150mg? För att blir riktigt skön.

Läste i bipacksedeln något som fick mig att undra - varför ska man inte ta Metadon om man tar Metoprolol?

Snabba svar vore
Jag tror nog inte att du ska ta 150mg direkt!
Citera
2014-02-09, 15:54
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Jag tror nog inte att du ska ta 150mg direkt!

Dosen kpmmer helt bero på varför man inte ska ta Metadon med Metoprolol. För tar Metoprolol dagligen mot förebyggande migrän.

Så hittar jag inget svar till varför de skulle vara farligt, testar jag mig fram. Är tyv'rr en antingen/eller person.
Citera
2014-02-09, 23:12
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Dosen kpmmer helt bero på varför man inte ska ta Metadon med Metoprolol. För tar Metoprolol dagligen mot förebyggande migrän.

Så hittar jag inget svar till varför de skulle vara farligt, testar jag mig fram. Är tyv'rr en antingen/eller person.
Okej, men 150mg är jävligt mycket att ta direkt även om du tar jonk nästan varje dag. Bara typ två sidor tillbaka i tråden provade du ju tabbarna och tog då 5-10 eller 20mg, det är stor skillnad! Jag kanske har fattat något fel?

Ta det lugnt.
Citera
2014-02-10, 22:10
Medlem
PennyBridges avatar
Asså 150mg utan tolerans är absolut inte vad man ska palla. Vet inte vart folk har fått den formeln på typ 2mg/kg kroppsvikt men den stämmer verkligen inte! Har för mig att 40mg(ca) kunde ta dö på en opiatnaiv. Med tanke på att man blir hyffsat noddad som opiatnaiv på 30mg så är 150mg sjukt att ens kunna tro är gränsen för od. Hade det nu varit så att 150mg va gränsen så hade man inte behövt ligga inne 5-8 veckor på upptrappning med tillsyn minst var 10-15min första veckorna när man har 30-40mg. Nä va försiktigt med mettat om du inte är van.
Må väl!
Citera
2014-02-10, 22:17
Medlem
Vill även jag dementera dosen på 150mg. Personer utan tolerans kan dö på rätt mkt mindre doser än 150mg. Vet inte var den siffran kommer ifrån, är det LD50 eller något? Isåfall vill man ligga en bra bit under för för 50% chans att överleva är inte särskilt bra odds imo.
Utan tolerans bör man nog absolut inte ta mer än 20mg, max 30mg.
Jävla rävgift detta, aldrig mer att jag går på det under en längre tid. Helt klart mest biverkningar av alla opiater och har ju så djävulskt lång halveringstid också så funkar ju inte att man ta 1-2ggr per vecka t.ex. Men fint för er som kan ta det istället för jonk för att fungera som normala människor!
Citera
2014-02-10, 23:28
Medlem
KasseBrazzs avatar
Vad gör metadon utslag på, på urinprov? Eller är det en enskild sticka man kollar det med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in