jag behöver inte lämna tillbaka några flaskor..
däremot e det nog bra om man lämnar dem till apotek, det kan ju finnas rester kvar som nån liten unge kan få i sig..
okej, jo det är sant. Är även dina flaskor numrerade?
Hej, jag tänker hålla mig kort. Metadon utskrivet av läkare mot svår smärta >inte heroinmissbruk<
måste man lämna tillbaka de tomma flaskorna precis som de som går metadonprogrammet gör?
Tacksam för svar.
Man lämnar inte tillbaka några tomma flaskor på programmet.
okej, jo det är sant. Är även dina flaskor numrerade?
det står datum på dem så personalen håller någon form av koll på det.. men dem begär inte att man skall lämna tillbaka dem... hämtar mina på apoteket nu men även då ja hämta dem på behandlingen i malmö så begärde dem heller inte att man skulle skicka tillbaka dem..
det står datum på dem så personalen håller någon form av koll på det.. men dem begär inte att man skall lämna tillbaka dem... hämtar mina på apoteket nu men även då ja hämta dem på behandlingen i malmö så begärde dem heller inte att man skulle skicka tillbaka dem..
mvh j
okej, hade för mig att man var tvingad att lämna tillbaka dem men då vet jag tack!
Hejsan, har ett långt bruk av oxycontin bakom mig, använt ca 10x 40mg per dag under lång tid. har nu gått över till metadon, har idag tagit 60mg men känner inte särskilt mycket, är 10mg's tabletter. hur mycket mer kan jag ta utan risk för od eller liknande? tog 400mg oxy igår med.
ingen som kan säga något? sitter här o vill ta mer men vet inte om ja vågar?
Jag tror det är lugnt o ta mer.. känner du inget så är det ju ingen fara liksom sen eftersom du tagit 400mg oxy igår verkar du ha en jäkla tolerans! Och vad jag minns (om jag minns rätt) så tar man som nybörjare 30-40mg av metadonet.. men har aldrig prövat o e inte säker..
Metadon byggs på i kroppen, när man har tagit det ett tag. Alltså X mg under några veckor är mer än X så att säga. Det är därför läkarna (om man får metadon utskrivet) skall vara noggranna med att mäta koncentrationen i blodet så att det inte byggs på pang och man har för mycket i kroppen.
Dock så är väl 400 mg oxy som 700 mg morfin. Och metadon motsvarar en fjärde del av morfin. Alltså 150-200 mg morfin. Dock så som jag tidigare skrev så byggs det på i kroppen, så det blir väl något mindre än det.
Är dock inte helt hundra på något av detta, men har för mig att det är så här.
Har jag förstått rätt så tar du dem i rusningssyfte. Med metadon så får du ju ett riktigt långvarigt! rus, inte som oxynorm eller ens oxycontin.
Fortsätter du att ta din metadon så du har effekt hela dygnet så kommer du få mer effekt pågrund av att det som sagt byggs upp i kroppen (dock så finns det ju tolerans).