2015-07-12, 18:01
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maketo
Dvs att 160 mg är totalt 8 doser för mig. Så jag skulle lätt ha tagit flaskan och delat upp i 8 lika stora mängder och där har du 8 doser.

Hoppas jag... låter logiskt iaf.

Nja, jag tackar för ditt svar, men jag skriver inte hur mycket jag har. Det är ju inte 160mg per flaska.
Säg att jag har en liter/8, det blir för mycket.
Eller har jag fel ?
Citera
2015-07-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Nja, jag tackar för ditt svar, men jag skriver inte hur mycket jag har. Det är ju inte 160mg per flaska.
Säg att jag har en liter/8, det blir för mycket.
Eller har jag fel ?

Jag har aldrig använt flytande metadon så jag vet faktiskt inte då jag inte har en aning om hur mkt du har totalt.. Men motsvarande 20mg är en normal startdos enligt mig
Citera
2015-07-13, 01:36
Medlem
Tjenare är inte så insatt i opiater, testade min första för 2 veckor sen 4st 5mg oxynorm.
Fick av en vän 3 och en halv 20 mg metadon tablett och undrar ifall det är farligt att blanda med tex Diazepam, Alprazolam eller mogadon? och vd är en bra start dos om man bara vill mysa till det någon gång ?
är inte jätte bensotollerant och i skrivande stund har jag rökt 2.5 mg mogadon och 2,5 Stess 10or och är redigt svängd. dock vet jag inte om det är mycke jag intag eller räknas som någon slags tollerans, vad tror ni? och startdos? vad bör jag tänka på innan och efter?

Tack
Citera
2015-07-21, 12:38
Medlem
Kadodis avatar
Kan jag ta metadon på lördagen om jag tagit oxycontin på fredagen eller kan det krocka
Citera
2015-07-21, 21:45
Medlem
sökt och kollat runt men hittar inget svar jag är nöjd med, har kört ~2mg sub dagligen ett tag nu och tagit lite moffe och tram, och nu har jag fått tag på en 40mg metadon tablett, hur mycket laddar jag i rövpannan för en "nybörjardos" ?
Citera
2015-07-21, 21:59
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetn
sökt och kollat runt men hittar inget svar jag är nöjd med, har kört ~2mg sub dagligen ett tag nu och tagit lite moffe och tram, och nu har jag fått tag på en 40mg metadon tablett, hur mycket laddar jag i rövpannan för en "nybörjardos" ?
40mg är lagom att börja med för mig iaf utan tolerans och utan sub i systemet.
Citera
2015-07-21, 23:00
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetn

En 40mg meta tablett??? Finns ju bara upp till 20mg per tablett, eller hörde någon på mottagningen som sa att han hade hört att de skulle finnas tabletter på 30mg men vet shi...

Som tidigare skriver är 40mg nog en lagom som dos, du kommer må fin fint på det när du kört på så låg dos sub.

Må väl
Citera
2015-07-22, 05:35
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
En 40mg meta tablett??? Finns ju bara upp till 20mg per tablett, eller hörde någon på mottagningen som sa att han hade hört att de skulle finnas tabletter på 30mg men vet shi...

Som tidigare skriver är 40mg nog en lagom som dos, du kommer må fin fint på det när du kört på så låg dos sub.

Må väl

Jag har sett 40mg kapslar flera gånger på SR som såg ut som utländsk apoteksvara. Har aldrig sett dom irl dock.
Citera
2015-07-22, 09:07
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos

Må väl

Han pratar om utländska, tror de är från Iran eller i närheten. Där finns det 20 mg samt 40 mg, möjligtvis andra doseringar med på tablett.
Citera
2015-07-22, 10:13
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Jag har sett 40mg kapslar flera gånger på SR som såg ut som utländsk apoteksvara. Har aldrig sett dom irl dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Han pratar om utländska, tror de är från Iran eller i närheten. Där finns det 20 mg samt 40 mg, möjligtvis andra doseringar med på tablett.

Ahh, ja kan säkert stämma då eller imed det är kapsel någon som gjort dem själva för kan ju se ut o vara apoteksvara då också.
Jag trodde han menade här i norden med danska mölle hjul etc, my bad.

Må väl
Citera
2015-07-22, 10:14
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Jag har också sett dom.
Tror dom är från Tyskland.
Citera
2015-07-22, 23:07
Medlem
hnsman1s avatar
Tror ni det är farligt att ta ca 15 mg metta nu, tog för ca 5 timmar sen en lina tjack. Borde jag skippa eller ska jag vänta nån timme eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in