Citat:
Ursprungligen postat av
bimman
Om felbokning skett och jag ej är skyldig till detta utan felet ligger hos hotellet eller bookimg.com osv skulle jag protestera högljutt. Skulle sjuka personer finnas i mitt sällskap skulle jag definitivt ej acceptera att bli pinkad på.
Jamen då fattar jag. Du tycker kineserna har rätt pga du skulle agerat likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoDuFox
Heja Sverige!! Kina gör bort sig...kvinnliga poliser ber dem lämna lokalen, de vägrar och beter sig illa....bärs väldigt varsamt ut....de gick då o lade sig i en park!! Ska man ansvara för hemlösa kineser som inte beger sig till en annat hotell, hostel? Pinsamt!!
Vilken park gick de och lade sig i? När skedde detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Jag är mycket undrande inför HUR de tre kineserna MED packning (nudlar m.m.) tog sig ifrån Skogskyrkogårdens tunnelbanerstation och VAR de sedan övernattade GRATIS. Tog de tunnelbanan? Ringde de ambassaden och blev upphämtade? Att någon av de boende i Enskede (fina hus och välbärgade människor som bor där) skulle ha plockat upp tre "migrantliknande" personer med konstig packning mitt i natten och tagit hand om dem tror jag inte på. Denna GODA samarit skulle förmodligen omedelbart ha gått till Expressen/Aftonbladet och caschat in ett antal tusenlappar för sin story. Innan denne barmhärtige samarit framträder och redovisar vart kineserna tog vägen tror jag mer på att ambassaden var inblandad på något sätt.
Jag tycker också deras återresa till city och var de sen tillbringade resten av natten/morgonen är skumt och intressant.
Det är ju dock fullt
möjligt att de fick skjuts in till stan av en privatperson som inte är intresserad av att det ska bli känt av någon anledning. Sen kan de ha dragit runt på stan tills Centralen öppnade eller nåt.
Men jag t r o r att de plockades upp av en kinesisk medborgare och kördes till sängar som stod och väntade på dem. Men om något annat hotell hör av sig och intygar att de fick rum hos dem vid fyratiden på morgonen så pajar den teorin.
Sen är det väl knappast troligt att de utnyttjade sin bokning på vandrarhemmet senare den dagen.
Jag tror som sagt det finns annan kinesisk inblandning i den här historien, fast jag har problem med att någon skulle planerat hela detta händelseförlopp. Det finns för många lösa delar. Vad hade exv hänt om det funnits ett ledigt rum på Generator? Eller IM de hade tillåtits att sova i sofforna i lobbyn? Båda de alternativen är ju mycket möjliga.