2018-09-17, 20:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En av alla saker kineserna anklagar svenska polisen för.

Fast det är väl ingen som tar den anklagelsen på allvar?

Varför skulle polisen ta en telefon? De låter ju uppenbarligen någon filma allt som sker.
Citera
2018-09-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En av alla saker kineserna anklagar svenska polisen för.
Då ska man nog ta det med en stor skopa salt, då lögnerna från kinesisk media i den här härvan varit uppenbara och omfattande.
Citera
2018-09-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Öppnar igen.

De som hädanefter diskuterar något annat än de utrikespolitiska konsekvenserna av denna händelse KOMMER bli varnade.

Alla andra aspekter får diskuteras i andra forumdelar, tex brottet i Kriminalfall och inrikespolitiska aspekter i PI.

/Mod

Skulle tråden kanske kunna flyttas till ett annat forum så att diskussionen skulle tillåtas vara bredare, då folk verkar ha jävligt svårt att hålla sig till de politiska aspekterna och det enda är en hel del annat som också är intressant att prata om här, till exempel själva händelseförloppet i sig? Bara ett förslag.
Citera
2018-09-17, 21:46
Medlem
Har blivit prestige över det hela, Kinas ambassadör kan inte släppa händelsen
Tydligen så blev deras liv, värdighet samt säkerhet hotad.

https://www.expressen.se/nyheter/kina-ambassador-kraver-en-ursakt-och-att-poliserna-bestraffas/
Citera
2018-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Man e benägen att hålla med Swedish Police is the dreggs of the people som kinesiska regeringen beskrivit

Så du tycker inte dom överdriver, hur skulle polisen agerat om låt oss säga att dom vägrat lämna, själv tycker jag händelsen har uppnått löjliga proportioner?
Citera
2018-09-17, 22:10
Medlem
Att Kina anklagar smSverige för bristande mänskliga rättigheter är ju bara hysteriskt kul. Ironin i det klarar en kines uppenbarligen inte att inse.

Själv älskar jag att skratta åt totalt självinsiktslösa personer.

Jag som började få respekt för Kina och dess starka utveckling ekonomiskt.
Citera
2018-09-17, 22:16
Medlem
Hade en svensk betett sig så här och bråkat och tjaffsat med hotellet när han blivit avisad så hade lynchstämning kunnat uppstå om det var tillräckligt mycket folk i närheten, följt av nyhetsartiklar hur svensken hade kränkt Kina.

Händelser som dessa visar behovet av små nationer att agera tillsammans i samarbeten likt EU för att skydda sig mot stora länder lättkränkthet.
Citera
2018-09-17, 22:20
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Har blivit prestige över det hela, Kinas ambassadör kan inte släppa händelsen
Tydligen så blev deras liv, värdighet samt säkerhet hotad.

https://www.expressen.se/nyheter/kina-ambassador-kraver-en-ursakt-och-att-poliserna-bestraffas/

Mongolhövdingen sitter och blåljuger rakt upp och ner. Vilket skämt att en brutal kommunistdiktatur ska gnälla om mänskliga rättigheter.
Utan väst skulle Kina fortfarande vara ett efterblivet bondeland, det är vår industri som de har stulit till lägstapris, enbart tack vare sin billiga arbetskraft.
Citera
2018-09-17, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att Kina anklagar smSverige för bristande mänskliga rättigheter är ju bara hysteriskt kul. Ironin i det klarar en kines uppenbarligen inte att inse.

Själv älskar jag att skratta åt totalt självinsiktslösa personer.

Jag som började få respekt för Kina och dess starka utveckling ekonomiskt.

Pinsamt för Sverige och för oss svenskar tycker jag....detta borde ha kunnat lösas på plats..och nej, jag är ingen fan av Kina eller kineser..tycker att kineser är ett jävla pack rent ut sagt..men detta borde ha kunnats lösts på plats.
Citera
2018-09-17, 22:30
Medlem
Vad tjatar Ni om egentligen? Det bästa är väl att det blir en rejäl diplomatisk kris, Sverige behöver KRIS på KRIS för att politikerförraktet skall öka mer och mer.

Sverige skall vara ovän med Israel, med Arabländerna, med Ungern, Polen, med Ryssland, Kina och USA, detta är feministisk politik och det är bättre att det visas så att det någon gång finns en chans för nationalism hos kvarvarande Svenskar.

Detta är något mycket större än själva händelsen.

Tyvärr blir det ingen diplomatisk kris med Kina, det känns inte så.
Citera
2018-09-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Pinsamt för Sverige och för oss svenskar tycker jag....detta borde ha kunnat lösas på plats..och nej, jag är ingen fan av Kina eller kineser..tycker att kineser är ett jävla pack rent ut sagt..men detta borde ha kunnats lösts på plats.

Jag tycker inte det är vidare pinsamt.
Av det jag vet, och det kan vara saker vi ej fått vet, så försökte man lösa situationen korrekt.

Men om det ej fungerar så måste man ju avlägsna människor.
Även om de är hysteriska och ociviliserade kineser.
Citera
2018-09-17, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tycker inte det är vidare pinsamt.
Av det jag vet, och det kan vara saker vi ej fått vet, så försökte man lösa situationen korrekt.

Men om det ej fungerar så måste man ju avlägsna människor.
Även om de är hysteriska och ociviliserade kineser.

säger du det så....jag är som sagt ingen fan av kineser..jag kan som personlig referens berätta att dom invaderade Koh Larn i Thailand när jag var där och dom ägnade sig åt att ta "selfies" i typ 4 h...dom måste ha knäppt minst 1000 bilder på sig själv..och då hade dom endast doppat fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in