2018-09-19, 12:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
det är hotellets version

Men ditt pervo. Man hör ju kineserna säga detta på filmen.
Citera
2018-09-19, 12:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
det är hotellets version
Hur är sonens egna ord nu plötsligt "hotellets version"? Jag begriper mig inte på folk som du.

Edit: jo det gör jag visst det - du är en simpel rättshaverist!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-19 kl. 12:38.
Citera
2018-09-19, 12:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur är sonens egna ord nu plötsligt "hotellets version"? Jag begriper mig inte på folk som du.

Edit: jo det gör jag visst det - du är en simpel rättshaverist!

Eller en, ovanligt nog, "extremt kort och extremt hårig" kines.
Citera
2018-09-19, 14:39
Medlem
gammgubbes avatar
Kineser kan vara väldigt högljudda och det funkar inte i Sverige. Här upplevs högljudda personer som besvärliga. Hade de hållit låg profil och varit ödmjuka kanske de fått vänta i lobbyn men det är min spekulation. Ska de ställa till scener och gapa och skrika kan jag mycket väl förstå hotellet ringde polisen. De har sina övriga gäster att tänka på också.
Citera
2018-09-19, 14:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Kineser kan vara väldigt högljudda och det funkar inte i Sverige. Här upplevs högljudda personer som besvärliga. Hade de hållit låg profil och varit ödmjuka kanske de fått vänta i lobbyn men det är min spekulation. Ska de ställa till scener och gapa och skrika kan jag mycket väl förstå hotellet ringde polisen. De har sina övriga gäster att tänka på också.
Eh, nej det är klart de ovälkomna gästerna inte kan drälla i lobbyn från 22 till 15. Vad är det för fel på dig?
Tror du inte att hostels också har ett ansvar gentemot sina gäster, sina regler, sina brandföreskrifter?
Citera
2018-09-19, 14:56
Medlem
LaScalas avatar
Jag är väldigt angelägen om att få veta vem som körde omkring i det öde området med farliga djur och plockade upp dessa som (åtminstone jag) hade trott varit romer på stöldturne innan de öppnat munnen.
Var det kinesisktalande hjälparbetare som fanns lägligt tills hands i fall det skulle virra nåra utkastade kineser just där?
Var sov de sen? På ambassaden?
Och- hur kom de till detta hostel från flygplatsen?
Detta mysterium måste lösas innan det upprepas.
Citera
2018-09-19, 15:11
Medlem
LaScalas avatar
Jesper Rönnlund (Svenska Nyheter, SVT1) förklarar varför det är helt OK att snacka skit om kineser i TV. De är turister - inte invandrare.
Sen kommer komik om kineser och intervju med en Fjällbackaperson.
Kinesiska staten har en blacklist för de kineser som misskött sej och inte får åka utomlands mer.
De slänger mynt in i jetmotorer på plan för att det bringar lycklig resa mm

https://www.svtplay.se/video/19313347/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-2-avsnitt-4?start=auto&tab=2018 c:a 11:57
Innan får vi se hur Dragon Tower i Älvkarleby sprängs i protest mot den kinesiska globalismen.

Undrar hur kinesiska ambassaden hanterar detta.
Senast redigerad av LaScala 2018-09-19 kl. 15:54.
Citera
2018-09-19, 15:40
Medlem
Totiuss avatar
Efter att ha läst denna tråd så är min slutsats att bemötandet från personalen på hostellet är avgörande. Går det att verifiera att personalen har försökt att hjälpa kineserna att hitta ett lämpligt boende för natten? Om inte kan rimligen kritiken anses befogad men överdriven.

De politiska konsekvenserna av händelsen kan knappast bedömas innan omständigheterna är klarlagda.
Citera
2018-09-19, 17:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag fölstål inte valföl ni foltsättel svala på uppenbala tloll i denna tlåd.

Jag tänkel på användalen "bimman" med flela.
Senast redigerad av Hurt-Åke 2018-09-19 kl. 17:57.
Citera
2018-09-19, 17:37
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jesper Rönnlund (Svenska Nyheter, SVT1) förklarar varför det är helt OK att snacka skit om kineser i TV. De är turister - inte invandrare.
Sen kommer komik om kineser och intervju med en Fjällbackaperson.
Kinesiska staten har en blacklist för de kineser som misskött sej och inte får åka utomlands mer.
De slänger mynt in i jetmotorer på plan för att det bringar lycklig resa mm

https://www.svtplay.se/video/19313347/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-2-avsnitt-4?start=auto&tab=2018 c:a 11:57
Innan får vi se hur Dragon Tower i Älvkarleby sprängs i protest mot den kinesiska globalismen.

Undrar hur kinesiska ambassaden hanterar detta.

Kan inte någon skicka ambassaden en låda kinapuffar och be om ursäkt?

Solly fol the inconvenience.

https://saidfun.files.wordpress.com/2011/09/kinapuffar469x264_244328b.jpg
Citera
2018-09-19, 18:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Eh, nej det är klart de ovälkomna gästerna inte kan drälla i lobbyn från 22 till 15. Vad är det för fel på dig?
Tror du inte att hostels också har ett ansvar gentemot sina gäster, sina regler, sina brandföreskrifter?

Min erfarenhet är att det mesta går att lösa här i Sverige om man bara som "gammgubbe" skrev är lite ödmjuk och trevlig mot personalen. Tyvärr är det alltför många -och då inte bara kineser, som tror att servicepersonal är deras personliga slavar som man kan vara hur otrevlig mot som helst utan konsekvenser.
Citera
2018-09-19, 18:45
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Förutsatt att kineser gör motsvarande saker i Kina behöver de inte råka illa ut. Jag har sett kinesisk hotellpersonal blivit misshandlad och överöst med glåpord utan att det hände ett skit den som slog. Under hela misshandeln skrek aggressorn om att hotellpersonalen skulle hålla käften och att aggressorn minsann tjänade så mycket bättre än den hotellanställde. Övrig hotellpersonal gjorde inte ett skit annat än att få den rike fylltratten på gott humör igen.

När kineser kränker kineser i Kina går det bra förutsatt att den som kränker har högre status, men nu har de tappat ansiktet utomlands och exempel skall statueras.

Tänkte mest på scenariot att du som svensk beter dig på samma sätt som kineserna i det här fallet gjorde i Kina så ska du nog inte räkna med att polisen bara skjutsar dig till andra sidan stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in