2018-09-17, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Ok. Haha. Nu är jag trött på dig på riktigt! Otur!
Det kommer ett pm till dig strax! Va vänlig och ta det som kommer nu med värdighet!
Får vi se hur tuff du är utanför skärmen.
Ett riktigt praktarsle som kommer få lära sig att ingen är anonym på internet.
Du kan fortsätta tycka att svensk personal per definition beter sig illa så kommer jag anse att dessa idioter till turister inte har rätt att bete sig som dom vill. Precis som svenskar utomlands inte ska uppföra sig som jävla idioter!

Visst, jag kan ta ett hot..jag bor i Östhammar..norra uppland...ifall du vill spöa mig för att jag har en annan åsikt än dig..varsågod!....knock yourself out....ska bli skönt att avreagera sig på en fitta som dig. snälla kom idag!, jag behöver veva loss på en nolla. Välkommen att försöka! Du kommer att bli förvånad vad en nationalist kan göra mot en feministfjant som dig. Idiot...var glad över att jag inte anmäler infantila hot som dina till ledningen.
Citera
2018-09-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
YeS!
I love this!!

Hoppas nu det blir en riktigt stor jävla fnurra i SVE-Kina relationerna.
Helst handelskrig.
Vad fan ska vi smöra för den där mördardiktaturen?
Var finns hornalisterna? Kinas kommunistiska historik gör dem heliga kor.
Jävla hycklare. Kom med RIKTIG kritik!
Svensk medborgare kidnappad av Kina och Sverige knäböjer.
Såklart, du har så rätt, det bästa är om hela nuvarande Regering går ut med ett fördömande och sätter stopp på allt handel med Kina i landet.
Ja varför inte straffskatt allt som har med Kina, en extra moms blir väl bra.
Och Volvo m.m. kan packa o dra hem till Kina, vi behöver inte deras skitföretag här inte.
Inte en enda kina tillverkad pryl borde finnas i våra hem, en fet Kina magnet som bara suger upp allt som tillverkats där och så skickar vi tillbaks det på båt, eller några tusen…
Kinesiska turister behöver vi inte alls, bara porta dem o deras pengar.
Jaaa!! Så gör vi eller???

Kanske vi bör inse att vi är en pissmyra som varken gör till eller från i deras ögon och om våra politiker slutar kritisera en jävla massa som de inte har en aning om så kommer Kineserna inte bry sig det minsta lilla i vår bananrepublik.
Denna incident är gammal och att den nu lyftes fram beror förmodligen på att våra politiker kritiserat Kina på något sätt i en fråga de anser att vi inte har det minska lilla skit med att göra.
Kan vara att Sverige inte vill utlämna han som blåste Kinesiska staten eller något.
Vi har nyligen fått rapporterat att Kinesisk turism är stor i vårt land och omsätter en hel del och såklart försöker de straffa Sverige när de tröttnar på våra politiska utspel.

Ja det sitter en Svensk medborgare i arrest i Kina och det sitter en Kines i Sverige och om jag gissar så vill Sverige ha hem han från Kina för att de är så hemska och vill behålla Kinesen i Sverige för att de är så dumma i Kina…….förvånar mig inte det minsta om detta eskalerar och jag vet att den pytte lilla hörna av världen vi besitter inte är vinnarna av det i så fall.

Detta är bara ett politiskt spel där Sverige i vanlig ordning trampat i klaveret och nu kommer straffet.
Citera
2018-09-17, 16:10
Medlem
bernad_laws avatar
Okej, då låser vi tills vi fått reda ut den här tråden. /Mod
Citera
2018-09-17, 16:21
Medlem
bernad_laws avatar
Öppnar igen.

De som hädanefter diskuterar något annat än de utrikespolitiska konsekvenserna av denna händelse KOMMER bli varnade.

Alla andra aspekter får diskuteras i andra forumdelar, tex brottet i Kriminalfall och inrikespolitiska aspekter i PI.

/Mod
Citera
2018-09-17, 17:38
Medlem
Linkolns avatar
Det här är ju uppenbart en false flag operation. Undrar vad mer de kan hitta på.
Citera
2018-09-17, 17:44
Medlem
exoticspices avatar
P1 sänder just nu om händelsen.
Citera
2018-09-17, 17:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
"Ditt utmärk sammanfattade inlägg"
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Det här är ju uppenbart en false flag operation. Undrar vad mer de kan hitta på.

Om det här upplägget är det som verkligen har hänt och det hela nu använts i politiska syften, är det ju faktiskt lite scarry...
Gör man sig så mycket besvär för sitt politiska ansiktes skull?
Sitter man också någonstans och sammanställer vilka användarnamn som genomskådat detta och skrivit negativt om Det Stora Landet här på FB?
Citera
2018-09-17, 18:06
Medlem
Jag tror nog att den kinesiske ambassadören i Sverige ligger bakom detta, inte Beijing. De flesta vet inte vad Sverige är, än mindre vart det ligger. Beijing har inte mycket att tjäna på detta. Hade Beijing velat hitta på något sattyg hade man nog kunnat hitta på bättre saker.

Den kinesiske ambassadören har däremot allt att vinna på detta. Han känner nog att han sitter i ett litet anonymt tråkigt land i Norden och känner sig förbisedd. Det har gjort att han har varit väldigt på offensiven på sistone gällande Expressen, journalister, Jojje (vem det nu är) samt nu detta. Jag tror att ambassadören vill vinna poäng i Beijing och få en mer lukrativ tjänst med högre lön.
Citera
2018-09-17, 18:17
Medlem
sassafrass avatar
Att kinesiska turister beter sig som grisar vet både kineserna själva och alla som sett dom in action någonstans i världen. Det här handlar sannolikt mer om ”hämnd” för att a) dalai lama tilläts tala i malmö härom veckan och/eller b) journalisten jojje olssons internationellt uppmärksammade reportage om hur den kinesiska ambassaden opererar i Sverige: https://sentinel.tw/chinese-embassies-are-becoming-increasingly-assertive-the-case-of-sweden/

Jag har inget med författaren att göra och kan inte ta gift på att allt han skriver verkligen stämmer. Men pusselbitarna faller ju lite på plats...
Citera
2018-09-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Men man måste nog se filmen för att förstå hur tramsiga och sjukt underhållande de kinesiska turisterna är. Det är verkligen på sandlåde nivå. Kastar sig i marken och ylar som ett loyet barn.

Du har kanske missat att polisen försökte sno kinesens mobil, det är rätt allvarligt som misstanke.
Citera
2018-09-17, 20:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Du har kanske missat att polisen försökte sno kinesens mobil, det är rätt allvarligt som misstanke.

När sker detta?
Citera
2018-09-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När sker detta?

En av alla saker kineserna anklagar svenska polisen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in