2018-09-17, 22:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Twitterkontot @Swedenpoliceto1 (Swedenpolicetorturechineseelders) som skapats ett par timmar efter det inträffade, imho enbart för att svartmåla Sverige, har i ett tidigt inlägg med bilder skrivit @ till så många som SEX utrikes nyhetskanaler:
Sky News, BBC News (world), BBC Breaking News, Sky News Australia, Reuters Top News, Jurnalistika.az (@jurnalistika)
förutom även till UN Human Rights, UN Geneva, Journalistics blogg (@journalistics)
samt Sweden.se (@swedense - Sweden's official account).

Med bilden på när sonen bärs ut från hotellet av två kolugna poliser och texten:
"Sweden police today use extreme way to torture two Chinese elders. They use force to drag them on the cold ground and then throw them to one cemetery which is more than 30 kilometers away from centre. And this ridiculous deed happen in 2-3 am. They are just killing people."

Som sonen sa, "THIS IS KILLING". Kan inte det här bli nästa stora meme i stil med "HEY, THIS IS LIBRARY".

Det torde vara uppenbart för även den mest inbilske, envetne dumfan att inse att allt bara är teater, orkestrerat på hög nivå, för att kunna säga att Sverige inte bryr sig om mänskliga rättigheter.

THIS IS KILLING.
Citera
2018-09-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast det är väl ingen som tar den anklagelsen på allvar?

Varför skulle polisen ta en telefon? De låter ju uppenbarligen någon filma allt som sker.

Jag ser ingen anledning att betvivla att polisen vid ett eller annat tillfälle varit nära att tillfälligt lägga beslag på kinesens mobil. Mobiltelefoner är lätta att störa folk med och det finns en viss skillnad på vad poliser låter förbipasserande människor göra i offentliga rum och vad de låter ofrivilliga passagerare göra i deras bilar.

Det är helt normalt att polisen tar i princip allt man har på sig när man blir avvisad. Sakerna återlämnas när man kommer fram.
Citera
2018-09-17, 23:28
Medlem
Inte för att Kina bryr sig, men jag tror det här försöket att svärta ner Sverige misslyckades i och med filmens tillkännagivande. Kineserna beter sig pinsamt, om man blir ombedd att lämna en plats på polisens inrådan gör man det, man lägger sig inte ner och gapar och skriker. Jag tycker att det bara är bra om de blir uppskrämda av "läskiga Sverige" o lär sig att det får konsekvenser om man beter sig som ett svin. Vill absolut inte uppmuntra till den typen av beteende hos turister.
Citera
2018-09-18, 01:13
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheStrike
Inte för att Kina bryr sig, men jag tror det här försöket att svärta ner Sverige misslyckades i och med filmens tillkännagivande. Kineserna beter sig pinsamt, om man blir ombedd att lämna en plats på polisens inrådan gör man det, man lägger sig inte ner och gapar och skriker. Jag tycker att det bara är bra om de blir uppskrämda av "läskiga Sverige" o lär sig att det får konsekvenser om man beter sig som ett svin. Vill absolut inte uppmuntra till den typen av beteende hos turister.

Kineser överlag är mina favoriter.
Citera
2018-09-18, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Kineser överlag är mina favoriter.

Speciellt regimen va?
Klagar på sverige och vår polis och dess brutalitet?

Visst serrö...bättre och köra över folket med tanks va?
Citera
2018-09-18, 04:49
Medlem
MadickenEs avatar
https://i1.wp.com/inbeijing.se/bulletin/wp-content/uploads/2018/09/kina-familj.jpg?w=608

här är tydligen familjen och poserar på Sina Weibo dagen efter att ha lämnat Sverige, om man kan tro de satiriska kommentarerna....
Citera
2018-09-18, 05:48
Medlem
Man behandlar inte det nya herrefolket från öster på detta sätt!

Jag tror att det har med att dalai lama var på besök i sverige. Sen kommer nån slags kinesisk propagandaattack mot sverige.
Organiserad svartmålning i samband med dalai lamas besök helt enkelt. Vi hade också en incident i våras (?) då en kines-tibetan åkte fast för spionage mot exiltibetaner här i sverige.
Senast redigerad av Julskinkato 2018-09-18 kl. 06:01.
Citera
2018-09-18, 08:23
Medlem
AreYouBacks avatar
INtervju med en Kinakännare i Studio Ett igår. Han menar att det är en kulturkrock. Kineser ger ingen dricks. De ställer dock till med en scen för att i restaurangen (i Kina) pruta på notan. Som synes tar de med denna kultur att ställa till med en scen för att få personalen att ändra sig. Detta är alltså inget ovanligt.
Citera
2018-09-18, 08:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
INtervju med en Kinakännare i Studio Ett igår. Han menar att det är en kulturkrock. Kineser ger ingen dricks. De ställer dock till med en scen för att i restaurangen (i Kina) pruta på notan. Som synes tar de med denna kultur att ställa till med en scen för att få personalen att ändra sig. Detta är alltså inget ovanligt.
Fast alla kineser lär ju inte bete sig så handikappat? Det låter ju främst som modus utav landsbygdsfolk och obildade... Svårt att tänka mig en grupp kostymnissar göra så.
Citera
2018-09-18, 08:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
https://i1.wp.com/inbeijing.se/bulletin/wp-content/uploads/2018/09/kina-familj.jpg?w=608

här är tydligen familjen och poserar på Sina Weibo dagen efter att ha lämnat Sverige, om man kan tro de satiriska kommentarerna....
Nej det är Amsterdam. Båda bilderna har visats i tråden förut, men med betydligt bättre kvalitet.
Jag tycker den här familjen ser lika sammansatt ut som familjer som dansar tillsammans i Pyongyang, Nordkorea. Fake?

Man ser att det är Amsterdam på brons smide och båt mm.
Tydligen åkte de dit strax efter Stockholmsbesöket.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-18 kl. 08:37.
Citera
2018-09-18, 08:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag tycker ändå det är rätt fascinerande. Förklaringsmodell (1) om incheckningsregler, är väl knappast särskilt intressant. Inte heller om (2) polisvåld, det är ju trams, polisen i bakgrunden står och ler som åt dagisbarn. Jag har nu förstått (3) att kinesiska turister har ett säreget sätt som ofta krånglar till det för guider i Stockholm, alltså i direkt jämförelse med andra turister. Förklaringsmodell fyra (4) tas upp i media, att detta är iscensatta rökridåer för att ta fokus från annat.

Den sistnämnda, konspirationsteorin, leder då till ytterligare frågor: det teatrala talar för att de inte bara var "nyttiga idioter" som opportunt använts, utan att det var planerat, även om kanske tillfället valdes spontant när rätt triggat tillfälle kom. Så vad vet man om individerna, vad har de för historik? Vilka liknande exempel finns, jag gissar väldigt lika "händelser", mellan Kina och andra länder i samband med andra kinesiska diplomatiska irritationer?

https://www.svd.se/har-ni-hort-den-om-kineserna-och-kyrkogarden
Citera
2018-09-18, 08:43
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... "THIS IS KILLING".
Haha ja det är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera