Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 10:47
  #13
Avstängd
PenisOchPungs avatar
PK-Svensken är psyksjuk, denne kommer förmodligen inte ens ändra sin åsikt när Muhammed står bakom och börjar skära av dennes skalle.

Tyvärr så har PK-hjärntvätten gått såhär långt.
Citera
2018-09-11, 10:57
  #14
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Kan problemet grunda sig i helt verklighetsfrånvända människor som personen jag citerar här nedanför?

Skribenten kanske tänker något i den här stilen.. "Det är ju så tryggt och lugnt där jag bor!! Klart att resten av landet ser likadant ut!"

Folk som inte ser längre än till slutet på sin egen lilla gata?
Jag bor nära flen. Det är väl sveriges invandrartätaste ort, tror jag.
Sedan mycket länge också. Långt före 2015. Varför är jag och min familj trygga här?
Vi har inte ens en polis på plats.
Citera
2018-09-11, 10:57
  #15
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Det som skulle vara intressant vore att se hur röstsiffrorna såg ut bland etniska svenskar. Kan ju vara ute och cykla men tippar att bland svenska män tex har SD säkert upp emot 30%.
Nja, min frisör från Irak talar ständigt om SD. Jag tror att den arbetande delen av invandrarna, som faktiskt är de som drabbats värst av de som inte sköter sig, har sannolikt samma andel som SD som ur-svenskar. Men visst, exakta siffror vore intressanta.
Citera
2018-09-11, 11:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Innan valet så var vi helt säkra på att Sverigedemokraterna var på väg mot en jordskredsseger och bli Sveriges största parti. Nu i efterhand sitter vi här och undrar vad fan som hände?..

Det fungerar inte med SD eftersom SD har sin grund i nazismen. Så enkelt är det. SD når bara en viss höjd sedan är det stopp. Det behövs ett annat parti som inte har sin grund i nazismen. Svårare än så är det inte. Säkerligen svårt att acceptera för er men det är sanningen.
Citera
2018-09-11, 11:04
  #17
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Tänkvärt. Men den varma sommaren och skogsbränderna hände i verkligheten. Mångkultursrelaterade problem som bilbränder och överrepresentation vid sexualbrott etc hände också i verkligheten. Men diskussionen om dessa fenomen försiggick på internets sociala forum. Och de som inte deltog där, de tog alltså inget intryck av vad som hände i verkligheten?

Förbryllande.
Ja, dessa frågor har dominerat media i ett år. Ändå ett litet utslag i valet. Kan det vara så att vi svenskar fattar att det brinner i skogen ibland? Fattar att MP inte kan påverka vädret? De som påverkas av skjutningar, bilbränder, våldtäkter i själva verket är en pytteliten klick delvis med-skyldiga? Jag känner iallafall ingen som i sin verklighet sett skjutningar och våldtäkter. Osv osv i en lång rad av argument, som i praktiken är en kritik av hur nyhetsmedia och politiker speglar Sverige. För att inte tala om FB.

Själv är jag 90% nöjd med mitt liv och har som huvudanledning till mitt röstande alla tiggare utanför butikerna (som nu är få), att jag inte tycker man ska lägga 250.000 kr per år och Afghansk pojke som kommer hit, och att politiker ska prata mindre och agera mer. Tydligen fler som tyckte som jag i just dessa frågor. Övriga som du tar upp har ingen som helst relevans för just mig.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-09-11 kl. 11:06.
Citera
2018-09-11, 11:39
  #18
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Innan valet så var vi helt säkra på att Sverigedemokraterna var på väg mot en jordskredsseger och bli Sveriges största parti. Nu i efterhand sitter vi här och undrar vad fan som hände?.. Efter åratal av massinvandring, extremt våld, bilbränder, stenkastning, no go-zoner, gruppvåldtäkter, islamism, bostadsbrist, och en alltmer dalande välfärd, så röstar svenska folket för MER av detta.

Bara dagar innan valet så presenterade Uppdrag Granskning en rapport som visar att invandrarna står för merparten av alla våldtäkter i Sverige. Men svenska folket verkar tycka att detta är helt ok? I stället lägger man all fokus på att oroa sig över en liten grupp nazister som gapar och viftar med flaggor.

Vad krävs egentligen för att Sveriges befolkning ska förstå vad de utsätter sig själva för? Vad krävs för att de ska ändra sin ståndpunkt när det gäller SD och andra invandringskritiska partier? Måste varje enskild svensk bli personligt drabbad hela vägen upp i rektum innan poletten trillar dit?

P.S.
Försök gärna att hålla den här tråden fri från politisk pajkastning. Låt oss diskutera vart svenska folkets smärttröskel ligger. Finns den ö.h.t? Är det inbördeskrig som krävs?
Det här är ganska enkelt att förklara.
Mellan valen är vi väldigt lätta att påverka. Vi följer de strömmar som råder. Men vid valen så väljer vi ändå det trygga.
Inför detta val så piskades stämningen upp av våldtäkter, bilbränder samt dödskjutningar på allmän plats. Det gjordes en stor grej av otrygghet.
Men innerst inne så begrep vi att politik är så mycket mer än bara dessa frågor som egentligen inte påverkar oss. För, i ärlighetens namn. Hur många av oss är egentligen påverkade av detta våld?
Ja, jag känner ingen. Hur många vågar inte gå ut? Ja, jag känner ingen.

Ja, vi har varit skogstokiga på regeringen under dessa fyra år.
Men vi var inte blinda.
Vi såg hur arbetslösheten gick ner. Vi såg hur statsskulden är extremt låg. Vi såg att finanserna såg bra ut. O viktigast av allt så insåg vi att vi har det för jävla bra i Sverige.
Problemen med invandringen såg vi även att politikerna faktiskt jobbade med.

Så, vi ändrar åsikt hela tiden utan att ryckas med som en tonåring när ett fotbollslag köper sig en titel.
Citera
2018-09-11, 11:45
  #19
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag bor nära flen. Det är väl sveriges invandrartätaste ort, tror jag.
Sedan mycket länge också. Långt före 2015. Varför är jag och min familj trygga här?
Vi har inte ens en polis på plats.

Flen är en av de måst våldsamma kommunerna i landet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...och-eskilstuna

Citat:
Flen och Eskilstuna toppar listan över anmälda våldsbrott efter Ljusnarsberg, räknat i förhållande till folkmängd. Det visar siffror för 2017.

https://www.newsworthy.se/sv/report/...lens%20kommun/

En fördubbling i anmälda våldsbrott per 100k/inv sen 90-talet

Citat:
FLER ANMÄLNINGAR ÄN I LÄNET
I Flen anmäldes alltså i fjol 1 646 våldsbrott per 100 000 invånare, vilket är 24 procent fler än i hela Södermanlands län.

Misstänkt mord i Flen, man hittat död i lägenhet
En anhållen efter grov misshandel i Flen
Två döda i Flen. Polisen kan inte utesluta brott
(FB) Flen 20-åring häktad för 3 våldtäkter mot barn
Citera
2018-09-11, 11:47
  #20
Medlem
Tittar man på statistik så ser man att röstningen i princip helt följer vilken social grupp man tillhör. Folk tänker alltså inte i gemen på på vad de röstar på på ett rent sakpolitiskt sätt utan de röstar efter vilken av dessa grupper de tillhör. Ska fler rösta på SD så måste verkligheten helt enkelt föra över dem till den sociala grupp där man röstar så. Det går väl då till så att man känner sig mindre fin när ens område fylls upp med bruna fågelholkar eller när man blivit petad åt sidan på jobbet för att man är en medelålders vit man. Flockinstinkten väger alltså tyngre än de slutsatser man har dragit rent logiskt.
Citera
2018-09-11, 11:51
  #21
Moderator
tobess avatar
Så länge man själv inte blir påverkad så kommer det ju givetvis vara svårt att greppa allvaret. Bor man t.ex. i Stockholms innerstad så är det för det första inte många invandrare till att börja med som finns i dagis, skolor o.s.v. och de som finns där är troligen oftast relativt välintegrerade. Det finns givetvis en anledning till att t.ex. stödet för MP är högre än riksgenomsnittet, och att stödet för SD är lägre i storstäderna.

Filterbubbla kan vi väl kalla det.

Har man kapital, kan bo där man vill och ens barn och vänner inte blir utsatta för tråkigheter så är det givetvis svårt att forma några negativa åsikter. För dessa personer har ju inget ändrats till det sämre, annat än möjligen lite längre vårdköer. Har man inte problem med hälsan så är det ju inte heller oftast några problem.

För att opinionen ska svänga kraftigt så kräver det näromgivningen kraftigt ska försämras. I många av områdena kommer det dock aldrig att ske. Såvida inte ekonomin krashar totalt.
Citera
2018-09-11, 14:44
  #22
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Flen är en av de måst våldsamma kommunerna i landet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...och-eskilstuna



https://www.newsworthy.se/sv/report/...lens%20kommun/

En fördubbling i anmälda våldsbrott per 100k/inv sen 90-talet



Misstänkt mord i Flen, man hittat död i lägenhet
En anhållen efter grov misshandel i Flen
Två döda i Flen. Polisen kan inte utesluta brott
(FB) Flen 20-åring häktad för 3 våldtäkter mot barn
>Det är just detta jag ifrågasätter. Varför säger polisen och politiker och idioter på internet att det finns problem, men ingen, ingen, ingen har sett ett skit med egna ögon. Ingen känner någon som haft några problem. Varför tror du???
Citera
2018-09-11, 15:05
  #23
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
>Det är just detta jag ifrågasätter. Varför säger polisen och politiker och idioter på internet att det finns problem, men ingen, ingen, ingen har sett ett skit med egna ögon. Ingen känner någon som haft några problem. Varför tror du???

Dom som är mördade kan inte säga något, dom som blivit våldtagna eller misshandlade vill nog inte säga något. Statistiken talar dock ett tydligt språk. En fördubbling av våldsbrott på bara 10-20 år är givetvis helt horribelt, hur du än försöker bortförklara det. I synnerhet på en liten ort ute på vischan.

1 646 våldsbrott per 100k/invånare så skulle ge 164600 våldsbrott per år på riksnivå om det skulle vara lika illa överallt, eller drygt 1.6/100 personer.

Nu är det ju förstås inte olika personer i varje fall, men om man skulle utgå från det och riksnivån skulle ligga på samma nivå som den i Flen, så skulle det ta knappa 6 år för att hamna i en situation där var 10:e svensk skulle ha blivit utsatt för ett våldsbrott. Och då snackar vi bara våldsbrott, lägg till inbrott, skadegörelse och annat som räknas under andra kategorier och det blir ännu värre.

Att du personligen inte blivit utsatt för något brott (än) så betyder inte att fenomenet inte existerar.
Citera
2018-09-11, 15:17
  #24
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Innan valet så var vi helt säkra på att Sverigedemokraterna var på väg mot en jordskredsseger och bli Sveriges största parti. Nu i efterhand sitter vi här och undrar vad fan som hände?.. Efter åratal av massinvandring, extremt våld, bilbränder, stenkastning, no go-zoner, gruppvåldtäkter, islamism, bostadsbrist, och en alltmer dalande välfärd, så röstar svenska folket för MER av detta.

Bara dagar innan valet så presenterade Uppdrag Granskning en rapport som visar att invandrarna står för merparten av alla våldtäkter i Sverige. Men svenska folket verkar tycka att detta är helt ok? I stället lägger man all fokus på att oroa sig över en liten grupp nazister som gapar och viftar med flaggor.

Vad krävs egentligen för att Sveriges befolkning ska förstå vad de utsätter sig själva för? Vad krävs för att de ska ändra sin ståndpunkt när det gäller SD och andra invandringskritiska partier? Måste varje enskild svensk bli personligt drabbad hela vägen upp i rektum innan poletten trillar dit?

P.S.
Försök gärna att hålla den här tråden fri från politisk pajkastning. Låt oss diskutera vart svenska folkets smärttröskel ligger. Finns den ö.h.t? Är det inbördeskrig som krävs?

Jag tror väldigt många fler än de som röstade SD förstår problemen med invandringen nu. Jag tycker mycket av skulden till SD:s dåliga resultat ligger på SD själva. S, KD och M har alla lagt om sin retorik, och SD har misslyckats att få ut budskapet att ingenting har ändrats i praktiken.

SD har även misslyckats att profilera sig i andra frågor. Vårdpartiet blev ett misslyckande. Kampanjen "Stoppa sosseriet" skrämde nog bort flera arbetarväljare, liksom att man gick ut med att man ville samarbeta med M och KD. Man borde fokuserat på sin egen politik och gå på en mer pragmatisk linje, där man kommer samarbeta med vem som helst, bara man får igenom sin politik.

Dumma utspel som abortdebatten och dubbla medborgarskap skadade nog också SD. Även klimatuttalandet kan säkert ha skadat SD. Det var onödiga utspel helt enkelt.

Sedan får vi faktiskt se det så att många ser M och KD som relativt invandringskritiska. Kan tänka mig att många M- och KD-väljare som tänkt rösta SD i slutändan stödröstade på KD, eller ändå lade rösten på M i hopp om att man skulle ta tag i problemen. Jag vet även minst två som lade rösten på S i hopp om att de ska bromsa invandringen. Det kanske låter dumt för oss som är insatta, men majoriteten är inte politiknördar.

De partierna som är invandringsfanatiker gick det faktiskt inte heller särskilt bra för. Fi utraderades i stort sett. V ökade, men det var främst på bekostnad av Fi. MP minskade. C ökade, men det var ju absolut inget succéval.

Jag hoppas att SD har lärt sig att man inte längre kan luta sig tillbaka samtidigt som rösterna strömmar in. Ska SD bli ett statsbärande parti måste man bevisa det också.

Vi måste också acceptera att Sentio och YouGov visade uppblåsta siffror. SD hade aldrig så stort stöd som vi trodde. Vi får inte stirra oss blinda på deras siffror. Det är förstås jävligt demoraliserande (och för konspirationsteoretikern finns det ju skäl att tro att siffrorna var medvetet uppjusterade).

Sen är det upp till bevis. Vill de borgerliga ge upp makten till Sossarna för all framtid vilket är vad som kommer ske om demografin förändras?

Vi måste sluta vara så förbannat jävla bittra nu!

Edti:
Och vi måste sluta sitta och runka i grupp på Flashback, och istället försöka övertyga de som inte förstår. Med det sagt, kanske inte de allra värsta invandringsvurmarna (men de är nog inte mer än 20-30 %) utan de där som står i mitten. 60 % är invandringskritiska i Sverige. Det finns alltså röster att hämta.
__________________
Senast redigerad av StatligaTeleverket 2018-09-11 kl. 15:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback