2018-09-08, 15:35
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Återigen:

De KÄNDE varandra.
De hade dejtat.

Kastar ett helt annat ljus på händelsen tycker jag.
Ja, det förändrar allt i den här historien.

Kvinnor har inget i sådana här yrken att göra.
Citera
2018-09-08, 16:10
Medlem
Inkommers avatar
Hah! Jag visste det. Konstigt att så många svalde hennes story utan att tänka.
Citera
2018-09-08, 16:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Hon hade klart kommit undan lättare om detta hänt under tjänstetid.

Citat:
The case was initially being investigated as an officer-involved shooting, in part because the woman was still in uniform; now, the department is trying to get a warrant for manslaughter, Hall said, adding that investigators took a blood sample from the woman to test for drugs and alcohol.
https://www.ndtv.com/world-news/dall...ls-him-1913387

Försöker få henne anhållen för mord? Är väl hur givet det bara kan bli, dessutom om hon haft relation med honom tom. Sedan får utredningen visa hur det ska klassas.

Hände i Texas också. De är extremt måna om detta med rätten att skydda sig i sitt eget hem. Det är din borg så hon kommer säkert utifrån just det också få lite tuffare straff.
Citera
2018-09-08, 16:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
tl:dr

DALLAS: Kvinnlig polis mördar sitt ex i hans eget hem som hon "misstar" för inbrottsstjuv och skyller på att hon blandade ihop lägenheterna.

Hoppas verkligen inte att detta är det perfekta brottet.
Även om poliser i tjänst verkar komma undan med allt möjligt i staterna.

Påföljden för detta är förmodligen att hon blir omplacerad.
Citera
2018-09-08, 16:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
tl:dr

DALLAS: Kvinnlig polis mördar sitt ex i hans eget hem som hon "misstar" för inbrottsstjuv och skyller på att hon blandade ihop lägenheterna.

Hoppas verkligen inte att detta är det perfekta brottet.
Även om poliser i tjänst verkar komma undan med allt möjligt i staterna.

Påföljden för detta är förmodligen att hon blir omplacerad.

Jo men hon var inte i tjänst. Som polis med fem års erfarenhet kunde hon väl kommit upp med något bättre. Arrangerat ett mord så perfekt nja. Hennes historia har ju fallit sönder på bara timmar. Nej det blir nog en längre tid i finkan för henne eller kanske tom dödsstraff om det nu var planerat.
Citera
2018-09-08, 16:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Är helt med på att hon går på helspänn när man ser en svart man i sitt hem.

Men det har ju framkommit att hennes keypad inte ens fungerade till dörren, varpå hon bankat tills mannen öppnat. Sedan skjutit honom.
Det blir väldigt svårt att försvara.

Förmodligen en granne hon retat sig på en längre tid och hon medvetet tog livet av grannen. Ursäkten om att hon "gick fel" låter otroligt krystad och osann. Skall bli intressant och se vad de kommer fram till i utredningen.
Citera
2018-09-08, 16:45
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
... Ska även tillägga att detta verkar ha varit en väldigt bra kille, någon sorts entreprenör och aktiverad i kyrkföreningar samt tycks han ha varit väldigt aktiv på olika saker i sitt college, de la upp en text om honom: https://www.facebook.com/HardingU/
Jag är inte en "väldigt bra kille", men hygglig nog för att inte bli skjuten i mitt hem av en kvinna. Finns folk med prima fasad men det är ibland bara en fasad. Vem skulle ex vis låta en katolsk präst komma nära sin åttaårige son?

Skön story, blir kul att läsa fortsättningen. Varför kul? Jo för att en kvinna mördar en neger, och ingen vit man verkar vara inblandad, så vem ska nu få skulden?
Citera
2018-09-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ja. Och du blir straffad.

I Sverige. I riktiga länder åker hon dit för dråp. Med all rätt.

Gå inte in i andras lägenheter och skjut de som bor där. Enkel regel som alla bör förstå.
Citera
2018-09-08, 17:18
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag minns när jag gick in i fel lägenhet. Hade varit i tvättstugan helt kort och utan att tänka gick jag en våning för lite, och öppnade dörren till grannen under.

Man kan ju tro att jag genast skulle insett mitt misstag, men istället blev jag helt perplex i några sekunder över att någon på så kort tid bytt ut mina möbler.

Sen fattade jag ju, men hade jag burit pistol, varit trigger happy och dessutom haft rätt att skjuta inkräktare kunde det gått hur som helst.

Ett ohyggligt misstag av polisen, och hon måste ju betala rättsligt för detta, men jag fattar hur misstag kan ske.
Kan man göras sådana misstag borde man inte få ha eget boende. Hoppas jag inte bor granne med ett senilt päron som du.
Citera
2018-09-08, 17:29
Medlem
Hur får hon med sig sitt vapen utanför arbetet?
Citera
2018-09-08, 17:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Kan man göras sådana misstag borde man inte få ha eget boende. Hoppas jag inte bor granne med ett senilt päron som du.

Hehe, extremt lätt att säga innan det händer dig.

Men, vi är ju på Flashback gubevars och kan man klämma in nåt otrevligt, varför inte göra det? Du blev medlem i år och behöver hävda dig. You go girl!
Citera
2018-09-08, 17:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Något är fel med hennes hjärna om första instinkt när du ser en människa med mörk hud är att skjuta honom med alla skott du har i pistolen.

Bland det mest tragiska jag läst. Men med viss förståelse för att det till synes ”omöjliga” hände.

Har varit ute för en händelse med vissa paralleller.

Bodde i ett trevåningshus utan hiss där våningsplanen såg likadana ut. Ovanpå min lägenhet bodde en äldre dam som vid ett tillfälle tog fel på våningsplan. Dörren till min lägenhet öppnades och in kom den äldre damen. Jag mötte upp i hallen: ”Men hej xxx är du här!?” Det dröjde lite innan hon kunde ta in att hon faktiskt var i min lägenhet o inte vise versa.

Hon blev inte ens rädd, men då hör det till saken att jag någon gång hjälpt damen med småsaker i hennes lägenhet. Goda grannrelationer kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in