2018-09-08, 13:56
Medlem
ylnos avatar
Har det framkommit något om polisen var påverkad av alkohol eller droger? Jag menar man ser väl skillnad på ens egna lägenhet om man är nykter eller?
Citera
2018-09-08, 13:57
Medlem
Megaforces avatar
Det kommer nog snart fram att det rörde sig om en svartsjukedrama. Hon har varit ihop med honom ett tag, men någon annan har kommit emellan och när polisen fick reda på det så blev hon galen av svartsjuka och sköt honom. Allt annat är efterhandskonstruktioner.
Citera
2018-09-08, 14:00
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Och därför förtjänar alla negrer att dö, även de välanpassade som kan föregå med gott exempel för deras artfränder?

De vitas våld mot svarta pågick i flera hundra år innan svarta ens erhöll någon förmåga att försvara sig, med det glömmer alltid "folk" som du av någon anledning.

Hoppas snuten går in i din lägenhet och skjuter ihjäl dig nästa gång en vit man i Sverige begår ett brott.

Är man välanpassad om man bryter sig in i någon annans hem? Är du verkligen helt frisk?
Går polisen in och avrättar folk ranson baserat på ras? Sen när då? Hur låg IQ har du egentligen? Är du somalier?
Citera
2018-09-08, 14:03
Medlem
Sinraths avatar
Om det stämmer att hon försökte öppna med sin nyckel men den passade inte så lär mannen som bodde där reagerat på att någon försöker ta sig in. Kvinnan blir rädd när hon hör någon på insidan som börjar låsa upp och han kan ha agerat aggressivt då man såklart undrar vad det är för idiot som drar i ens handtag och fifflar med låset. Hon står då där redo med pistolen och skjuter när dörren öppnas, kanske rentav i all hast (hade själv kunnat göra något liknande för skrämma den som håller på). Inte säkert man använder titt-gluggen i detta fallet. Mannen ser en kvinna i polisuniform men har redan triggat henne till självförsvar och blir därav skjuten.
Citera
2018-09-08, 14:15
Medlem
MaddahOfEeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Om det stämmer att hon försökte öppna med sin nyckel men den passade inte så lär mannen som bodde där reagerat på att någon försöker ta sig in. Kvinnan blir rädd när hon hör någon på insidan som börjar låsa upp och han kan ha agerat aggressivt då man såklart undrar vad det är för idiot som drar i ens handtag och fifflar med låset. Hon står då där redo med pistolen och skjuter när dörren öppnas, kanske rentav i all hast (hade själv kunnat göra något liknande för skrämma den som håller på). Inte säkert man använder titt-gluggen i detta fallet. Mannen ser en kvinna i polisuniform men har redan triggat henne till självförsvar och blir därav skjuten.

Jag tycker ditt scenario verkar mycket troligt.

Frågan är ju då bara varför hon sköt honom när han öppnade dörren? Om han var obeväpnad och inte betedde sig aggressivt mot henne så borde hon väl inte skjutit.
Om han var beväpnad och eller aggressiv kan jag förstå om hon sköt.

En annan fråga är om hon hade uniform eller inte. Om han tittade genom titthålet och ser en uniformerad polis så borde han väl inte uppträtt aggressivt emot henne, speciellt om hade vapnet framme.

Jaja, det är tidigt än. Hoppas det går att följa utvecklingen i detta fall.

Det har ju hänt i Sverige också att beväpnad polis har stormat fel lägenhet fast jag vet inte om någon har blivit ihjälskjuten.
Citera
2018-09-08, 14:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Så är det ju, men man får väl anta att det var mörkt då.
Men oavsett från vems ögon man tittar ifrån så är det ju givetvis obehagligt att en vilt främmande kvinna dyker upp i ens lägenhet helt plötsligt, likväl som att det befinner sig en "främmande" man inuti ens egen bostad när man kommer hem. I stridens hetta kan givetvis allting möjligt hända men det här är fan tragedi på hög nivå alltså. Tänk om man själv får det samtalet, din son blev ihjälskjuten utav en polis som gick in i fel lägenhet.

När jag gick in i fel lägenhet var det fullt dagsljus. Jag menar att hjärnan hinner gå igenom ett antal förklaringar att det ser annorlunda ut innan man inser man gått fel.

Eller att det kan bli så.

Nu läser jag att hon fumlade med låset innan BO öppnade från insidan. Det borde kanske gett mer tid till att inse vad hon höll på med.
Citera
2018-09-08, 14:16
Medlem
ModerRotas avatar
Det är tragiskt om det inte var en kriminell som dog. Oavsett hudfärg så skall inte en oskyldig person skjutas ihjäl.

Detta är mycket allvarligt och får aldrig hända, men kommer givetvis att hända då en människa inte är en maskin och kommer göra fel.

Helvete, även maskiner kan gå sönder och göra fel. Då blir det ännu värre. Så dröm att det går att träna bort olyckor i stridens hetta.

De flesta dödsfall i krig är att folk skjuter på sina egna (soldater på civila och soldat på soldat). Åtminstone var det så tills IFF och andra system började användas. Så att polisen råkar göra en felbedömning på läget och dessutom vara så rädd och oerfaren att man väljer att gå in och sen dra sitt vapen och skjuta, är inte något som aldrig kommer hända igen.

Det sker förmodligen även polis på polis händelser som inte rapporteras i media, utan sköts internt och hemligt.
Citera
2018-09-08, 14:43
Medlem
Sinraths avatar
Här spelar nog tröttheten och känslan att någon har brutit sig in i lägenheten större roll. Det kan per automatik kännas som en hotfull situation att någon okänd är i ens hem, därav förutsätter man personen är ett hot och skjuter mer på reaktion än att man observerat att han har vapen eller inte. Frågor som "men hon borde väl sett att dörren inte var uppbruten?" är troligen bara saker som slagit en i efterhand, beroende på hur fort hela beloppet gick.

Du kanske har sett videon där en svart man knuffar omkull en snubbe vid en bensinstation? Mannen som blir knuffad faller till marken, han som knuffade backar ett steg, mannan på marken tar fram sin pistol och skjuter han som knuffade. Man skulle kunna säga att det var konstigt då han inte fortsatte attacken och höll ett visst avstånd efter knuffen men rädslan tog över den knuffade och då satte han det säkra före det osäkra.

Citat:
Ursprungligen postat av MaddahOfEeef
Jag tycker ditt scenario verkar mycket troligt.

Frågan är ju då bara varför hon sköt honom när han öppnade dörren? Om han var obeväpnad och inte betedde sig aggressivt mot henne så borde hon väl inte skjutit.
Om han var beväpnad och eller aggressiv kan jag förstå om hon sköt.

En annan fråga är om hon hade uniform eller inte. Om han tittade genom titthålet och ser en uniformerad polis så borde han väl inte uppträtt aggressivt emot henne, speciellt om hade vapnet framme.

Jaja, det är tidigt än. Hoppas det går att följa utvecklingen i detta fall.

Det har ju hänt i Sverige också att beväpnad polis har stormat fel lägenhet fast jag vet inte om någon har blivit ihjälskjuten.
Citera
2018-09-08, 14:47
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
De flesta dödsfall i krig är att folk skjuter på sina egna (soldater på civila och soldat på soldat).

De flesta? Alltså fler människor stupade av eld från sina egna än från fienden före IFF? Nu får du ta och visa lite belägg för detta eller säga att du överdrev helt åt helvete. Har aldrig hört något liknande.
Citera
2018-09-08, 15:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Vänta! Jag kom på hur vi tar oss ur det här. Dels var BO nigger och pga hur illa andra niggers beter sig, med guldkedjor och stora kukar, så var det ju hans eget fel.

Sen! Det var ju en kvinnlig polis! Haha det vet man ju att horor inte är bra poliser.

Case closed.
Citera
2018-09-08, 15:13
Medlem
tjockballes avatar
Återigen:

De KÄNDE varandra.
De hade dejtat.

Kastar ett helt annat ljus på händelsen tycker jag.
Citera
2018-09-08, 15:17
Medlem
Witkos avatar
Sjuk historia detta, hoppas hon får ett kännbart straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in