Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-08, 08:13
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Man kan inte hävda självförsvar om man är första angriparen. Om du som inbrottstjuv bryter dig in i ett hus och blir hotad och knivskär ägaren, är det då självförsvar när husägaren ville försvara sig själv och sin egendom mot ditt angrepp?

Detta beror helt och hållet på vilken stat det rör sig om, och i Texas är det lagligt att skjuta ihjäl inbrottstjuvar

Jag har lite mer info nu. Såg på Reddit och Twitter att massvis med människor pratade om hur hon inte ens kom in i lägenheten utan att hon försökte låsa upp dörren med sin keypad, det funkade inte, hon bankade på dörren, han öppnade och hon sköt. Letade efter källor och mycket riktigt verkar det stämma enligt senare rapporter

https://dfw.cbslocal.com/2018/09/07/...ong-apartment/

Citat:
Believing the apartment was her own the officer, who was in full uniform, attempted to get inside. Sources tell CBS 11 News reporter J.D. Miles that the officer had actually gone to the wrong floor and put her key in the lock, but it wouldn’t turn.

The source said Jean opened the door and when he did the officer shot him twice in chest. Jean was rushed to Baylor University Medical Center where he was pronounced dead.

Detta får mig att tro att de kanske kände varandra och att detta var personligt, ingen är väl så pass korkad som hon framstår som här?
Citera
2018-09-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är inte helt osannolikt att han hört något och känt sig hotad. Kanske tagit närmaste tillhygge för att undersöka vad som händer. Samtidig som hon hör någon i "hennes" lägenhet och är på helspänn. Det blir ett oerhört tragiskt missförstånd då de båda möts. Trötthet är inte ovanligt efter långa skift som ofta landar runt 10-12 timmar.

Hon kommer sannolikt att åtalas för manslaughter och då ska åklagaren bevisa att hon handlat vårdslöst. Om det inte blir en plea deal så kommer hennes försvar att hävda att hon handlat i självförsvar. Ett scenario kommer att målas upp där en person kommer hem till sin lägenhet trött efter en lång dag och blir attackerad i hallen. Det är precis det som har hänt förutom att hon av misstag var i fel lägenhet.
Jovisst det finns flera möjligheter och jag ska inte uttala mig tvärsäkert eftersom jag inte vara där.
Citera
2018-09-08, 08:17
Borde man inte förstå att det är fel lägenhet när nyckeln inte går att öppna med?
Citera
2018-09-08, 08:18
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilken gök! Darwin Award på henne.
Skulle inte förvåna mig om hon går fri med anledningen att hon jobbade så länge och var extremt trött. Kolleger som backar upp.
Nej, livstids fängelse för denna gök så att andra kan känna sig trygga.
Darwin Award? Du kanske skulle sätta dig in i vad uttrycket betyder innan du använder det.

Det hela är ju högst tragiskt förstås, och visar tydligt på hur dumt det är att folk får bära vapen när de är civila. Om inte om hade varit och så vidare, men det är ju trots allt så att om vapen varit förbjudna annat än i tjänst för poliser så hade det inte skett, hon hade gjort samma misstag och gått in i fel lägenhet, men hade hon inte haft vapen på sig så hade hon varit tvungen att upptäcka sitt misstag på ett annat sätt än att skjuta ihjäl lägenhetsinnehavaren.
Citera
2018-09-08, 08:45
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Detta beror helt och hållet på vilken stat det rör sig om, och i Texas är det lagligt att skjuta ihjäl inbrottstjuvar

Jag har lite mer info nu. Såg på Reddit och Twitter att massvis med människor pratade om hur hon inte ens kom in i lägenheten utan att hon försökte låsa upp dörren med sin keypad, det funkade inte, hon bankade på dörren, han öppnade och hon sköt. Letade efter källor och mycket riktigt verkar det stämma enligt senare rapporter

https://dfw.cbslocal.com/2018/09/07/...ong-apartment/

Detta får mig att tro att de kanske kände varandra och att detta var personligt, ingen är väl så pass korkad som hon framstår som här?

Läs vad jag skrev igen. Kan inbrottstjuven hävda att han försvarat sig själv när han skjuter eller knivhugger husägaren när husägaren hävdar sin lagliga rätt till försvar av liv och egendom?
Citera
2018-09-08, 08:49
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ja. Och du blir straffad.

I Sverige har kriminella större rättigheter än andra men i USA är det inte så. Men inte ens i Sverige är utgången säker. Självförsvar är svårt att hävda och det blir ännu svårare om man går in som angripare.
Citera
2018-09-08, 08:49
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ingen skillnad mot andra home invasions, hon bör få dödsstraff.
Bara strukturell rasism kan skydda henne.

Amb*r Guyg*r verkar dråparen heta.
*=e
Citera
2018-09-08, 08:55
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Något är fel med hennes hjärna om första instinkt när du ser en människa med mörk hud är att skjuta honom med alla skott du har i pistolen.

Om du kom hem och hittade en främling i ditt hem i ett multikulturellt land så skjuter du självklart personen om du vill överleva själv. Det som är CP i detta fall är att det inte var hennes hem. Negrerna har själva skapat detta klimat genom att vara våldsamma och kriminella i hög utsträckning.
De svartas rasistiska våld mot vita i USA är väl dokumenterat.
Citera
2018-09-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Om du kom hem och hittade en främling i ditt hem i ett multikulturellt land så skjuter du självklart personen om du vill överleva själv. Det som är CP i detta fall är att det inte var hennes hem. Negrerna har själva skapat detta klimat genom att vara våldsamma och kriminella i hög utsträckning.
Är helt med på att hon går på helspänn när man ser en svart man i sitt hem.

Men det har ju framkommit att hennes keypad inte ens fungerade till dörren, varpå hon bankat tills mannen öppnat. Sedan skjutit honom.
Det blir väldigt svårt att försvara.
Citera
2018-09-08, 09:05
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är inte helt osannolikt att han hört något och känt sig hotad. Kanske tagit närmaste tillhygge för att undersöka vad som händer. Samtidig som hon hör någon i "hennes" lägenhet och är på helspänn. Det blir ett oerhört tragiskt missförstånd då de båda möts. Trötthet är inte ovanligt efter långa skift som ofta landar runt 10-12 timmar.

Hon kommer sannolikt att åtalas för manslaughter och då ska åklagaren bevisa att hon handlat vårdslöst. Om det inte blir en plea deal så kommer hennes försvar att hävda att hon handlat i självförsvar. Ett scenario kommer att målas upp där en person kommer hem till sin lägenhet trött efter en lång dag och blir attackerad i hallen. Det är precis det som har hänt förutom att hon av misstag var i fel lägenhet.

Fast att arbeta 12timmar är ingen ursäkt för att agera på det här viset.
Hon borde ha funderat på varför hemnyckeln inte passade i dörren och att det var andra möbler osv i lägenheten.
Citera
2018-09-08, 09:20
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Är helt med på att hon går på helspänn när man ser en svart man i sitt hem.

Men det har ju framkommit att hennes keypad inte ens fungerade till dörren, varpå hon bankat tills mannen öppnat. Sedan skjutit honom.
Det blir väldigt svårt att försvara.

Nej det går inte, hon har ju helt klart ballat ur och kommer få sitta för det här (hoppas jag).
Citera
2018-09-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul

Nu är jag väl medveten om att mångkultur är att satyg men jag tror inte det var därför hon sköt. Hon hade alltså precis kommit hem från ett tolvtimmars-skift som polis. Hon har alltså i princip varit på helspänn i tolv timmar, och det var nog därför hon var så snabb med att
skjuta. Hade hon vart ledig hela dagen t ex tror jag inte hon hade skjutit.

Mycket märkligt att hon inte förstod att något var fel när hon inte kom in i lägenheten o var tvungen o banka på dörren. Det här fallet måste ju ändå vara ett klart fall av tjänstefel, och hon borde inte komma undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in