2007-06-20, 14:26
Medlem
boba fetts avatar
Paulie Gaultieri är min favorit. Han är helt enkelt skön på nåt sätt.. svårt att förklara. Men helt klart lite psykopatvarning på honom ibland. Sen ser han ut exakt som min hyresvärd.
Citera
2007-06-20, 15:15
Medlem
Fonnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Ang. Baccala.. jag tyckte alltid att han framstod som kanske den enda sympatiska människan i Tonys "familj".

Varje gång han skulle göra något våldsamt så verkade han alltid motvillig men i slutändan alltid lojal. T.ex så hade han väl inte ens dödat någon förrän i säsong 6? Det plus att han verkade lite barnslig (med modelltågen) och ömmade för sina barn gjorde att man aldrig riktigt såg honom som nån "riktig mafioso". Mer som en snubbe som ställde upp för sina vänner och inte riktigt hade haft möjlighet att bli en "civilian".

Men i deras värld var väl alla dessa saker honom till last? Tror inte han hade blivit boss i första taget..

Du har en poäng i att han var sympatisk och ganska "snäll" allmänt. Men om du sett säsong 6b, vilket jag utgår från att du har gjort så lade du nog märke till hans förvandling till en riktig hårding. Tony hade t.ex. mer förtroende för honom än för Paulie vilket man märkte i Blue Comet avsnittet. Ett exempel är ju när Paulie blir informerad om kriget med Phil av Sil och Bobby i Blue Comet.
Paulie är kaxig ber Bobby att hålla käften och Bobby reser sig upp och konfronterar honom. Det skulle han knappast ha gjort i säsong 2 när han introducerades.
Citera
2007-06-20, 15:32
Medlem
Fonnzs avatar
Jag tycker att slutet inte var så dåligt som en del tycker, men jag hade uppskattat ett mer förklarande slut. Det skulle vara kul att få veta vem som blev Consigliere istället för Silvio, om Patsy tog över Christophers crew om Silvio skulle överleva osv.

För att hålla tråden vid liv tänkte jag att vi kan skriva hur det hade slutat om vi hade fått bestämma. Själv skulle jag ha gjort om större delen av säsong 6b. Kriget med Phil skulle vara kvar fast det skulle vara längre och resultera i att Tony dog. Silvio och Paulie förhandlar med Butch och bestämmer sig för att ta ut Phil, vilket de gör. När kriget är slut börjar Silvio och Paulie bråka om vem som ska vara boss och ett mindre inbördeskrig startar. Det slutar med att Paulie tar sitt förnuft till fånga och inser att om han skulle bli boss, så kommer förmodligen allt att gå åt helvete och han låter Silvio bli boss. Patsy tar över Christophers crew. Walden Belfiori blir den nya Christopher och tar över Aprile crew. Carlo Gervasis son åker fast för att sälja Ecstasy, men Carlo vägrar samarbeta och hans son döms till ett högt fängelsestraff. Benny Fazio tar lite oväntat över Raymond Curtos gamla crew och Little Paulie blir en made man. Bobby Bacalla blir Silvios Consigliere. I slutet så är Silvio i kontoret i Bada Bing och flyttar sina grejer från sitt bord till Tonys gamla bord och sedan reflekterar han tillbaka på sina barndomsvänner Tony, Ralphie och Jackie och på hur alla dog och han är ensam kvar. Bobby Baccala och Paulie kommer in och de skålar för La Familia. Sedan rullar eftertexterna.

Vad tycks? Bättre eller sämre än David Chase's slut?
Citera
2007-06-20, 16:40
Medlem
Kuggarns avatar
Nej det finns ingen anledning att skapa en till tråd om Sopranos. Sammanfogar trådar. /Mod
Citera
2007-06-20, 19:32
Medlem
JEzuss avatar
http://www.hillaryclinton.com/?splash=1

Ett måste! Helt överjävligt bra!

mvh
Citera
2007-06-20, 19:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
http://www.hillaryclinton.com/?splash=1

Ett måste! Helt överjävligt bra!

mvh

Haha.. Fan va bra!

Funderade först om du postat i fel tråd.
Citera
2007-06-20, 20:30
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Haha.. Fan va bra!

Funderade först om du postat i fel tråd.

INTE =)
Sett den fyra gånger och den blir bara bättre och bättre, bara en sak som denna gör att hon kommer vinna valet.

Mvh
Citera
2007-06-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
INTE =)
Sett den fyra gånger och den blir bara bättre och bättre, bara en sak som denna gör att hon kommer vinna valet.

Mvh

Följer inte ritkigt med nu? syftar ni på jukeboxen?
Citera
2007-06-20, 22:55
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean_
Följer inte ritkigt med nu? syftar ni på jukeboxen?

Har du sett sista avsnittet?
Det är en förutsättning för att förstå klippet.

Mvh
Citera
2007-06-20, 23:04
Medlem
Men

Jag tryckte på "click here to hear the song" första gången....

Kollade video nyss... fan va grymt!!
Citera
2007-06-22, 08:20
Medlem
Apropå sista låten som spelas och huruvida Sopranos bara går vidare- Några rader ur texten till Don't stop believin':

Some will win, some will lose
Some were born to sing the blues
Oh, the movie never ends
It goes on and on and on and on

Jag gillar teorin om att det är tittaren som blir whackad. Det är den elegantaste och mest sympatiska idén jag kan tänka mig.
Citera
2007-06-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Läste någonstans att det tydligen ska ha varit tre personer på restaurangen som hade motiv att döda honom. Många av personerna på restaurangen är nämligen personer som varit med i tidigare säsonger.

Vilka är dessa personer?

Och en annan sak, kommer ihåg att jag läste en intervju med Tony Sirico för en tid sedan där han sa att han var väldigt positiv till att göra en serie med Pauli i fokus. Kanske var detta anledningen till att Pauli klarade sig oskadd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in