Jag tycker att slutet inte var så dåligt som en del tycker, men jag hade uppskattat ett mer förklarande slut. Det skulle vara kul att få veta vem som blev Consigliere istället för Silvio, om Patsy tog över Christophers crew om Silvio skulle överleva osv.
För att hålla tråden vid liv tänkte jag att vi kan skriva hur det hade slutat om vi hade fått bestämma. Själv skulle jag ha gjort om större delen av säsong 6b. Kriget med Phil skulle vara kvar fast det skulle vara längre och resultera i att Tony dog. Silvio och Paulie förhandlar med Butch och bestämmer sig för att ta ut Phil, vilket de gör. När kriget är slut börjar Silvio och Paulie bråka om vem som ska vara boss och ett mindre inbördeskrig startar. Det slutar med att Paulie tar sitt förnuft till fånga och inser att om han skulle bli boss, så kommer förmodligen allt att gå åt helvete och han låter Silvio bli boss. Patsy tar över Christophers crew. Walden Belfiori blir den nya Christopher och tar över Aprile crew. Carlo Gervasis son åker fast för att sälja Ecstasy, men Carlo vägrar samarbeta och hans son döms till ett högt fängelsestraff. Benny Fazio tar lite oväntat över Raymond Curtos gamla crew och Little Paulie blir en made man. Bobby Bacalla blir Silvios Consigliere. I slutet så är Silvio i kontoret i Bada Bing och flyttar sina grejer från sitt bord till Tonys gamla bord och sedan reflekterar han tillbaka på sina barndomsvänner Tony, Ralphie och Jackie och på hur alla dog och han är ensam kvar. Bobby Baccala och Paulie kommer in och de skålar för La Familia. Sedan rullar eftertexterna.
Vad tycks? Bättre eller sämre än David Chase's slut?