2006-05-31, 21:01
Bannlyst
Sweet memories
Jag inledde idag mitt Sopranos maraton då jag samlat ihop alla 5 säsongerna på box. Tony såg verkligen mycket smalare och yngre ut på den tiden.
Citera
2006-05-31, 21:22
Medlem
Skaliz eller Monkeytronic:Har just suttit o kollat på säsong tre igen och blev fundersam över en sak som Johnny Sacks sa till Ralphie, nämligen att "New York och Sopranos has longstanding ties".

Är det nåt ni vet mer om, skulle New York stå närmare Sopranos än resten av New Yersey, och isf varför? Vad är historien bakom det?
Citera
2006-05-31, 22:26
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Skaliz eller Monkeytronic:Har just suttit o kollat på säsong tre igen och blev fundersam över en sak som Johnny Sack sa till Ralphie, nämligen att "New York och Sopranos has longstanding ties".

Är det nåt ni vet mer om, skulle New York stå närmare Sopranos än resten av New Jersey, och isf varför? Vad är historien bakom det?

Min spontana tanke är att han menar hela NJ. NJ-familjen heter ju Sopranos, så det JS menar är väl helt enkelt att NY och NJ har gjort affärer ihop länge å så..
Citera
2006-05-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Min spontana tanke är att han menar hela NJ. NJ-familjen heter ju Sopranos, så det JS menar är väl helt enkelt att NY och NJ har gjort affärer ihop länge å så..
Ok, funderade på om det kunde vara så, men tyckte inte att det stämde med samtalet i övrigt. Det här är ju när Ralphie beklagar sig över att Tony nitade honom och samtalet handlar om Sopranos (blodsfamiljen) i allmänhet och Tony i synnerhet. Bl a så säger ju Sacks att Tony kan vara jobbig att ha att göra med, men att hans far och farbror (Junior) var likadana och det bara är att finna sig i det.

Visserligen så kom ju saken på tal pga att Ralphie ville byta familj, så det skulle ju kunna stämma in på att det är NJ han menar när han säger Sopranos.

Nåväl, undrade väl egentligen bara om det var nåt jag hade missat.
Citera
2006-05-31, 22:51
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,833893,00.html

Innebär det att Pussy kommer tillbaka?
Citera
2006-05-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarte Petter
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,833893,00.html

Innebär det att Pussy kommer tillbaka?
Vincent Curatola spelar Johnny Sack, Big Pussy spelas av Vincent Pastore.
Citera
2006-05-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Vincent Curatola spelar Johnny Sack, Big Pussy spelas av Vincent Pastore.

Okej, läste lite fel. Men det är Vincent Pastore på bilden?
Citera
2006-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarte Petter
Okej, läste lite fel. Men det är Vincent Pastore på bilden?
Japp, lite konstigt att visa den bilden och skriva att Michael Imperioli och Vincent Curatola är klar för nästa säsong. Är ju som gjort för falska förhoppningar hos fansen. Även om jag tycker Johnny Sack är hårdare än Big Pussy.
Citera
2006-06-01, 20:45
Bannlyst
Har nyss klämt igenom säsong 1 och det var en grej som var lite störande.
I avsnittet: The Legend of Tennessee Moltisanti så ringer Tony till Chris och säger åt honom att köpa bakelser och komma till Bada Bing. När han står inne på konditoriet så tränger sig en fet snubbe före vilket får Chris att flippa ur och så småning om skjuta konditorn i foten. MEN......
Här är kruxet... Det är ju samma kille som spelar bögen Vito senare i serien Lite mindre fett men jag är 99% att det är Vito. Dock spelar han en annan roll. Nån som kan bekräfta eller dementera detta?
Citera
2006-06-01, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
I avsnittet: The Legend of Tennessee Moltisanti så ringer Tony till Chris och säger åt honom att köpa bakelser och komma till Bada Bing. När han står inne på konditoriet så tränger sig en fet snubbe före vilket får Chris att flippa ur och så småning om skjuta konditorn i foten. MEN......
Här är kruxet... Det är ju samma kille som spelar bögen Vito senare i serien Lite mindre fett men jag är 99% att det är Vito. Dock spelar han en annan roll. Nån som kan bekräfta eller dementera detta?
det stämmer. du har helt rätt.
Citera
2006-06-01, 21:26
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär

jodå, skulle tro att det är nämt minst 3-4 gånger i den här tråden. Har för mig jag har läst att Joseph Gannascoli castades som statisten Gino först, och efter det framträdandet fick han rollen som Vito Spatafore.
Citera
2006-06-01, 21:56
Medlem
JEzuss avatar
men nu är han död! fucking fanuk!! (stavning?)

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in