Citat:
Ursprungligen postat av Xuthos
Slut?
Är väl ett avsnitt kvar av s6 såvitt jag vet.
Näpp, detta var sista avsnittet. För tillfället iallafall. Vi har ju de där 8 bonusavsnitten också, fast de kommer inte förrän i januari.
Måste säga att jag också är lite besviken. Det här kändes ju verkligen inte som en säsongsavslutning. Brukar inte vara den som skriker efter mera gangsteraction, men nåt mer kunde väl hända än att Phil fick en hjärtattack. Visst, säsongsavslutningar för Sopranos har ju aldrig cliffhangers eller liknande som många andra TV-serier. Men det brukar ju vara lite mer dramatik än i detta avsnittet. Och det brukar hända något "stort":
De sista avsnitten i tidigare säsonger:
Säsong 1: Livia får en stroke och Junior åker fängelse
Säsong 2: Ajöss till Pussy
Säsong 3: Vito knäpper Jackie Jr
Säsong 4: Skilsmässa
Säsong 5: Tony B dör och Johnny Sac åker i fängelse.
och nu:
Säsong 6: inget speciellt. Vi är kvar på ungefär samma ruta som innan avsnittet började. Inget omvälvande hände. Inget avslutades.
Man vet ju inte riktigt vad HBO menar med bonusavsnitt. Får väl hoppas att bonusavsnitten helt enkelt är en fortsättning på säsong 6. Om det är så, så skulle vi ju befinna oss mitt i säsong 6 och detta avsnitt kändes ju faktiskt mer som ett "mitt i säsongen"-avsnitt. Fast man tycker ju att dom med tanke på det långa uppehållet borde fått till ett lite mer händelsefyllt avsnitt om inte annat så för att hålla folks intresse uppe.
Jaja, nu börjar den långa väntan...