2006-05-25, 19:09
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Haha, den mystiske "Little Auggie" Aprile, ja! Bara nämd av Melfis psykolog... Och så sa han ju "that other guy in the news, Little Auggie Aprile" vilket ju borde innbära att denne Auggie är en mycket känd gangster för allmänheten. Trots namnet "Aprile" så verkar det ju konstigt om Auggie skulle tillhöra Sopranofamiljen och att vi inte skulle hört talas om honom. Kanske finns han i en helt annan gangsterfamilj, eller så driver bara författarna med oss.

Jo, De kvarvarande Apriledamerna borde ju gå helt säkra tycker man. De resterande småbovarna i Aprile-crewen är ju dock så små karaktärer att dom lätt kan stryka med i t.ex. en konflikt med NY utan att någon skulle höja på ögonbrynen.

Ja Augustus "Little Auggie" Aprile är ett mysterie, han är ju made och tydligen ganska känd. Ändå har man aldrig fått se honom, enda gången han näms är som du skrev av Dr Kupfenberg när Dr Melfi råkar avslöja att det är Tony Sopranos hon behandlar.

Och angående "The Aprile-Curse" så är det nog ingenting planerat utan det har väl bara blivit så att dom har gått åt en åt gången och ganska många av dom. Kolla Juniors crew, hur många är kvar av dom liksom.. Det har dött en jävla massa folk sen första säsongen!
Citera
2006-05-25, 23:20
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
har dom stoppat in någon ny som Capo i Aprile-crew istället för Vito?
Carlo (han som blev lite småsur på Fat Dom i senaste avsnittet, när han störde mitt i matlagningen) blev utsedd till Vitos efterträdare av Tony för några veckor sedan.
Om Carlo blev Aprile-boss, eller bara ansvarar för vissa av Vitos sysslor, vet jag inte.
Nån som kan ge klara besked?
Citera
2006-05-26, 02:04
Bannlyst
Fan vad tråkigt att det är endast ett avsnitt kvar av Sopranos, ever. Får börja med att se om serien från scratch igen.
Citera
2006-05-26, 07:46
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Carlo (han som blev lite småsur på Fat Dom i senaste avsnittet, när han störde mitt i matlagningen) blev utsedd till Vitos efterträdare av Tony för några veckor sedan.
Om Carlo blev Aprile-boss, eller bara ansvarar för vissa av Vitos sysslor, vet jag inte.
Nån som kan ge klara besked?

Nä, Carlo tog inte över ansvaret som capo, det fick man inte se iallafall. Det han fick ta över var alla byggjobb och sånt som Vito har hand om i vanliga fall.

Citat:
Ursprungligen postat av P i n g u
Fan vad tråkigt att det är endast ett avsnitt kvar av Sopranos, ever. Får börja med att se om serien från scratch igen.

Nä det är 9 avsnitt kvar. 1 avsnitt om drygt en vecka och 8 bonusavsnitt 2007 (som jag f.ö. hörde en fågel viska om att dom främst skulle handla om Tonys direkta familj)
Citera
2006-05-27, 00:07
Medlem
skalizs avatar
Edie Falco är på Conan O'Brien nu på tv4+!
Citera
2006-05-29, 11:43
Medlem
fan.. ska det inte ha kommit ett nytt avsnitt inatt?
Citera
2006-05-29, 13:17
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
fan.. ska det inte ha kommit ett nytt avsnitt inatt?
Nix

http://www.hbo.com/sopranos/

the season finale of The Sopranos, "Kaisha", Sunday, June 4th at 9PM ET.
The Sopranos will be on hiatus Sunday, May 28th.
Citera
2006-05-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Nix

http://www.hbo.com/sopranos/

the season finale of The Sopranos, "Kaisha", Sunday, June 4th at 9PM ET.
The Sopranos will be on hiatus Sunday, May 28th.

4e juni! Vänta så länge? Bäst för HBO att det är ett dubbelavsnitt!
Citera
2006-05-29, 16:28
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Bäst för HBO att det är ett dubbelavsnitt!

Tyvärr... Ett vanligt enkelavsnitt enligt HBO:s programtablå:
http://www.hbo.com/apps/schedule/ScheduleServlet?ACTION_DATE=UpdateCalendar&DATE=6/4/2006
Citera
2006-05-29, 16:32
Medlem
Monkeytronics avatar
Håll till godo med previewen för sista avsnittet så länge (tryck på video):
http://www.hbo.com/sopranos/?ntrack_para1=leftnav_category0_show0
Citera
2006-05-31, 10:15
Medlem
Billy-Bobs avatar
Jag misstänker att detta är den sista säsongen av Sopranos. Tror inte HBO vill göra kalkon med säsong 7, utan maxar ut det sista nu.

Sensmoralen eller vad man ska kalla det blir väl att alla dör/blir mördade förr eller senare, att det inte finns några kvar.
Vad jag vet har detta inte diskuterats mellan Tony och Melfi i någon tidigare säsong.
Någon som har något minne av en sådan diskussion?
Citera
2006-05-31, 20:51
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Bob
Jag misstänker att detta är den sista säsongen av Sopranos. Tror inte HBO vill göra kalkon med säsong 7, utan maxar ut det sista nu.

Sensmoralen eller vad man ska kalla det blir väl att alla dör/blir mördade förr eller senare, att det inte finns några kvar.
Vad jag vet har detta inte diskuterats mellan Tony och Melfi i någon tidigare säsong.
Någon som har något minne av en sådan diskussion?

Hade vart rätt fattigt om sensmoralen med hela serien skulle vara att alla dör förr eller senare.

Och det var en skarp misstanke har vart allmänt kännt i minst ett halvår att detta är sista säsongen. Dock kommer det 8 bonusavsnitt nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in