Citat:
haha, yes! sade till polarn bredvid på en gång "panic attack eller avsugning!"
Ursprungligen postat av Madbomber
(...) Var det bara jag som trodde att Tony fick en panikattack i bilen?
Citat:
jo, det verkar onekligen som du säger att Carm börjar stöta de där tankarna nu men håller igen just för att investera i relationen. dock undrar man lite som kommer hända där då vi nu går mot ett avslut. kommer det bli konfrontation (till vilken nytta?) eller kommer hon hitta på något annat tokigt? och vidare är det öppna språket ett jävligt bra grepp, subtila vinkar och symbolspråk talar väldigt mycket istället för ord.
Ursprungligen postat av SvaMp_
Missuppfatta jag det hela eller var det inte så att tony gav phil addressen för att han ville ha Vito muddrad? jag tolka det så att han också höll tyst om det för sina capos för att kunna ha en ursäkt till att sätta in en kil mot phil.
Hur skulle phil annars ha vetat addressen?
Kanske det tyngsta avsnittet iår, gud vad jag älskar den serien, just att man själv får spekulera i vad alla tror och tänker. Carm:s undermedvetna verkar ju gång på gång tala om för henne att Adriannas död inte var helt normal och att hennes man hade nått att göra med det.
Detsamma gäller Jackie jr:s död, jag fick känslan av att dem båda innerst inne visste vem som gav ordern om hans död när de diskuterade det hela. Carm verkar dock vara alltför rädd för att förstöra sitt liv att hon förtränger det.
Min tolkning, kommentarer?
Hur skulle phil annars ha vetat addressen?
Kanske det tyngsta avsnittet iår, gud vad jag älskar den serien, just att man själv får spekulera i vad alla tror och tänker. Carm:s undermedvetna verkar ju gång på gång tala om för henne att Adriannas död inte var helt normal och att hennes man hade nått att göra med det.
Detsamma gäller Jackie jr:s död, jag fick känslan av att dem båda innerst inne visste vem som gav ordern om hans död när de diskuterade det hela. Carm verkar dock vara alltför rädd för att förstöra sitt liv att hon förtränger det.
Min tolkning, kommentarer?
jam vi går vemodigt mot seriens avslutning...