2006-05-23, 00:22
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
(...) Var det bara jag som trodde att Tony fick en panikattack i bilen?
haha, yes! sade till polarn bredvid på en gång "panic attack eller avsugning!"
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Missuppfatta jag det hela eller var det inte så att tony gav phil addressen för att han ville ha Vito muddrad? jag tolka det så att han också höll tyst om det för sina capos för att kunna ha en ursäkt till att sätta in en kil mot phil.
Hur skulle phil annars ha vetat addressen?

Kanske det tyngsta avsnittet iår, gud vad jag älskar den serien, just att man själv får spekulera i vad alla tror och tänker. Carm:s undermedvetna verkar ju gång på gång tala om för henne att Adriannas död inte var helt normal och att hennes man hade nått att göra med det.
Detsamma gäller Jackie jr:s död, jag fick känslan av att dem båda innerst inne visste vem som gav ordern om hans död när de diskuterade det hela. Carm verkar dock vara alltför rädd för att förstöra sitt liv att hon förtränger det.

Min tolkning, kommentarer?
jo, det verkar onekligen som du säger att Carm börjar stöta de där tankarna nu men håller igen just för att investera i relationen. dock undrar man lite som kommer hända där då vi nu går mot ett avslut. kommer det bli konfrontation (till vilken nytta?) eller kommer hon hitta på något annat tokigt? och vidare är det öppna språket ett jävligt bra grepp, subtila vinkar och symbolspråk talar väldigt mycket istället för ord.

jam vi går vemodigt mot seriens avslutning...
Citera
2006-05-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
shit vad snackar du om, serien är ju tyngre än nånsin!

Börja mer & mer likna Falcon Crest eller dylikt. Skönt att man fick se lite old school violence i det här avsnittet dock.

Nästa avsnitt vill jag se gangsterkrig där folk skiter i o samla in veckans beskyddarpengar och tar fram madrasserna & hagelgevären istället.
Citera
2006-05-23, 10:24
Medlem
Nån mer än mig som lagt märke till att varje säsong blir en person i gamla Aprile-crew mulad?
Citera
2006-05-24, 01:33
Medlem
Ralph_Wiggums avatar
kolla lite en gång till, bilscenen, solklar avsugning. Tony betalar henne tom.
Dessutom, satans starkt av tony att slå ett stort hål i en framruta med en fotbollshjälm. När jag var lite skitunge försökte jag ha sönder en framruta och vill minnas att jag misslyckades efter upprepade kast med tung kantig gatsten.
Citera
2006-05-24, 07:34
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Ingvar
Nån mer än mig som lagt märke till att varje säsong blir en person i gamla Aprile-crew mulad?

Nej det är nog bara du. Redovisa gärna säsong för säsong vem som blev mördad, känns inte som ditt påstående stämmer. Vem dör i säsong 1 t.ex? Jackie Aprile Sr? Han dör av cancer. Gigi dör också en naturlig död. Jackie Jr går knappt räkna till Aprile crew och Eugene begick självmord. Dom ända jag kan komma på nu direkt som blivit mördade är Ralphie och Vito.
Citera
2006-05-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Nej det är nog bara du. Redovisa gärna säsong för säsong vem som blev mördad, känns inte som ditt påstående stämmer. Vem dör i säsong 1 t.ex? Jackie Aprile Sr? Han dör av cancer. Gigi dör också en naturlig död. Jackie Jr går knappt räkna till Aprile crew och Eugene begick självmord. Dom ända jag kan komma på nu direkt som blivit mördade är Ralphie och Vito.

Hmm, Ritchie (?) Aprile också väl? Som blir mulad av Tonys syster.
Citera
2006-05-24, 17:11
Medlem
Exakt vad menar ni med Apriles crew? Tillhörde inte alla NJ:s Capos och soldiers hans crew i början av säsong 1, dvs även Jimmy Altieri och Big Pussy t ex.

Visst hörde väl t ex Tony och Junior oxå hans crew då?
Citera
2006-05-24, 19:19
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Exakt vad menar ni med Apriles crew? Tillhörde inte alla NJ:s Capos och soldiers hans crew i början av säsong 1, dvs även Jimmy Altieri och Big Pussy t ex.

Visst hörde väl t ex Tony och Junior oxå hans crew då?

Nej, Giacomo var Boss (acting) och både Tony och Junior har sina egna crews. Till Juniors hör ju t.ex Mikey, Chucky, Bobby, Beppy, Spoons och Murph. Tony hade ju bl.a Silvio, Chris och Big Pussy.

Jackie hade ju också en crew, och det är denna som kallas Aprile-crew som sen Gigi blev kapten över efter Jackies död.

Just nu har jag det lite oklart för mig vem som leder vilken crew med alla kaptener som avverkats. Men Vito var ju kapten över Aprile-crew sist, och Chris är ju capo över Gualtieri-crew sen Paulie blev befodrad till underboss.

Citat:
Ursprungligen postat av Darth
Hmm, Ritchie (?) Aprile också väl? Som blir mulad av Tonys syster.

Sant, Richie Aprile blev även han mördad, missade honom.
Citera
2006-05-24, 19:35
Medlem
tråkigt sen när Sopranos verkligen ÄR slut.. man har ju liksom vant sig..
Citera
2006-05-24, 19:39
Medlem
JEzuss avatar
Bäst var ju mordet på fettot helt klart, han skulle ju komma dit och "break balls" eller "busting balls" vad de nu säger. Slutar med ett par sjyssta knivhugg, trodde verkligen att Sil skulle få kniven i sig av misstag, förövrigt så var ju Sils medverkan i mordet ganska liten då han mest hängde som en vante på snubbens rygg.

Sjukt bra avsnitt dock!
Citera
2006-05-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Nej, Giacomo var Boss (acting) och både Tony och Junior har sina egna crews. Till Juniors hör ju t.ex Mikey, Chucky, Bobby, Beppy, Spoons och Murph. Tony hade ju bl.a Silvio, Chris och Big Pussy.

Jackie hade ju också en crew, och det är denna som kallas Aprile-crew som sen Gigi blev kapten över efter Jackies död.

Just nu har jag det lite oklart för mig vem som leder vilken crew med alla kaptener som avverkats. Men Vito var ju kapten över Aprile-crew sist, och Chris är ju capo över Gualtieri-crew sen Paulie blev befodrad till underboss.
Ok, har aldrig reflekterat över att Jackie hade en egen crew. Har bara sett honom som boss, lixom steget högre. Borde kanske ha insett att Richie och grabbarna hade honom som Capo tidigare, men som sagt, jag har alltid sett honom som steget högre.
Citera
2006-05-24, 22:30
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ok, har aldrig reflekterat över att Jackie hade en egen crew. Har bara sett honom som boss, lixom steget högre. Borde kanske ha insett att Richie och grabbarna hade honom som Capo tidigare, men som sagt, jag har alltid sett honom som steget högre.

Man börjar ju från botten och jobbar sig upp.

Vet inte om Richie hade Jackie som capo dock. Det är oklart när Jackie blev capo, och Richie satt ju i fängelse i 10 år. Tänker på att Richie ändå är Jackies storebror och var "made" långt innan honom. Dessutom tog det inte lång tid från att Richie kom ut till fängelset innan han blev capo över Aprile-crew så.
Jackie blev iallafall acting boss 1995 när Dominic DiMeo blev dömd till livstids fängelse. Och Tony blev befodrad till caporegime när hans far Giovanni "Johnny-boy" Soprano dog 1986.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in