Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Nu handlar det ju inte om vad Tony menar, utan snarare hur AJ uppfattar det. Och om du tror att AJ uppfattar det som "Aha, han vill att jag inte ska välja samma liv som honom", så är du helt ute och cyklar i min mening.
Och det är ju genom sin handling som han försöker jämställa sig med de andra, och försöker leva upp till vad han tror att andra förväntar sig av honom.
Dessutom, så nu håller du med om att han är vek helt plötsligt? Betyder det att du springer runt och skjuter dina släktingar i verkliga livet?
Mafioso är singularis, mafiosi är pluralis. Vet du inte vad du pratar om, så rätta inte de som gör det tack.
Angående att Tony tycker att AJ är det "vita fåret" skrev du så här:
"Nånting som ju Tony själv skrek ut framför honom i den andra säsongen efter att Carmela sagt åt honom att sterilisera sig"
Nu skriver du: "Nu handlar det ju inte om vad Tony menar, utan snarare hur AJ uppfattar det"
Vänd inte på resonemanget för att vinna diskussioner, snälla.
Du skrev: "Och det är ju genom sin handling som han försöker jämställa sig med de andra, och försöker leva upp till vad han tror att andra förväntar sig av honom."
Svar: Jag har aldrig sagt emot det faktum att AJ har mindervärdeskomplex. Men jag tror att det har lika mycket att göra med att han är vilse i livet över huvud taget. Det råkar bara vara så att hans pappa är mafiaboss, vilket innebär lite allvarligare tilltag för att leva upp till förväntningarna. Att han släpper kniven och börjar gråta ser jag som ett sundhetstecken till skillnad från dig som kallar honom vek.
du skrev: "Dessutom, så nu håller du med om att han är vek helt plötsligt? Betyder det att du springer runt och skjuter dina släktingar i verkliga livet?"
svar: Klart att han är vek om man jämför med killar som Paulie och Christopher. Men det är ju som att jämföra Peter Jöback med Michael Tyson. Helt irrelevant. Som jag sa: han är ett barn, han är vekare per definition. jag finner ingen anledning till varför du ens tar upp det till diskussion.
Blir så trött på allt snack om att folk är veka om dom inte sticker kniven i nån eller att det borde vara mer av meadow för att hon är snygg. varför kollar ni på sopranos? för att se folk döda varandra? för nakna tjejer? att prata om sopranos i såna termer är ju som att snacka om brudar, bärs och actionfilmer med ett gäng hormonstinna lumpargrabbar
precis som skaliz säger så är det betydligt högre nivå på dom amerikanska forumen.
Angående mafioso- mafiosi-diskussionen så har du helt rätt. blandade ihop begreppen. folk säger ofta flera mafioso.