Ännu ett förbannat snyggt avsnitt. Slutar aldrig förvånas över hur jävla bra dom klockar knarkarscenerna med musiken, sitter som en plättlagg över näsroten varje gång.
Tony har varit mer packad än så där i minst tio avsnitt. Till exempel den kvällen när furio funderade på att döda honom och när han lät bli att döda meadows fotbolsstränare
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Har Tony verkligen visats dricka så mycket som han gjorde i detta program?
Vinrånet, halsandet ur pavor på parkeringsplatser, firandet på Bada-Bing, scenen med Chris i källaren med vinet och familjemiddagen.
Tyckte nästan det var övertydligt att man skulle börja fundera över Tonys förhållande till alkoholen.
Likaså på marknaden gick han omkring påstruken.
Det mest intressanta tyckte jag dock var samtalet mellan Tony och Phil, då Tony gick med på att hemlighålla deras affär för Johnny Sack. Har alltid trott att Tony kommer att ta Johnnys parti direkt där, men nu verkar det som att han kommer att hålla sig neutral vid ett eventuellt inbördeskrig i NY.
Eller så läser jag för mycket i det hela.
Det är ju bara ett taktiskt drag av Tony. Johnny är åtalad för rätt tunga grejer så det ser inte särskillt ljust ut för honom, och efter bröllopet har folk förlorat respekten för honom. Det blir mer och mer sannolikt att Phil kommer ta över tronen snart, så Tony tar nog alla chanser han kan för att göra deras förhållande bättre, efter Tony B å så..
Det är ju bara ett taktiskt drag av Tony. Johnny är åtalad för rätt tunga grejer så det ser inte särskillt ljust ut för honom, och efter bröllopet har folk förlorat respekten för honom. Det blir mer och mer sannolikt att Phil kommer ta över tronen snart, så Tony tar nog alla chanser han kan för att göra deras förhållande bättre, efter Tony B å så..
Jo, det känns som att scenen efter bröllopet förstörde allt för Sack. Innan dess så trodde jag aldrig att Phil skulle svika honom, Phil var alldeles för old school för att kunna förmå sig till det utan en bra anledning. Men nu så kan Phil med rent samvete ta över familjen.
Sen så trodde jag faktiskt att det skulle bli så att Johnny bad Tony om hjälp med att knäppa Phil vid ett eventuellt kuppförsök.
Å andra sidan så är väl Tony less på att Johnny hela tiden kommer och ber honom om tjänster. Gissar att Phil inte kommer att göra det, han kommer att vilja visa att han klarar sig själv.
Ännu ett förbannat snyggt avsnitt. Slutar aldrig förvånas över hur jävla bra dom klockar knarkarscenerna med musiken, sitter som en plättlagg över näsroten varje gång.
Jag håller med, Chris heroinrus var förjävla snyggt filmat.
Tony har varit mer packad än så där i minst tio avsnitt. Till exempel den kvällen när furio funderade på att döda honom och när han lät bli att döda meadows fotbolsstränare
exakt, de har odlat fram en smygande alkoholism hos honom.
E det bara jag som e grymt besviken på säsong 6. Serien har ju blivit en såpopera., inte mkt action längre. Artie e ju fan mer gangster än de flesta.. Vito blir homo, Chris blir svensson, Johnny Sack en lipsil.
E det bara jag som e grymt besviken på säsong 6. Serien har ju blivit en såpopera., inte mkt action längre. Artie e ju fan mer gangster än de flesta.. Vito blir homo, Chris blir svensson, Johnny Sack en lipsil.
Ja, jag tror faktiskt att det bara är du. Kanske hittar du några likasinnade i stödföreningen "Smiley addicts anonymous".
Slökollade lite på Bad Boys igår, alltid kul när nån sopranos-skådis dyker upp. Såg både Michael Imperioli och Joe Pantoliano den lilla stunden jag kollade
i trailern till nästa avsnitt står det only three episodes left. varför? vad är dealen med dom åtta bonus avsnitten?
Har funderat på det länge också vad dom kommer handla om. Om allt kommer sluta nu om tre avsnitt och sen kommer bonusavsnitten vara lite spin-off, eller "vad hände sen" eller nåt..
Man kan spekulera ganska mycket efter den trailern ändå. Jag gissar på att det var Chris som blev nerslagen av det svarta gänget där, lite som när han missbrukade sist kanske när dom snodde hans bil? Och Vito hamnar i bråk med brandmannen igen.
Har funderat på det länge också vad dom kommer handla om. Om allt kommer sluta nu om tre avsnitt och sen kommer bonusavsnitten vara lite spin-off, eller "vad hände sen" eller nåt..
Man kan spekulera ganska mycket efter den trailern ändå. Jag gissar på att det var Chris som blev nerslagen av det svarta gänget där, lite som när han missbrukade sist kanske när dom snodde hans bil? Och Vito hamnar i bråk med brandmannen igen.
ja men åtta bonusavsnitt är ju lite för många för att det ska vara spinoff eller vad hände sen. men det verkar ju som om dom vill säga att det snart är slut när dom skriver så där.
jag pausade och försökte se vem som åker på stryk, men det gick inte att se. men som du säger så är det väl risk för att det är chris som går ner sig ytterligare. trist.