Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-14, 20:02
  #3349
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jo, det var mycket "I don't wanna fuck my mother" där ett tag har jag för mig. Någon gång handlade det om Janice också, på tal om störande karaktärer..

Som jag minns det var det mest att Tony uppfattade som så fast i själva verket mena hon det inte alls så.

Kan ha fel dock..
Citera
2015-05-14, 23:38
  #3350
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Som jag minns det var det mest att Tony uppfattade som så fast i själva verket mena hon det inte alls så.

Kan ha fel dock..
Jag håller med dig! Hon pekade på deras osunda relation, men inget sexuellt i det.
Citera
2015-05-15, 00:10
  #3351
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Får hålla med dig om hatet kring Tonys mor, en sån narcissistisk gnällkärring man bara stör sig på. Man blev inte direkt ledsen när hon dog.

Är på säsong två nu.. Janice hade jag också glömt bort hur mycket jag hatar. Richie är ingen vidare karaktär heller. Bobby Baccala ska det vara. Fy fan vilken söt gubbe haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jo, det var mycket "I don't wanna fuck my mother" där ett tag har jag för mig. Någon gång handlade det om Janice också, på tal om störande karaktärer..

All right. Jag kommer väl snart till det. Janice är vidrig! En mildare version av deras mor.
Citera
2015-05-15, 16:19
  #3352
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Som jag minns det var det mest att Tony uppfattade som så fast i själva verket mena hon det inte alls så.

Kan ha fel dock..
Jo Tony uppfattade sådana anklagelser som inte fanns lite här och var, men det måste ju haft sitt ursprung någonstans i någon hon sagt tidigare.. Minns inte riktigt.
Citera
2015-05-15, 17:55
  #3353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jo, det var mycket "I don't wanna fuck my mother" där ett tag har jag för mig. Någon gång handlade det om Janice också, på tal om störande karaktärer..

Melfi: How did you recognize in gloria, underneath all her layers of sophistication, this deeply wounded, angry being that would let you replicate once again your relationship with your mother.

Tony: I don't want to fuck my mother. I don't give a fuck what you say. You're never going to convince me.

Melfi: Not fuck. Try to please her, try to win her love.

---

Melfi: What was it like sitting there with Fran?

Tony: It was a little weird at first. Here I am comforting my father's mistress, my mother's lyin' there dead.

Melfi: Are you attracted to her?

Tony: Come on, she's old enough to be my mother. [Dr. Melfi shrugs]

Tony: Oh, Jesus Christ, it's an expression. Don't cream yourself. I did not want to fuck my mother! You should have seen her in her housedress with that hairnet. This conversation would be over in two seconds.

---

Tony: Guys her age were always buyin' me ice cream, givin' me baseball cards. Kissin' my ass to get in good with her.

Melfi: Sounds a little like jealousy.

Tony: No guy wants his sister to be the town pump.

Melfi: You weren't sexually threatened?

Tony: Oh, Jesus Christ. Will you make up your fuckin' sick mind? First it's my mother, now I wanna fuck my sister?

Melfi: It's normal, not sick. That she functioned as the focus of your early sexual feelings. In fact, it was probably mutual.

Tony: Oh, Jesus Christ.
Citera
2015-05-17, 22:18
  #3354
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dst
Melfi: How did you recognize in gloria, underneath all her layers of sophistication, this deeply wounded, angry being that would let you replicate once again your relationship with your mother.

Tony: I don't want to fuck my mother. I don't give a fuck what you say. You're never going to convince me.

Melfi: Not fuck. Try to please her, try to win her love.

---

Melfi: What was it like sitting there with Fran?

Tony: It was a little weird at first. Here I am comforting my father's mistress, my mother's lyin' there dead.

Melfi: Are you attracted to her?

Tony: Come on, she's old enough to be my mother. [Dr. Melfi shrugs]

Tony: Oh, Jesus Christ, it's an expression. Don't cream yourself. I did not want to fuck my mother! You should have seen her in her housedress with that hairnet. This conversation would be over in two seconds.

---

Tony: Guys her age were always buyin' me ice cream, givin' me baseball cards. Kissin' my ass to get in good with her.

Melfi: Sounds a little like jealousy.

Tony: No guy wants his sister to be the town pump.

Melfi: You weren't sexually threatened?

Tony: Oh, Jesus Christ. Will you make up your fuckin' sick mind? First it's my mother, now I wanna fuck my sister?

Melfi: It's normal, not sick. That she functioned as the focus of your early sexual feelings. In fact, it was probably mutual.

Tony: Oh, Jesus Christ.



Haha, snyggt där!

Plöjer några avsnitt i veckan i brist på annat bra.
Kör dock mest sporadiska avsnitt på måfå. Måste säga att det är rätt knivigt att just bara kolla det avsnittet, väldigt sugen på att damma av minnet på nästföljande avsnitt.

Bobby Baccala och Tonys fight ute i stugan är rätt fin. Rätt intressant att Carm avskyr Tony vid den här tidpunkten men håller ändå hans rygg kontra Janice!
Citera
2015-05-19, 00:14
  #3355
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Haha, snyggt där!

Plöjer några avsnitt i veckan i brist på annat bra.
Kör dock mest sporadiska avsnitt på måfå. Måste säga att det är rätt knivigt att just bara kolla det avsnittet, väldigt sugen på att damma av minnet på nästföljande avsnitt.

Bobby Baccala och Tonys fight ute i stugan är rätt fin. Rätt intressant att Carm avskyr Tony vid den här tidpunkten men håller ändå hans rygg kontra Janice!
Hon är alltid lojal mot honom när det gäller! Hon kan prata en del illa om saker han gör, men om nån annan dömer honom får de smaka på hennes vassa tunga. Älskar Carmela!
Citera
2015-06-15, 23:21
  #3356
Medlem
Geomeisters avatar
Jag vill inte svära i kyrkan, men jag förstår inte storheten med Sopranos. Jag sträckkollade igenom alla avsnitt för 1 eller 2 år sedan. Tyckte det var en helt okej serie, men när många påstår att det är en av dom bästa serierna någonsin greppar jag det inte riktigt.

Jag tycker en handfull avsnitt mest var utfyllnad. Jag skrattade kanske totalt fem gånger under alla säsonger. Flera karaktärer känns nästan som italiensk-buskis. Varken seriös maffia, charmiga eller särskilt underhållande att titta på.

Jag skulle ge serien 6/10. Kanske 6,5 - 7 / 10 om jag var generös. Återigen är ingen hater, men kan någon förklara vad det är som är så genuint bra?
Citera
2015-06-16, 14:46
  #3357
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag skulle ge serien 6/10. Kanske 6,5 - 7 / 10 om jag var generös. Återigen är ingen hater, men kan någon förklara vad det är som är så genuint bra?
För att de har lyckats skapa en varken platt eller stereotyp bild av en maffiaboss, gjort på ett sätt som aldrig förr- trots att skaparna följer den gamla traditionen? För att serien vimlar av fantastiska karaktärer som vävs in i ens liv och hjärta tills man tror att man känner dem på riktigt och refererar till dem som till gamla polare? För att man får följa dem från barndom till vuxenliv? För att redan när inledningsmusiken spelas fylls man av en känsla som är svår att förklara?
Pick a reason
Citera
2015-07-08, 16:13
  #3358
Medlem
Spider-Girls avatar
Lite kul fakta om serien. Här i tråden har vi tidigare diskuterat hur många av skådisarna som även var med i Goodfellas/Maffiabröder. Men kom vi verkligen fram till att det var så många som artikeln visar?

http://uproxx.com/tv/2015/07/8-littl...ranos-facts/4/
Citera
2015-07-08, 17:54
  #3359
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Lite kul fakta om serien. Här i tråden har vi tidigare diskuterat hur många av skådisarna som även var med i Goodfellas/Maffiabröder. Men kom vi verkligen fram till att det var så många som artikeln visar?

http://uproxx.com/tv/2015/07/8-littl...ranos-facts/4/
27 pers, Man märker flera skådisar varje gång man ser serien att de var med i Goodfellas. men 27, Räknade för ca två år sen då fick jag 17 tror jag!
Citera
2015-07-08, 19:34
  #3360
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Lite kul fakta om serien. Här i tråden har vi tidigare diskuterat hur många av skådisarna som även var med i Goodfellas/Maffiabröder. Men kom vi verkligen fram till att det var så många som artikeln visar?

http://uproxx.com/tv/2015/07/8-littl...ranos-facts/4/
Så den där råkade dyka upp i din Facebook-feed också?

Kul trivia! Det här om hintar till Gudfadernfilmerna; den kanske allra mest märkbara (även om det inte är avsiktligt) både Vito Corleones och Tony Sopranos fruar bär namnet Carmela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback