2012-11-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Ingen aning, men det är inte jättetroligt att dom har boxen över hela Sverige. Köpte den i Marieberg, Örebro.

Kostar över sjuhundra kronor på discshop.se. Redan det är ju underpris
Okej, har ju förvisso tankat serien.
Citera
2012-11-06, 23:59
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Vet att hemmakväll sålde komplett box för runt femhundringen innan iallafall.
Men den kan ju ha utgått.
Citera
2012-11-07, 00:27
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ska lätt köpa boxen nU!! tackar bara jag som hoppar över när Tony pratar med psykologen ?

Va?!
*kisar med ögonen mot Dimaks avatar*

//Crimson
Citera
2012-11-08, 10:31
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ska lätt köpa boxen nU!! tackar bara jag som hoppar över när Tony pratar med psykologen ?

Det är ju till stor del serien, hela historian börjar ju hos dr Melfi där Tony berättar om sitt liv
den är en del du inte ska hoppa över!

Jag själv däremot hoppar över så fort Tony`s morsa Liva dyker upp fy fan
Citera
2012-11-08, 14:57
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Det är dumt att hoppa över när Tony är hos psykologen.
Det är ganska intressant och speglar Tonys beslut och agerande då och då.
Man märker att Tony använder sig av råden han får.
Det är inte jättetydligt men man kan ändå koppla ihop det med psykologbesöken.

Livia var outhärdlig. Blev riktigt glad när hon försvann ur serien.
Fick sedan reda på att skådespelerskan tydligen hade Cancer på riktigt och dog sen.
Citera
2012-11-08, 16:34
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Det är ju till stor del serien, hela historian börjar ju hos dr Melfi där Tony berättar om sitt liv
den är en del du inte ska hoppa över!

Jag själv däremot hoppar över så fort Tony`s morsa Liva dyker upp fy fan
Tyckte scenerna med Livia var bland de bästa i hela serien, men each to his own.
Citera
2012-11-08, 16:52
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Alla har vi våra favoritkaraktärer och scener.
Själv gillar jag Ralph och Chris mest.
Ralph är så jävla skön i sitt sätt, men samtidigt farlig för sig själv vilket vi fick se.
Chris har sköna kommentarer och kan bli våldsam helt plötsligt.

Scenen där de hälsar på hesh på sjukan efter att han och en till blivit misshandlade är så bra.
Hesh säger något i stil med " we where down in chinatown..." Och Chris säger "Chinks did this?"
Citera
2012-11-19, 23:21
Medlem
Rifter666s avatar
Ok, har precis kollat det sista avsnittet och känslan när nåt såhär episkt tar slut kan väl närmast likna apati. Det kommer antagligen aldrig göras nåt såhär mästerligt igen och det gör ont. Hur som helst är jag väldigt glad att jag till slut tog mig för att kolla denna serie som jag haft liggande så länge. Hade varit hemskt att bomma.

För övrigt är nog Tony Soprano en av dom skönaste karaktärer jag sett och James Gandolfinis rollprestation är fruktansvärt bra. Iofs håller skådespelet överlag en osannolik hög nivå.
Citera
2012-11-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Ok, har precis kollat det sista avsnittet och känslan när nåt såhär episkt tar slut kan väl närmast likna apati. Det kommer antagligen aldrig göras nåt såhär mästerligt igen och det gör ont. Hur som helst är jag väldigt glad att jag till slut tog mig för att kolla denna serie som jag haft liggande så länge. Hade varit hemskt att bomma.

För övrigt är nog Tony Soprano en av dom skönaste karaktärer jag sett och James Gandolfinis rollprestation är fruktansvärt bra. Iofs håller skådespelet överlag en osannolik hög nivå.
Sopranos är ett unikt mästerverk, serien lyckas fan få in allt och man blir en i familjen! Det finns mycket bra serier, men, ingen som lyckas få in det där extra som Sopranos har.

Tony Soprano är den bästa karaktären någonsin!
http://www.youtube.com/watch?v=vr4M-w5LmOM
Citera
2012-11-20, 15:51
Medlem
Dimaks avatar
Tyckte de var synd att höga profiler dog i serien som Bobby Christopher som var min favorit! Sjukt bra serie! När Tony är på sjukhuset efter blivit skjuten i första avsnittet av säsong 6 och är på fötter och prata med Christopher tror ni inte det blev en massa bloopers då Tony dräglar och ser ut som ett barn
Citera
2012-11-25, 03:36
Medlem
Såg klart serien igår och det är tveklöst bland det bästa jag sett. Fullspäckad med helt oförglömliga karaktärer och manusförfattarna är helt briljanta.

Varenda skådespelare gör ett fenomenalt jobb i serien men jag måste ge extra cred till Michael Imperioli som är stenhård som Chrissy Moltisanti.
Citera
2012-11-25, 15:06
Medlem
MrFalcons avatar
Nu vill jag inte låta som en liten gnällig kärring men jag hade önskat att det visades lite mer om dom andra "gängen".

Typ Ray Curtos gäng. Är det bara han i de eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in