2010-11-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
Serien är fan helt lysande rakt igenom, älskar när Chris fastnar i heroin missbruket. Paulie och Ralph är lätt min favorit karaktärer!
Paulie, Ralph och Chris är bäst, så fruktansvärt bra skådespelare, sen Johnny Sack, Phil Leotardo och hela den NY-familjen är helt fantastiska skådespelare! Han som spelar A.J är faktiskt riktigt riktigt bra han med!

Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
Har kollat igenom serien 2 ggr hittils, börjar bli dags att kolla ok den igen snart känns det som
Jo, det kanske går, funderar på att kanske se den en 3:e gång nu i sommar!(?)
Senast redigerad av Lars365 2010-11-25 kl. 01:37.
Citera
2010-12-17, 21:56
Medlem
Hej!

Jag och en kompis pratade idag om en märklig grej i sopranos, som vi inte riktigt kunde enas om.

Det vi tvistar om är scenen när Christopher skjuter en kille i bageriet, strax innan han skjuter killen kommer det in en kund, kunden är samma skådespelare som spelar Vito spatafore här kallar dock killen i bageriet honom för Gino.

Jag och min kompis hade svårt att enas om detta, min kompis tror att dom helt enkelt tyckt att han var en grym skådis och passar in i serien och sonika struntat i att han varit med i serien som en annan karaktär i typ 10 sekunder. Jag å andra sidan har svårt att tro att en sådan genomarbetad serie som sopranos skulle göra en sådan "miss".

När jag läser kommentarerna på youtube så skriver någon att Vito har en tvilling bror som heter Gino och att han har nämnts några gånger i serien, någon som känner igen detta ?

Här är scenen jag syftar på : http://www.youtube.com/watch?v=CyqYHT6nRaA

Det skulle vara VÄLDIGT uppskattat om någon kunde reda ut detta.
Citera
2010-12-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Hej!

Jag och en kompis pratade idag om en märklig grej i sopranos, som vi inte riktigt kunde enas om.

Det vi tvistar om är scenen när Christopher skjuter en kille i bageriet, strax innan han skjuter killen kommer det in en kund, kunden är samma skådespelare som spelar Vito spatafore här kallar dock killen i bageriet honom för Gino.

Jag och min kompis hade svårt att enas om detta, min kompis tror att dom helt enkelt tyckt att han var en grym skådis och passar in i serien och sonika struntat i att han varit med i serien som en annan karaktär i typ 10 sekunder. Jag å andra sidan har svårt att tro att en sådan genomarbetad serie som sopranos skulle göra en sådan "miss".

När jag läser kommentarerna på youtube så skriver någon att Vito har en tvilling bror som heter Gino och att han har nämnts några gånger i serien, någon som känner igen detta ?

Är väll långt innan Vito kommer in som en huvudfigur i serien? som någon kommenterar. Måste vara från första eller andra säsongen. Annars är dom bara jävligt lika.

Tyckte aldrig Vito passa som Capo i serien. Dock helt okej karaktär i Crewet när Ralph var Capo.

Phil Leotardo
Citera
2010-12-17, 23:35
Medlem
skalizs avatar
Citat:

Har nog tagits upp typ 5-6 gånger i den här tråden, det är samma skådis, Joseph Gannascoli..
Han castades först som statisten Gino, och fick sedan rollen som Vito

Att Vito skulle ha en tvillingbror köper jag inte, har inte nämnts någon gång under hela serien iaf.. Däremot har han ju en bror som Mustang Sally spöade skiten ur med en golfklubba

Den scenen när Chris skjuter killen i bageriet i foten är f.ö. en referens till Goodfellas, där Imperiolis karaktär spider blir skjuten i foten på samma sätt
Senast redigerad av skaliz 2010-12-17 kl. 23:37.
Citera
2010-12-17, 23:39
Bannlyst
Citat:
Hej!

Finns flera statister med som sen har en roll. Finns ett på den kineskillen som spelar psyksjuk på sjukan med Junior ihopa. Honom kan man se tidigare i Sopranos när han skymtar förbi Meadow i skolan när hon står och lyssnar på en fet tjej som infomrerar om att praktisera på ett Law Center i Bronx.
Citera
2010-12-17, 23:56
Medlem
Tack för era svar grabbar. Fan vad det stör mig om det inte finns någon tanke bakom detta, känns ju helt sjukt med tanke på att serien i övrigt är så jävla genomarbetad på alla sätt och vis. Fan det är ju rena rederiet nivån. Ingen annan som hört något om Vitos eventuella tvilling ? ( greppar efter halmstrån ).
Citera
2010-12-18, 02:32
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Tack för era svar grabbar. Fan vad det stör mig om det inte finns någon tanke bakom detta, känns ju helt sjukt med tanke på att serien i övrigt är så jävla genomarbetad på alla sätt och vis. Fan det är ju rena rederiet nivån. Ingen annan som hört något om Vitos eventuella tvilling ? ( greppar efter halmstrån ).

Haha, så farligt är det väl ändå inte?
Man tänker ju inte på det förrän andra gången man kollar igenom serien iaf

Men nej, det finns tyvärr ingen tvilling
Har sett serien så många gånger så man kan typ allt utantill

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Although Vito Spatafore wasn't introduced on The Sopranos until the Season 2 episode "The Happy Wanderer" as a nephew to fellow mobster Richie Aprile and later a cousin to Adriana La Cerva and Jackie Aprile, Jr, the actor who plays his role, Joseph R. Gannascoli, appears in the Season 1 episode, "The Legend of Tennessee Moltisanti" as pastry shop patron named "Gino".
Citera
2010-12-18, 13:18
Medlem
Jag är personligen tämligen övertygad om att det är ett "fel" som begåtts, men som sagt inget man tänker på förren man kollar på det 2ggr.

//Livia Soprano
Citera
2010-12-18, 14:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggenaes
Jag är personligen tämligen övertygad om att det är ett "fel" som begåtts, men som sagt inget man tänker på förren man kollar på det 2ggr.

//Livia Soprano
Jag har läst att han från början bara skulle vara med i den scenen men att han gjorde sådant fett () intryck att han fick en större roll. Om något fel begåtts är det högst medvetet.
Citera
2010-12-18, 21:12
Medlem
jeanthss avatar
Det jag väntat och väntat och väntat på är att Tony skulle trycka psykologen i minst en 45:mins scen.
Det väntade jag på redan från första gången jag såg henne, men ICKE!
Dock så förstår man mer, ju längre serien går, hennes roll och det var säkert för att inte sabba den som dom gav fan i det.
Dock fick man ju se hel-lysena en snabbis!
Citera
2010-12-24, 03:17
Medlem
liarsenics avatar
Vilken gammal film är det Carmela och hennes milfvänner kollar på när de har biokväll? Har glömt namnet på filmen, svar skulle uppskattas.
Citera
2010-12-24, 10:53
Medlem
jizzinmypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Vilken gammal film är det Carmela och hennes milfvänner kollar på när de har biokväll? Har glömt namnet på filmen, svar skulle uppskattas.

Citizen Kane tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in