Citat:
Ursprungligen postat av
Dumhetsmuseet
Det verkar vara ett borttaget inlägg (hittar det inte), men det står i ett annat inlägg som citerar dig:
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
Får intrycket att det syftade på GA men kanske missuppfattar. GA är australiensare?
Nja, jag fick upp samma namn som MGMs på fejsboken först, en svart kille från Texas, men jag insåg rätt snabbt att det var fel, så jag tog bort mitt egna inlägg för att Texas-killen var helt fel MGM.
Men GA, jag kunde inte se hans fejsvänner, men hans flickvän/särbos fejsvänner med samma efternamn som MGM och samtliga i Australien, Perth. MGM skriver och fotar själv också på sin fejssida om Australien/Perth (han skriver även "was in a wheelchair").
Hans efternamn är "mycket" irländskt, en förengelsking av klannamnet O'Neill (jag vet att det inte låter så om man är svensk, men irländarna själva har mycket stor koll på sådant).
Om MGM nu är som jag tror, uppväxt i irländskt religiös miljö i Australien med irländska invandrade föräldrar, irländsk religiös skola (kanske även pojkskola) så kan han ha fått vissa värderingar vad gäller kvinnor (i just detta sammanhang). Vilka han givetsvis försökt till varje pris dölja här i Sverige, speciellt i Sverige faktiskt. samtidigt som Sverige och svenska kvinnor är oemotståndeligt lockande också....lite Sodom och Gomorra.
Etnologiskt/kulturellt kan jag tänka mig MGM ungefär som Billy Butt (om du vet vem han är).....de har en i benmärgen fastvuxen/ingrodd uppfattning om dating, kvinnor, relationer, sex. Den finns liksom i reptilhjärnan hos dem. Men den fungerar egentligen bara på kvinnor som själva växt upp på samma sätt för det är ett slags signalsystem, ordlekar, ett förutsägbart mönster av handlingar. Och har den svenska kvinnan omedvetandes spelat med i detta spel och sedan plötsligt drar sig ur, ja då kan mannen absolut inte ta in det.
Oj, det lät flummigt och djupt........men det är vad jag tror kan ha hänt.