Citat:
Ursprungligen postat av
NW175
Håller med, det ser inte alls bra ut för honom. Folk här har yrat om att han varit utomlands, stämmer det? Kan han ha varit omedveten om hennes försvinnande? Om jag inte sett det på Facebook hade det dröjt till kvällstidningarna skrev om det innan jag vetat något.
Det var någon av Tess vänner här i tråden, som gjorde funderingar om det kunde vara något av Tess ex som var banemannen. Användaren skrev då om ett ex som hen nämnde som "amerikanen", men ändrade sedan till "irländaren" för att detta ex just då, runt Tess försvinnande, rest till Dublin, Irland.
Jag reagerade dels för jag bor själv på Irland, och dels för att jag reste själv hem från Arlanda till Dublin den 18 augusti.
Detta var innan vi visste namnet på MGM, och sen kom vi i diskussion fram till att MGM är australiensare men med mycket hög sannolikhet med irländska föräldrar som utvandrat till Australien under kanske 1960-talet.
Om det nu stämmer, att han reste till Dublin/Irland då, så är det ju även lite märkligt att han inte lagt upp någonting om den resan på sin fejsbok, för andra resor har han skrytlagt ut där.
Men bara mina funderingar/spekulationer.