2018-10-16, 11:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Men din katt var inte instängd. Din katt var ute. Den hade kunnat klara sig ett år ute - du kan omöjigen jämföra så.

Jo, den var säkerligen instängd, troligen i kyrkan här bredvid. För han kom tillbaka på söndagen exakt 3 veckor senare, nästan på samma klockslag, när de just hade öppnat kyrkan.

Men troligen hade han haft tillgång till vatten i alla fall, han var inte så uttorkad.
Citera
2018-10-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Jag har ju sagt det tidigare i traden, sa ar det.

Ja, det verkar troligt att T och MGM hade någon typ av affär. Frågan är om viljan att mörka det är enda skälet för MGM att inte berätta om hennes besök hemma hos honom den 18e.

Jag har svårt att tro det, men det är så klart möjligt.
Citera
2018-10-16, 11:49
Medlem
För alla oss som faktiskt kände Tess på riktigt och inte spekulerar, så vet vi dock att hon inte var personen som var otrogen med en väns man. Det fanns inte i hennes värld.

I sådana fall är partnern S till mannen involverad och att det var samtycke mellan de tre.
Citera
2018-10-16, 11:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Håller med, det ser inte alls bra ut för honom. Folk här har yrat om att han varit utomlands, stämmer det? Kan han ha varit omedveten om hennes försvinnande? Om jag inte sett det på Facebook hade det dröjt till kvällstidningarna skrev om det innan jag vetat något.

Det var någon av Tess vänner här i tråden, som gjorde funderingar om det kunde vara något av Tess ex som var banemannen. Användaren skrev då om ett ex som hen nämnde som "amerikanen", men ändrade sedan till "irländaren" för att detta ex just då, runt Tess försvinnande, rest till Dublin, Irland.

Jag reagerade dels för jag bor själv på Irland, och dels för att jag reste själv hem från Arlanda till Dublin den 18 augusti.

Detta var innan vi visste namnet på MGM, och sen kom vi i diskussion fram till att MGM är australiensare men med mycket hög sannolikhet med irländska föräldrar som utvandrat till Australien under kanske 1960-talet.

Om det nu stämmer, att han reste till Dublin/Irland då, så är det ju även lite märkligt att han inte lagt upp någonting om den resan på sin fejsbok, för andra resor har han skrytlagt ut där.

Men bara mina funderingar/spekulationer.
Citera
2018-10-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ja, det verkar troligt att T och MGM hade någon typ av affär. Frågan är om viljan att mörka det är enda skälet för MGM att inte berätta om hennes besök hemma hos honom den 18e.

Jag har svårt att tro det, men det är så klart möjligt.
Det behöver ju inte ha varit en otrohetsaffär även om dom hade en relation. Tess kan ju faktiskt ha haft en relation med dom båda.
Citera
2018-10-16, 11:57
Medlem
Citat:
För alla oss som faktiskt kände Tess på riktigt och inte spekulerar, så vet vi dock att hon inte var personen som var otrogen med en väns man. Det fanns inte i hennes värld.

I sådana fall är partnern S till mannen involverad och att det var samtycke mellan de tre.

Om det var någon typ av affär mellan T och MGM där partner till MGM samtycke eller var delaktig i någon form av ménage ā trois finns det ju inget alls skäl för MGM att mörka kvällen med T. Annat än att försvåra försöken att få klarhet i vad som hänt henne.

Edit;
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbalito
Det behöver ju inte ha varit en otrohetsaffär även om dom hade en relation. Tess kan ju faktiskt ha haft en relation med dom båda.

Ja, det verkar troligare än att T haft en affär med en otrogen upptagen man enligt flera som kände henne.

Om det var så måste nästan MGM partner vara inblandad på något sätt. Kanske inte direkt inblandad, men hon måste i alla fall misstänkt att hennes partner haft med försvinnandet att göra.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-16 kl. 12:01.
Citera
2018-10-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Om det var någon typ av affär mellan T och MGM där partner till MGM samtycke eller var delaktig i någon form av ménage ā trois finns det ju inget alls skäl för MGM att mörka kvällen med T. Annat än att försvåra försöken att få klarhet i vad som hänt henne.
Sant. Och jag håller med i ovanstående. Som jag kände henne förr så var hon inte typen som skulle ha en affär med en otrohetsaffär med en väninnas partner.
Citera
2018-10-16, 12:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var någon av Tess vänner här i tråden, som gjorde funderingar om det kunde vara något av Tess ex som var banemannen. Användaren skrev då om ett ex som hen nämnde som "amerikanen", men ändrade sedan till "irländaren" för att detta ex just då, runt Tess försvinnande, rest till Dublin, Irland.

Jag reagerade dels för jag bor själv på Irland, och dels för att jag reste själv hem från Arlanda till Dublin den 18 augusti.

Detta var innan vi visste namnet på MGM, och sen kom vi i diskussion fram till att MGM är australiensare men med mycket hög sannolikhet med irländska föräldrar som utvandrat till Australien under kanske 1960-talet.

Om det nu stämmer, att han reste till Dublin/Irland då, så är det ju även lite märkligt att han inte lagt upp någonting om den resan på sin fejsbok, för andra resor har han skrytlagt ut där.

Nu blandar du väl ihop detta med den först felaktigt utpekade personen Lee?
Citera
2018-10-16, 12:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Fast Tess och MGM kanske skulle efterfesta lite hemma hos honom, (han var den som hade alkohol hemma), utan flickvännen, som kanske jobbade eller något (de är dessutom särbos). Och sedan kanske MGM ville ha sex med Tess.....och fick inte. Och blev rosenrasande, för han trodde att de flesta andra fick......

Är MGM uppfostrad som strikt irländsk katolik eller strikt nordirländsk protestant är det inte ett omöjligt scenario.

Men ren spekulation av mig.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-16 kl. 12:09.
Citera
2018-10-16, 12:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu blandar du väl ihop detta med den först felaktigt utpekade personen Lee?

Jaha, det är möjligt, jag hinner inte kolla nu, ska försöka ikväll.
Citera
2018-10-16, 12:16
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:

Det verkar vara ett borttaget inlägg (hittar det inte), men det står i ett annat inlägg som citerar dig:
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
Citat:
Inte irländare i alla fall.

Amerikan, från Texas, Houston enligt Fejsboken.
Får intrycket att det syftade på MGM men kanske missuppfattar. MGM kommer från Australien?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-16 kl. 12:18.
Citera
2018-10-16, 12:17
Medlem
Citat:
Fast Tess och MGM kanske skulle efterfesta lite hemma hos honom, (han var den som hade alkohol hemma), utan flickvännen, som kanske jobbade eller något . Och sedan kanske MGM ville ha sex med Tess.....och fick inte. Och blev rosenrasande, för han trodde att de flesta andra fick......

Är MGM uppfostrad som strikt irländsk katolik eller strikt nordirländsk protestant är det inte ett omöjligt scenario.

Men ren spekulation av mig.

T verkar ha varit livsbejakande, glad och öppen för relationer. Däremot inte öppen för att bidra till en väninna eller medsysters olycka genom en otrohetsaffär. MGM kanske inte förstod att det var så med T. Ett sådant missförstånd känns som en fullt möjlig gnista till ett riktigt otäckt fyllebråk. Speciellt med en person som T som hade en historia av konflikter och bråk i samband med alkohol. Frustrerad, full och verbalt förudmjukad kan MGM ha tänt till ordentligt med katastrofala konsekvenser.

Hot om att avslöja ett närmande för partnern till MGM kan också ha spelat in. Det skulle också kunna röra sig om någon typ av övergrepp mot T efter ett avvisande.

Bara spekulationer. Just nu vet vi mest att MGM verkar angelägen att mörka något. Inte vad eller varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in