2018-10-16, 12:28
  #1873
Medlem
Fasligt vad många går på kvinnan T i allt det här, hur är MGM, är han en man som har kontrollbehov och alltid får som han vill och inte kan ta ett nej till samlag?
Citera
2018-10-16, 12:32
  #1874
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ja, det skulle kanske kunna förklara tystnaden. Utomlands, är inte på facebook och läser inte svenska tidningar.

Borde ändå inte någon hemma i Sverige, t.ex. hans flickvänn, berättat om det?

Borde han inte självmant berättat om den 18e direkt när han kom hem och fick info om vad som hänt T?

Nej, jag tycker det troligare är att han mörkat att hon var hemma hos honom den kvällen så länge som möjligt. Då ser det inte bra ut.

Flickvännen kanske inte heller läser så mycket på fb.

Är det bekräftat att han var på resa och när han fick reda på att hon var försvunnen?
Citera
2018-10-16, 12:37
  #1875
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
För alla oss som faktiskt kände Tess på riktigt och inte spekulerar, så vet vi dock att hon inte var personen som var otrogen med en väns man. Det fanns inte i hennes värld.

I sådana fall är partnern S till mannen involverad och att det var samtycke mellan de tre.

Exakt. Otrohet känns osannolikt. Öppen relation skulle hon inte ha något emot.

Hon kan ha följt med honom hem för mer vin och för att slippa sova ensam. Han tar det som en invit och bråk uppstår.

Det kan ju också vara som han säger och att det har hänt något på vägen hem från honom. Lätt att plocka upp någon längs Kallhällsleden om hon gick dit för att ta bussen hem.
Citera
2018-10-16, 12:42
  #1876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
För alla oss som faktiskt kände Tess på riktigt och inte spekulerar, så vet vi dock att hon inte var personen som var otrogen med en väns man. Det fanns inte i hennes värld.

I sådana fall är partnern S till mannen involverad och att det var samtycke mellan de tre.
?
__________________
Senast redigerad av maskenth 2018-10-16 kl. 13:31.
Citera
2018-10-16, 12:43
  #1877
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Fasligt vad många går på kvinnan T i allt det här, hur är MGM, är han en man som har kontrollbehov och alltid får som han vill och inte kan ta ett nej till samlag?

Ingen här verkar känna MGM. Har dock hittat folk som varit lite bekanta med honom och de har bara gott att säga om honom. Men de har inte festat eller umgåtts privat med honom och var ett tag sedan, så det känns lite löst och ointressant.
Citera
2018-10-16, 12:45
  #1878
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det verkar vara ett borttaget inlägg (hittar det inte), men det står i ett annat inlägg som citerar dig:
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

Får intrycket att det syftade på GA men kanske missuppfattar. GA är australiensare?


Nja, jag fick upp samma namn som MGMs på fejsboken först, en svart kille från Texas, men jag insåg rätt snabbt att det var fel, så jag tog bort mitt egna inlägg för att Texas-killen var helt fel MGM.

Men GA, jag kunde inte se hans fejsvänner, men hans flickvän/särbos fejsvänner med samma efternamn som MGM och samtliga i Australien, Perth. MGM skriver och fotar själv också på sin fejssida om Australien/Perth (han skriver även "was in a wheelchair").

Hans efternamn är "mycket" irländskt, en förengelsking av klannamnet O'Neill (jag vet att det inte låter så om man är svensk, men irländarna själva har mycket stor koll på sådant).

Om MGM nu är som jag tror, uppväxt i irländskt religiös miljö i Australien med irländska invandrade föräldrar, irländsk religiös skola (kanske även pojkskola) så kan han ha fått vissa värderingar vad gäller kvinnor (i just detta sammanhang). Vilka han givetsvis försökt till varje pris dölja här i Sverige, speciellt i Sverige faktiskt. samtidigt som Sverige och svenska kvinnor är oemotståndeligt lockande också....lite Sodom och Gomorra.

Etnologiskt/kulturellt kan jag tänka mig MGM ungefär som Billy Butt (om du vet vem han är).....de har en i benmärgen fastvuxen/ingrodd uppfattning om dating, kvinnor, relationer, sex. Den finns liksom i reptilhjärnan hos dem. Men den fungerar egentligen bara på kvinnor som själva växt upp på samma sätt för det är ett slags signalsystem, ordlekar, ett förutsägbart mönster av handlingar. Och har den svenska kvinnan omedvetandes spelat med i detta spel och sedan plötsligt drar sig ur, ja då kan mannen absolut inte ta in det.

Oj, det lät flummigt och djupt........men det är vad jag tror kan ha hänt.
__________________
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-16 kl. 12:52.
Citera
2018-10-16, 13:06
  #1879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Flickvännen kanske inte heller läser så mycket på fb.

Är det bekräftat att han var på resa och när han fick reda på att hon var försvunnen?

Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Det kan ju också vara som han säger och att det har hänt något på vägen hem från honom. Lätt att plocka upp någon längs Kallhällsleden om hon gick dit för att ta bussen hem.

Det här är en möjlig öppning för en oskyldig MGM. Bygger på två delar. 1.anledningen till att han inte delat med sig till polis om att T var hemma hos honom den 28e tidigare är att han på något sätt undgått att känna till att det är av stort intresse. Han har inte funderat på T och kvällen den 28e förrän polisen plockad in honom. 2.T lämnad lägenheten själv och något hände henne på vägen hem. Eller, hon kom faktiskt hem och något hände henne senare.

Om uppgiften att hennes mobil hittats i hennes hem stämmer och uppgiften att hon mycket sannolikt inte var på krogen utan den stämmer så ger det visst stöd till del två ovan. Ändå har jag svårt att se del två som sannolik och ännu svårare att se del ett som sannolik.
Citera
2018-10-16, 13:08
  #1880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, jag fick upp samma namn som MGMs på fejsboken först, en svart kille från Texas, men jag insåg rätt snabbt att det var fel, så jag tog bort mitt egna inlägg för att Texas-killen var helt fel MGM.

Men GA, jag kunde inte se hans fejsvänner, men hans flickvän/särbos fejsvänner med samma efternamn som MGM och samtliga i Australien, Perth. MGM skriver och fotar själv också på sin fejssida om Australien/Perth (han skriver även "was in a wheelchair").

Hans efternamn är "mycket" irländskt, en förengelsking av klannamnet O'Neill (jag vet att det inte låter så om man är svensk, men irländarna själva har mycket stor koll på sådant).

Om MGM nu är som jag tror, uppväxt i irländskt religiös miljö i Australien med irländska invandrade föräldrar, irländsk religiös skola (kanske även pojkskola) så kan han ha fått vissa värderingar vad gäller kvinnor (i just detta sammanhang). Vilka han givetsvis försökt till varje pris dölja här i Sverige, speciellt i Sverige faktiskt. samtidigt som Sverige och svenska kvinnor är oemotståndeligt lockande också....lite Sodom och Gomorra.

Etnologiskt/kulturellt kan jag tänka mig MGM ungefär som Billy Butt (om du vet vem han är).....de har en i benmärgen fastvuxen/ingrodd uppfattning om dating, kvinnor, relationer, sex. Den finns liksom i reptilhjärnan hos dem. Men den fungerar egentligen bara på kvinnor som själva växt upp på samma sätt för det är ett slags signalsystem, ordlekar, ett förutsägbart mönster av handlingar. Och har den svenska kvinnan omedvetandes spelat med i detta spel och sedan plötsligt drar sig ur, ja då kan mannen absolut inte ta in det.

Oj, det lät flummigt och djupt........men det är vad jag tror kan ha hänt.

Det är väldigt mycket fokus på T:s beteende och mönster, bra du tog upp det här. En reko man för andra män är inte alltid reko för kvinnor. Män som inte kan ta ett nej kan vara livsfarliga.
Citera
2018-10-16, 13:13
  #1881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Fasligt vad många går på kvinnan T i allt det här, hur är MGM, är han en man som har kontrollbehov och alltid får som han vill och inte kan ta ett nej till samlag?

Det har nog mest att göra med att det finns så mycket mer uppgiter i tråden om T än det finns om MGM.

Oavsett om T var otrevlig på fyllan eller avvisande mot inviter från upptagna män finns det ingenting som rättfärdigar att göra henne illa. Den historia som T har av konflikter i samband med alkohol kan vara del i att förstå vad som kan ha hänt men kan aldrig vara del i att försvara det som har hänt.
__________________
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-16 kl. 13:15.
Citera
2018-10-16, 13:14
  #1882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Men klockslaget är väl ändå från när de hittade henne 29 sept 14:45?
Någon har ju sett Tess på Nancys på kvällen den 18 aug ihop med GA eftersom han sitter häktad.
Så 14:45 är då T hittades? Då förstår jag. Annars skulle man kunna tro att det är då T och MGM lämnar restaurangen.
Citera
2018-10-16, 13:17
  #1883
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det här är en möjlig öppning för en oskyldig MGM. Bygger på två delar. 1.anledningen till att han inte delat med sig till polis om att T var hemma hos honom den 28e tidigare är att han på något sätt undgått att känna till att det är av stort intresse. Han har inte funderat på T och kvällen den 28e förrän polisen plockad in honom. 2.T lämnad lägenheten själv och något hände henne på vägen hem. Eller, hon kom faktiskt hem och något hände henne senare.

Om uppgiften att hennes mobil hittats i hennes hem stämmer och uppgiften att hon mycket sannolikt inte var på krogen utan den stämmer så ger det visst stöd till del två ovan. Ändå har jag svårt att se del två som sannolik och ännu svårare att se del ett som sannolik.


Fast i så fall ett mycket märkligt beteende.

Tess, MGM och hans särbo kände ju varandra mycket väl innan Tess försvann. Om någon vän till mig skulle försvinna så där så skulle man ju få reda på det via djungeltrumman (lokalhaken med stamgäster måste ju ha talat om detta vid borden), och gjort allt för att hjälpa polisen i var personen gjort och varit de sista dagarna.
Citera
2018-10-16, 13:20
  #1884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast i så fall ett mycket märkligt beteende.

Tess, MGM och hans särbo kände ju varandra mycket väl innan Tess försvann. Om någon vän till mig skulle försvinna så där så skulle man ju få reda på det via djungeltrumman (lokalhaken med stamgäster måste ju ha talat om detta vid borden), och gjort allt för att hjälpa polisen i var personen gjort och varit de sista dagarna.

Jag kan bara hålla med. För mig känns det otroligt. Förklaringen skulle vara att han var i någon typ av bildlig radioskugga utomlands.

Det troligaste känns som att han mycket väl visste att den 28e var av intresse med valde att mörka det han visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in