2018-12-08, 18:53
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Polisen har ställt frågan om man kan se om en person har druckit tändvätska eller klorin, och enligt rättsläkare så ska tändvätska ska visa sig som etanol i blodet, men det står ej påvisat i analysresultatet, och klorin syns inte.
Då är frågan om han ens har druckit något av det?
Klorin är väl ändå väldigt frätande och borde synas visuellt om så inte på blod eller urinanalys?

Ingen aning om det syns med det känns rätt så farligt minst sagt.

Som sagt vill man dö så ser man till att göra det rätt och inga halvförsök.
Tror inte att hans plan var att ta sig själv av daga.

Och ännu en gång-
Är man medveten om att man har en psykos när man är mitt i den?
Och särskilt inte att den bara försvinner när man kommer till sjukhus.
Det verkar ju inte troligt.

Ska fortsätta läsa nu.
Huvva.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-12-08 kl. 18:56. Anledning: Tillägg
Citera
2018-12-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Ingen aning om det syns med det känns rätt så farligt minst sagt.

Som sagt vill man dö så ser man till att göra det rätt och inga halvförsök.
Tror inte att hans plan var att ta sig själv av daga.

Och ännu en gång-
Är man medveten om att man har en psykos när man är mitt i den?
Och särskilt inte att den bara försvinner när man kommer till sjukhus.
Det verkar ju inte troligt.

Ska fortsätta läsa nu.
Huvva.

Psykosen försvann nog inte bara sådär. Verkar som att han är relativt stabil först i slutet av november. Alla förhör fram till den 29/11 genomförs när han är på Rågården (rättspsykavd i Gtb) förutom ett som görs när RPUn genomförs vid Helix, Huddinge.

Förhör 1 EFP intagningsrum (S ligger på golvet och spyr)
Förhör 2 4/9 Rågården
Förhör 3 7/9 Rågården skötare är med under förhöret
Förhör 4 11/9 Rågården skötare med
Förhör 5 5/10 RMV Helix skötare med
Förhör 6 6/11 Rågården skötare med
Förhör 7 28/11 Rågården
Förhör 8 29/11 EFP Förhörszonen
Förhör 9 30/11 EFP Förhörszonen
Citera
2018-12-08, 19:43
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Psykosen försvann nog inte bara sådär. Verkar som att han är relativt stabil först i slutet av november. Alla förhör fram till den 29/11 genomförs när han är på Rågården (rättspsykavd i Gtb) förutom ett som görs när RPUn genomförs vid Helix, Huddinge.

Förhör 1 EFP intagningsrum (S ligger på golvet och spyr)
Förhör 2 4/9 Rågården
Förhör 3 7/9 Rågården skötare är med under förhöret
Förhör 4 11/9 Rågården skötare med
Förhör 5 5/10 RMV Helix skötare med
Förhör 6 6/11 Rågården skötare med
Förhör 7 28/11 Rågården
Förhör 8 29/11 EFP Förhörszonen
Förhör 9 30/11 EFP Förhörszonen

Hade ej kommit så långt, nu är jag med.
Men ändå påstår han att han fått en psykos då han kommer till akuten.
Alltså han vet att han fått en psykos.
Kan man veta det?

2018-09-02 08:40
"Man som i hemmet under kvällen mördat sin fru och sina barn. Enligt pat själv fått en psykos"
Citera
2018-12-08, 19:49
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Polisen har ställt frågan om man kan se om en person har druckit tändvätska eller klorin, och enligt rättsläkare så ska tändvätska ska visa sig som etanol i blodet, men det står ej påvisat i analysresultatet, och klorin syns inte.
Då är frågan om han ens har druckit något av det?
Klorin är väl ändå väldigt frätande och borde synas visuellt om så inte på blod eller urinanalys?
Läser nu att han påstår sig ha druckit 2 glas klorin och 3 glas tändvätska samt krossat 60 tabletter Ipren. Klorin syns inte men det ska tändvätska göra.
Han kräktes ju dock tydligen.
Samt försökt sticka sig i hjärtat med en kniv 3 ggr. Detta är ju dock ej sant om man läser hans undersökning.
Tror även att det andra är överdrivet, alltså mängderna.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-12-08 kl. 19:52. Anledning: Felstavning
Citera
2018-12-08, 20:09
Medlem
Citat:
Kan man veta det?

"Man som i hemmet under kvällen mördat sin fru och sina barn. Enligt pat själv fått en psykos"

Ja du, vet inte. Men som jag fattar det är det läkaren på akuten som ställer frågan om psykos och han svarar ja. Det ställer det hela i ett litet annat ljus tycker jag. Jag uppfattar det inte som att han förklarar/skyller brottet på psykos. Dock enl polis som var med: Han uppger att han dödade dem
under en psykos och därefter försökte ta sitt eget liv. Läkaren frågar om han haft någon
psykos tidigare och han svarar ja.

Enligt hans egna släktingar och vänner började han bete sig "konstigt" redan under 2015. Farbrodern dör 2014 och 8-9 månader senare börjar släkten i USA bli lite oroliga för honom (med kännedom om mammans, mosterns och morbroderns psykiska ohälsa - någon form av psykossjukdom). Han gifter sig 151031, pappan dör kort därefter, sedan 2 barn på kort tid (1 år och 4 månader mellan barnen), kvälls-/nattarbete på det. Inte optimalt för en skör personlighet. Redan 160722 säger en släkting att han skriver på FB att telefonen är buggad. Sedan verkar allt blivit mer uttalat under de sista månaderna innan brottet.
Citera
2018-12-08, 20:14
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja du, vet inte. Men som jag fattar det är det läkaren på akuten som ställer frågan om psykos och han svarar ja. Det ställer det hela i ett litet annat ljus tycker jag. Jag uppfattar det inte som att han förklarar/skyller brottet på psykos. Dock enl polis som var med: Han uppger att han dödade dem
under en psykos och därefter försökte ta sitt eget liv. Läkaren frågar om han haft någon
psykos tidigare och han svarar ja.

Enligt hans egna släktingar och vänner började han bete sig "konstigt" redan under 2015. Farbrodern dör 2014 och 8-9 månader senare börjar släkten i USA bli lite oroliga för honom (med kännedom om mammans, mosterns och morbroderns psykiska ohälsa - någon form av psykossjukdom). Han gifter sig 151031, pappan dör kort därefter, sedan 2 barn på kort tid (1 år och 4 månader mellan barnen), kvälls-/nattarbete på det. Inte optimalt för en skör personlighet. Redan 160722 säger en släkting att han skriver på FB att telefonen är buggad. Sedan verkar allt blivit mer uttalat under de sista månaderna innan brottet.

Ja det där med buggningen återkommer ju med jämna mellanrum.
Nej psyket är ju inte helt lätt att förstå.
Han sa i andra förhöret att "blev plötsligt en annan person, djävulen skonade mig och allt blev normalt" så på något sätt så är han ju med, men ändå inte.

Jävligt sorgligt allting hursomhelst.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-12-08 kl. 20:17.
Citera
2018-12-08, 20:31
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Läser nu att han påstår sig ha druckit 2 glas klorin och 3 glas tändvätska samt krossat 60 tabletter Ipren. Klorin syns inte men det ska tändvätska göra.
Han kräktes ju dock tydligen.
Samt försökt sticka sig i hjärtat med en kniv 3 ggr. Detta är ju dock ej sant om man läser hans undersökning.
Tror även att det andra är överdrivet, alltså mängderna.

Det känns mycket underligt att det inte syns några tecken på att han har druckit klorin eller tändvätska. Det känns ju som att halsen borde vara skadad på något vis av det, eller matstrupen, men inget tyder på att det stämmer.
Exakt, han kräktes, och då kommer ju den frätande vätskan upp igen, så då känns det absolut som att det borde synas något iaf.
Precis samma med knivsticken, minns inte att detta var nämnt i undersökningen heller, men jag kan komma ihåg fel, jag sträckläste den

Den eventuella psykosen eller psykiska sjukdomen känns det ändå som att jag tror på, kanske inte fullt ut, men det känns som att det har pågått så pass länge att det måste ligga någon sanning i det.
Eller så har han ett jävla tålamod i att bygga upp ett "försvar" för ett mord.
Citera
2018-12-09, 11:03
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Kan man veta det?

Det fetade om psykos: jag fick en psykos en gång och har bara fragmentariska minnen av den. Så ja hade ingen aning iaf, är bipolär så vet inte hur det funkar med andra sjukdomar/psykoser.

Tack för fup förresten
Citera
2018-12-09, 17:09
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Det fetade om psykos: jag fick en psykos en gång och har bara fragmentariska minnen av den. Så ja hade ingen aning iaf, är bipolär så vet inte hur det funkar med andra sjukdomar/psykoser.

Tack för fup förresten
Tack för inlägg.
Det borde ju vara så att när någon är mitt i det så tror man att det är på riktigt.
Dvs, man vet inte att man är i en psykos.
Därför är det underligt att han säger att han fick en psykos bara några timmar efter morden.
Iaf otroligt tragisk läsning.

Tacka undercoverninja för Fupen!
Citera
2018-12-09, 17:25
Medlem
allegragellers avatar
På BP-bilderna från badrummet ser det ut som stora mängder blod i vattnet men jag uppfattar inte att han skurit någon annan än sig själv. Han torde ha förlorat en hel del blod, ändå är han vid medvetande hela tiden.

Även på köksgolvet finns ansenliga mängder blod. Vilken skräckfilm som måste utspelat sig i lägenheten. Och för de första poliserna på plats måste synen ha varit väldigt traumatisk.
Senast redigerad av allegrageller 2018-12-09 kl. 17:27.
Citera
2018-12-09, 18:05
Medlem
allegragellers avatar
Har ögnat igenom FUP och tycker att det i de allra sista förhören, när polisen går igenom sms-konversationerna, verkar som om att de inte hade det särskilt bra i förhållandet.

Är psykosen ett svepskäl? Eller kom myndigheterna fram till att GM trots allt varit psykiskt sjuk vid tidpunkten för morden?
Citera
2018-12-09, 18:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har ögnat igenom FUP och tycker att det i de allra sista förhören, när polisen går igenom sms-konversationerna, verkar som om att de inte hade det särskilt bra i förhållandet.

Är psykosen ett svepskäl? Eller kom myndigheterna fram till att GM trots allt varit psykiskt sjuk vid tidpunkten för morden?

Jag tror psykosen är ett svepskäl. Han ser normal ut i övervakningskamerorna när han handlar nästan ett halvt dussin gånger samma dag. Han sitter vid en fotbollsplan i 2 timmar och äter chips och dricker öl m.m.

Tycker snarare han verkar lugn och sansad. Och planerar ett mord och därför vill vara för sig själv den dagen, därför väljer att vara ute istället för hemma med familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in