2018-12-08, 00:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Sitter och läser nu jag med och kan inte annat än att hålla med.
Att han dessutom visade ganska tydliga tecken på att ej må så bra i ca 2 månader innan händelsen gör det ännu värre.
Redan i Mars så trodde han ju att hans mobil var avlyssnad mm.

Tack för FUP. Har han fått diagnosen schizofreni? Inte hunnit börja läsa än.
Citera
2018-12-08, 00:38
Medlem
Tack till dig som lade upp den!

Det var verkligen ingen rolig läsning, usch. Han är ju verkligen fortfarande helt rubbad utan att han verkar inse det själv. Bara att han inleder varenda förhör med att han mår BRA?!? Han verkar desutom ha en tro att allt kommer att bli bra nu bara han kämpar på.... Man hoppas ju lite för hans egen skull att han aldrig vaknar upp ur sin psykos.
Citera
2018-12-08, 00:55
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för FUP. Har han fått diagnosen schizofreni? Inte hunnit börja läsa än.
Tacka ninjan för Fupen!
Nej jag tror inte han har fått någon diagnos alls?
Har iofs ej hunnit jättelångt ännu.
Men läste att han vägrade hjälp samt att gå till psykolog/läkare eftersom han då enligt honom själv skulle bli uppsagd från sitt jobb.
Citera
2018-12-08, 00:56
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Tack till dig som lade upp den!

Det var verkligen ingen rolig läsning, usch. Han är ju verkligen fortfarande helt rubbad utan att han verkar inse det själv. Bara att han inleder varenda förhör med att han mår BRA?!? Han verkar desutom ha en tro att allt kommer att bli bra nu bara han kämpar på.... Man hoppas ju lite för hans egen skull att han aldrig vaknar upp ur sin psykos.
Jag undrar väldigt mycket över att han nämner att han mördat sina barn och sin fru för att han fått en psykos.
Är man verkligen medveten om det själv??
Låter skumt?
Citera
2018-12-08, 01:17
Medlem
Citat:
Jag undrar väldigt mycket över att han nämner att han mördat sina barn och sin fru för att han fått en psykos.
Är man verkligen medveten om det själv??
Låter skumt?

Det som är verkligt skumt att han i ett av de senare förhören säger att han inte förstår vad ordet psykos betyder när han strax efter mordet säger att han haft en.

Nej, det är något som skaver hos mig. Jag får känslan att han inte alls inser vad han gjort, alternativt förstår och försöker låtsas som han inte förstår.

Det som jag verkligen inte förstår är varför han inte erkänner att han sagt fula saker till frun/sonen, skrikit på dem etc. Jag menar, det är ju en bagatell i sammanhanget. Eller att han inte vill minnas/förringar att han trodde att kusinen avlyssnade hans telefon eller att han skrivit fula saker om fastern och familj på Facebook.
Citera
2018-12-08, 01:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det som är verkligt skumt att han i ett av de senare förhören säger att han inte förstår vad ordet psykos betyder när han strax efter mordet säger att han haft en.

Nej, det är något som skaver hos mig. Jag får känslan att han inte alls inser vad han gjort, alternativt förstår och försöker låtsas som han inte förstår.

Det som jag verkligen inte förstår är varför han inte erkänner att han sagt fula saker till frun/sonen, skrikit på dem etc. Jag menar, det är ju en bagatell i sammanhanget. Eller att han inte vill minnas/förringar att han trodde att kusinen avlyssnade hans telefon eller att han skrivit fula saker om fastern och familj på Facebook.

Det där är intressant. Ljuger han om sådant lär han ljuga om annat.

Han kanske är den typen av mördare som planerar ett mord långt i förväg genom att lära sig om hur t.ex. psykoser fungerar. Symtomen han beskriver som börjat för 2 månader sedan kanske är fabricerade.

Har han genomgått stor rättpsykiatrisk undersökning? Det är nog enda sättet att avslöja hans eventuella bluff.
Citera
2018-12-08, 02:16
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Pappan åtalas för mord: http://www.gp.se/nyheter/göteborg/pa...ilj-1.11571398

Den åtalade pappan har även i förhör medgett att han dödade sin familj.

–Jag kände att jag alltid har varit god och sedan blev jag plötsligt iskall. Och sedan kände jag en kraft som tog över mig. Jag kämpade mot det och sedan tänkte jag "Djäveln tar inte oss, jag tar livet av oss själva".

Jag mådde bra när jag lekte med barnen, luktade på dem, kramade dem. Och med henne också. Allting blev förlorat på femton, tio minuter, själv förstår jag inte det. Det känns overkligt, men också verkligt. Jag försöker vara stark och gå vidare, jag har fått hjälp och är tacksam för det. Jag känner mig bättre efter behandlingar och mediciner. Ibland tänker jag om jag kunde åka tillbaka i tiden och ändra på det som har hänt. Den här situationen känns overklig för mig.

Rättegången startar den 17 december.

Vet du om rättegången kommer hållas bakom stängda dörrar?
Citera
2018-12-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Det är en av de sorgligaste fupar jag har läst.
Man bara önskar att han hade blivit uppfångad av psykvården innan det här hände.

Tack för FUP! Ja håller helt med dig, så sorgligt och hemskt, huga.
Citera
2018-12-08, 12:16
Medlem
Hydraheads avatar
Han hävdade ju att han hade försökt att ta livet av sig själv genom att svälja en kartong Ipren, dricka tändvätska och klorin samt skära sig över handlederna.
Stämmer det att han drack eller var det bara något han sa?
Och OM han verkligen hade velat ta livet av sig så hade han lyckats...
Nä, det är skumt det här, på fler än ett sätt.
Citera
2018-12-08, 12:32
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Han hävdade ju att han hade försökt att ta livet av sig själv genom att svälja en kartong Ipren, dricka tändvätska och klorin samt skära sig över handlederna.
Stämmer det att han drack eller var det bara något han sa?
Och OM han verkligen hade velat ta livet av sig så hade han lyckats...
Nä, det är skumt det här, på fler än ett sätt.

Polisen har ställt frågan om man kan se om en person har druckit tändvätska eller klorin, och enligt rättsläkare så ska tändvätska ska visa sig som etanol i blodet, men det står ej påvisat i analysresultatet, och klorin syns inte.
Då är frågan om han ens har druckit något av det?
Klorin är väl ändå väldigt frätande och borde synas visuellt om så inte på blod eller urinanalys?
Citera
2018-12-08, 13:12
Medlem
Citat:

Det är kirurgen som syr hans skador som frågar om han fått en psykos:
Jag frågade honom då om han hade fått en psykos, och det benämnde han att han hade fått.
Men jag uppfattade inte honom särskilt psykotisk då på akuten. Utan min bedömning var att
han var orienterad till tid och rum, han gav mest ett väldigt nedstämt intryck och var överlag
ganska lugn, svarade adekvat på tilltal. Så jag bedömde inte att han hallucinerade eller var i
en psykos just då. I och med att han var gripen för mord så var det inte aktuellt i det läget
med en psykiatribedömning, det som var aktuellt var ju att åtgärda hans sårskador. Och så
hade han ju även tagit Ipren så därför hänvisade jag också till en läkare på medicin, men jag
vet inte om han träffade någon för det finns ingen anteckning om det.
Citera
2018-12-08, 15:36
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tack för FUP! Ja håller helt med dig, så sorgligt och hemskt, huga.

Ah, verkligen. Vilken ångest liksom MG måste plågas av nu. Så tragiskt ju för alla typ. Tänk vad många år av tankar minnen och ångest liksom. Att tappa fattningen så.
Senast redigerad av argaangelica 2018-12-08 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in