2018-09-06, 23:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Kan det inte vara så att han tänkte att om hon ska ha ensam vårdnad och han inte får träffa dem,kan de lika gärna dö? Han kan ju ha blivit hotad av hennes släkt att hon minnsann ska ha vårdnaden. Hon kanske har träffat någon ny och han vill inte att barnen ska få någon ny pappa.
Bara teorier....

Då hade han aldrig skrivit under ansökan där han ger henne ensam vårdnad, dessutom är det han som fyller i hela ansökan utom hennes underskrift och datumdel där.
Han har bott här sedan 2002 så han kan säkert bra svenska och kan ta reda på vad som gäller vid skilsmässa och vårdnad.

Sedan är det vanligt i en del kulturer att kvinnan får ensam vårdnad och mannen gifter om sig och bildar ny familj. Ni tänker som ni gör för att ni utgår från hur ni själva skulle tänka, att ni aldrig skulle ge upp vårdnaden. För andra kan det vara normen.

Om han nu vill vara gift ö.h.t. Han blev ju sannerligen inte glad när fru och barn kom tillbaka till honom igen efter 2 dagars separation, enligt uppgifter från skribent som känner inblandade familjer
Tyder inte på en man som är mot skilsmässa direkt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-06 kl. 23:04.
Citera
2018-09-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men var det inte bara en ansökan insänd för 3 dagar sedan? Inget belsut.

Föräldrarna tycks ha kommit överens om att kvinnan/mamman skulle ha ensam vårdnad; de hade gemensamt beslutat det. Det framkommer ingenstans att någon vårdnadstvist med utredning av sociala myndigheter beträffande respektive förälderns lämplighet än mindre någon muntlig förberedelse eller huvudförhandling i domstol ägt rum.
Citera
2018-09-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men var det inte bara en ansökan insänd för 3 dagar sedan? Inget belsut.
Det fanns inget beslut om vårdnad eller annat, bara en gemensam ansökan om skilsmässa och en ansökan om ensam vårdnad om barnen för BO. Jag undrar också hur man kan kan man veta vem som dränkte barnen. Kanske gjorde hon det och han ströp henne pga det.
Senast redigerad av nantale 2018-09-06 kl. 23:12.
Citera
2018-09-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men vi vet ju inte ens vem av dem som ville skiljas. Du antar att det var mannen. Men det kan också ha varit kvinnan. Kanske var kvinnan och mannen även släkt med varandra, typ kusiner. Jag är inte så insatt i kristna syrianers/ assyriers religion men såvitt jag erfarit får de skilja sig, och många av dem gör det också utan problem.

Det stämmer att det var kvinnan som lagt in om skilsmässa . Inte mannen !
Citera
2018-09-06, 23:11
Medlem
Jag tror att han gav henne ensam vårdarnad och skrev pappren för att han visste.....det blir inget mä det ändå, men jag får lugn och ro innan det tar slut
Citera
2018-09-06, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Jag tror att han gav henne ensam vårdarnad och skrev pappren för att han visste.....det blir inget mä det ändå, men jag får lugn och ro innan det tar slut

Det var bland det klokaste hittills...
Citera
2018-09-06, 23:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det fanns inget beslut om vårdnad eller annat, bara en gemensam ansökan om skilsmässa och en ansökan om ensam vårdnad om barnen för BO. Jag undrar också hur man kan kan man veta vem som dränkte barnen. Kanske gjorde hon det och han ströp henne pga det.

Han har erkänt — och f.ö. lär polisen/de stackarna på NFC med alla medel slå fast att el. om så var fallet. Gissar jag.
Citera
2018-09-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razorblaze
Det stämmer att det var kvinnan som lagt in om skilsmässa . Inte mannen !

Och vad vet du om det??
Citera
2018-09-06, 23:21
Medlem
Citat:
Men vi vet ju inte ens vem av dem som ville skiljas. Du antar att det var mannen. Men det kan också ha varit kvinnan. Kanske var kvinnan och mannen även släkt med varandra, typ kusiner. Jag är inte så insatt i kristna syrianers/ assyriers religion men såvitt jag erfarit får de skilja sig, och många av dem gör det också utan problem.
Det är förbjudet med kusingifte i Sverige. Då har de brutit mot lagen.
Citera
2018-09-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var bland det klokaste hittills...
Ja efter allas beskrivning hur "han var" så finns ingen annan förklaring enligt mej varför man som svensk medborgare "ger" bort vårdnaden. Nej jag tror att när hon ville skiljas så fann han sej i situationen för att han visste....det står ju ingenstans att de va särbo eller bråkade. Om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det. Så tror jag att det är här
Citera
2018-09-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det är inte förbjudet med kusingifte i Sverige. Off topic, dock.
Citera
2018-09-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Sedan när då? Jag känner svenskar, kusiner som är gifta och har fått gemensamma barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in