2018-09-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så paret var separerade? Och mannen ville inte försöka igen men blev pressad till detta av släkten?

Så obeskrivligt grymt att döda barnen framför en mamma. Vilka helvetes kval, ångest och smärtor hon måste känt å sina barns vägnar 😢 det känns ju värre för en mamma att få vittna detta än att bli "bara" bli dödad själv.
Exsakt! Så har jag förstått det 😢
Citera
2018-09-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Du återger säkerligen de uppgifter du fått helt korrekt, men detaljer om vad som hänt när enbart gärningsmannen och offren befunnit sig i lägenheten bör tas med en stor nypa salt. Hur kan någon utöver gärningsmannen och polisen ha kännedom om det i det här skedet?

Barnen ska enligt vissa uppgifter ha mördats i sina sängar. Hur, och om det skedde när mamman såg på, är väldigt osäkert i nuläget.

En detalj som att mannen suttit i en fåtölj och rökt en cigarett i väntan på polis är inte särskilt viktig i sammanhanget, men den ger skäl till försiktighet om källans tillförlitlighet. Hur vet den att så var fallet? Det är föga troligt att vare sig polisen eller gärningsmannen informerat anhöriga om sådant.

Däremot är det intressant med den bakgrund du återger om slitningar mellan paret och att släkten försökt medla för att hålla ihop familjen.

Ja men absolut du kan ha helt rätt. Jag försöker bara förklara vad jag har hört då det bor en mängd syrianer/assyrer i Frölunda och jag tillhör en av dom. Sedan kan historier alltid förvrängas eller
Överdrivas.
Citera
2018-09-03, 17:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja
Ja men absolut du kan ha helt rätt. Jag försöker bara förklara vad jag har hört då det bor en mängd syrianer/assyrer i Frölunda och jag tillhör en av dom. Sedan kan historier alltid förvrängas eller
Överdrivas.

Tack för att du delar med dig och även som du själv skriver så kan sanningen förvridas.

Har läst lite fb sidor från vänner till den mördade kvinnan och det är otroligt mycket kommentarer. Mycket sorg, hat och avsky, många undrar också vad det var som fick mannen till att begå denna vidriga handling.

Edit Assyrian VIP har gått ut med bild på kvinnan och barnen med information (ungefär vad vi läst oss till i tidningarna)
https://www.facebook.com/34035047949...type=3&theater
Senast redigerad av 57Emma 2018-09-03 kl. 18:03.
Citera
2018-09-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja
Överdrivas.

Jag uppskattar att du delar med dig. Uppgiften om slitningar i förhållandet och släktens försök att medla samma dygn är bland det bästa vi fått ta del av hittills som kan ge någon form av förståelse till motivet.

Det övriga i min tidigare kommentar var bara en allmän vädjan till att ta vissa typer av uppgifter med försiktighet.
Citera
2018-09-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ko84
Han led av psykisk ohälsa och hade spelberoende med stora skulder.

Barnen var 8 mån och 2 år

Vad för psykisk ohälsa, hur yttrade det sig (förutom mord)?

Spelberoende låter inget vidare. Hur skuldsatt är han?
Citera
2018-09-03, 18:43
Medlem
Om nu alla uppgifter i tråden stämmer så ska ska släkten ha pressat MGM att fortsätta vara ihop med sin fru, fastän han inte ville? Vad är det för jävla dumheter. Mannen var psykiskt sjuk samt eventuellt spelberoende och de kunde kanske tänkt på den stackars kvinnan som skulle fortsätta vara ihop med honom, även om hon nu eventuellt ville det, så borde de inte ha pressat honom.
Citera
2018-09-03, 19:07
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om nu alla uppgifter i tråden stämmer så ska ska släkten ha pressat MGM att fortsätta vara ihop med sin fru, fastän han inte ville? Vad är det för jävla dumheter. Mannen var psykiskt sjuk samt eventuellt spelberoende och de kunde kanske tänkt på den stackars kvinnan som skulle fortsätta vara ihop med honom, även om hon nu eventuellt ville det, så borde de inte ha pressat honom.

Håller med!! Man ska aldrig lägga sig i andras angelägenheter och försöka pressa in människor i allehanda åsiktsfållor, oavsett om det handlar om religion eller PK-åsiktskorridor!!

Förmodligen handlar det om en psykisk sjukdom som plötsligt blommat ut pga stress.... Man måste ta hänsyn till sådant också, även om brottet är grovt! Tänk er själva den ångest han får när han blivit bättre.., Man blir aldrig fri!!
Citera
2018-09-03, 19:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Vi vet inte om det var han som ville skiljas. På facebook pratas det om att det var kvinnan som ville skiljas.
Det går många rykten nu, även svartsjuka och schizofreni så vi kanske skall ta allt med en nypa salt.

Om det visar sig att andra familjemedlemmar varit där timmarna innan, vad är det som säger att fler inte var i lägenheten när morden begicks?
Citera
2018-09-03, 19:22
Medlem
https://www.expressen.se/gt/sparvagn...un-och-barnen/

Citat:
Själv har mannen, i samband med att han sökte jobb som spårvagnsförare, beskrivit sig själv som ansvarsfull och stresstålig.
Stresstålig.

Citat:
Många i hans omgivning beskriver den misstänkte mannen som en person som inte stack ut och som normalt fungerande. Det gäller bland annat på hans arbetsplats, Göteborgs spårvägar, där han under flera års tid arbetat som spårvagnsförare.

Verkar vara en helyllefamilj.
Citera
2018-09-03, 19:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
https://www.expressen.se/gt/sparvagn...un-och-barnen/

Stresstålig.

Verkar vara en helyllefamilj.
Vilket får det att luta emot att hon endera ville skiljas, eller att han fått för sig att hon varit otrogen, och där brast det.
Citera
2018-09-03, 19:45
Medlem
Han var alltså spårvagnsförare. I gävle på 80-talet var det en lokförare som gjorde samma sak, dräpte hustru och två barn. Det kanske är något med räls.
Citera
2018-09-03, 20:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Han var alltså spårvagnsförare. I gävle på 80-talet var det en lokförare som gjorde samma sak, dräpte hustru och två barn. Det kanske är något med räls.
Ja fast mer troligt handlar det om asfalt, för i princip samtliga mördare har gått eller färdats på asfalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in