2018-09-02, 23:30
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skador på sin egen ömtåliga kropp brukar närmast liknas vid ytliga rispor.

Antagligen var det ytliga rispor, eftersom att vården snabbt fick ihop honom såpass bra, att han kunde flyttas till häktet relativt snabbt.
Citera
2018-09-02, 23:31
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tittar man på hans Fb så ser hans fru ut att vara väldigt mycket yngre än honom själv .
Barnens ålder utifrån kort på barnen ) ca 3 och 7-8 år 😕 skulle inte bli förvånad om hon har velat lämna honom . Han skulle lätt kunna vara stämmer namnet på mannen och det är hans Fb sida så ?🤔
Han var 38 och hon 34.
Citera
2018-09-02, 23:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag tänkte instinktivt psykos men efter att ha funderat några varv så kan det vara hedersrelaterat. Kan mannen ha fått för sig att hustrun varit otrogen? Eller var hon på väg att lämna efter åratal av misshandel i äktenskapet?

Och hur får du in barnen i den ekvationen?

Dra inte in mig i dina hypotetiska gärningsbeskrivningar. Du kan framföra dina psykologiska analyser även i denna tråd om du så vill, men håll mig utanför!
Citera
2018-09-02, 23:34
Medlem
Citat:

Ja ynkligt att han inte kunde dunkat in kniven i halsen på sig faktiskt. Vämjelig individ som dödar sina barn men sen fegar ur när det kommer till sig själv.

Ett trippelmord, samt barnmord renderar ju i självklar livstidsvolta så vi kommer ju garanterat få lyssna till hans offerkofta och ynkliga karaktär när han gnäller om att inte få tidsbestämt när dom faller.
Citera
2018-09-02, 23:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Ja, det är så sjukt och fruktansvärt att jag saknar ord. Enorm tragedi på alla plan. Jag tror inte på en psykos, eftersom att han hade såpass sinnesnärvaro att både larma på 112, samt vara såpass adekvat när räddningstjänsten och polisen anlände bara några minuter senare efter att han ringt 112.

Verkligen oerhört tragiskt.
Ditt resonemang kring en psykos (eller inte) låter vettigt. Oavsett verkar det ju av någon anledning slagit rejält slint...
Citera
2018-09-02, 23:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Är det fråga om en narcissist/simulant tror du? Eller hur tänkte du?

Ser han inte en liten aning ”påslagen” ut på facebook-bilderna? Lite ur fas med nåt.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-02 kl. 23:43.
Citera
2018-09-02, 23:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tittar man på hans Fb så ser hans fru ut att vara väldigt mycket yngre än honom själv .
Barnens ålder utifrån kort på barnen ) ca 3 och 7-8 år 😕 skulle inte bli förvånad om hon har velat lämna honom . Han skulle lätt kunna vara stämmer namnet på mannen och det är hans Fb sida så ?🤔

Ja det är inte orimligt att hon velat lämna tillsammans med barnen och då ser han rött och dödar allihop eftersom han tänker i sin sjuka hjärna att han ändå kommer att förlora dem.

Risken är nog som störst för en kvinna att bli dödad i en relation just när hon är på väg att lämna den. Hon och barnen kanske blev utsatta för misshandel under många år? Och hon såg ingen annan utväg än att försöka fly.
Citera
2018-09-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Och hur får du in barnen i den ekvationen?

Dra inte in mig i dina hypotetiska gärningsbeskrivningar. Du kan framföra dina psykologiska analyser även i denna tråd om du så vill, men håll mig utanför!

Nej, psykos stämmer ytterst illa med hans rationella handlande efter gärningen. Han inser han är in deep shit (blod) gör ett taffligt mordförsök. Han överförs till Kriminalvården INTE till psykiatrin.
Citera
2018-09-02, 23:43
Medlem
Support15s avatar
Är de han som är mördaren. Så har hon Nora tel nr 0707588049 nyfiken kan ju kolla om de är fel eller rätt person som hängs ut
Citera
2018-09-02, 23:46
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Verkligen oerhört tragiskt.
Ditt resonemang kring en psykos (eller inte) låter vettigt. Oavsett verkar det ju av någon anledning slagit rejält slint...

Ja, han agerade alldeles för rationellt, vilket hade varit mycket förvånande om han drabbats av en psykos. Något har gått snett, helt uppenbart. Sedan är det frågan vad RPU:n (RättsPsykiatriska Undersökningen) kommer att visa. Jag gissar på livstids fängelse i det här fallet, när Hovrätten sagt sitt.
Citera
2018-09-02, 23:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ja, han försökte få det till utvidgat självmord.

Delar den uppfattningen. En del av allt som är så ofattbart i dessa fall är att spärren kommer först vid våld mot den egna kroppen. Spärren borde kommit långt innan.
Citera
2018-09-02, 23:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, psykos stämmer ytterst illa med hans rationella handlande efter gärningen. Han inser han är in deep shit (blod) gör ett taffligt mordförsök. Han överförs till Kriminalvården INTE till psykiatrin.

Trevligt att du och jag har samma hypotes i denna tråd, d.v.s. att det inte var en psykos utan att det finns någon annan förklaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in