2018-09-02, 23:05
Medlem
Tänk vad "hårfint" det ändå är på "gränsen". Jag måste erkänna att man någon gång vart så arg på son sambo att man tänkt att du skulle fan dö din jävel!! Tänk att sen efter ett par timmar inse att man faktiskt dödat någon. Att man kan "bli" en mördare i stridens hetta fast man ett par timmar innan kom från jobbet, fixade käk och hängde en maskin tvätt....han måste ha hamnat i någon tillfällig psykos för att kunna göra detta hemska. I tråden sägs det att de va som vilka som helst. Ja jag vet att man inte kan se utanpå vem som är såpass galen så de kan göra något sånthär men ändå tror jag på psykos då han dödat två små oskyldiga barn. Ingen normal människa mördar sina barn, ingen
Citera
2018-09-02, 23:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att GM inte klarar av att tillfoga sig själv skador är klassiskt.

Ja, man skulle ju kunnat tro att det är sina älskade barn som skulle vara svårast att skada men tydligen inte.
Citera
2018-09-02, 23:13
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Att GM inte klarar av att tillfoga sig själv skador är klassiskt.

Japp. Jag kan tänka mig ett tillfälligt extremt vredesmod och maximalt aggressionspåslag, där allt bara rusar i huvudet. Och att han under ett väldigt hastigt förlopp begår de här vidriga handlingarna, för att några ögonblick senare, inse vad han gjort, och snabbt försöka skära sig själv men inte riktigt våga tillfoga sig själv tillräckligt allvarliga skador. Tydligen var hela lägenheten nerblodad, mestadels från hans offer. Sargons fötter var tydligen helt indränkta med blod när han anlände till sjukhuset.
Citera
2018-09-02, 23:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Tänk vad "hårfint" det ändå är på "gränsen". Jag måste erkänna att man någon gång vart så arg på son sambo att man tänkt att du skulle fan dö din jävel!! Tänk att sen efter ett par timmar inse att man faktiskt dödat någon. Att man kan "bli" en mördare i stridens hetta fast man ett par timmar innan kom från jobbet, fixade käk och hängde en maskin tvätt....han måste ha hamnat i någon tillfällig psykos för att kunna göra detta hemska. I tråden sägs det att de va som vilka som helst. Ja jag vet att man inte kan se utanpå vem som är såpass galen så de kan göra något sånthär men ändå tror jag på psykos då han dödat två små oskyldiga barn. Ingen normal människa mördar sina barn, ingen

Inget illa ment men det är nog inte så bra att känna att man vill döda sin partner heller. Då bör man nog söka hjälp innan dessa tankar går för långt för det är så det börjar och kan med tiden växa sig starkare sedan står man där med en död partner.
Citera
2018-09-02, 23:17
Medlem
prominentens avatar
Jag tror vederbörande menar att det är sjukt att döda sin partner men att döda sitt barn "finns inte"

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inget illa ment men det är nog inte så bra att känna att man vill döda sin partner heller. Då bör man nog söka hjälp innan dessa tankar går för långt för det är så det börjar och kan med tiden växa sig starkare sedan står man där med en död partner.
Senast redigerad av prominenten 2018-09-02 kl. 23:19.
Citera
2018-09-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Japp. Jag kan tänka mig ett tillfälligt extremt vredesmod och maximalt aggressionspåslag, där allt bara rusar i huvudet. Och att han under ett väldigt hastigt förlopp begår de här vidriga handlingarna, för att några ögonblick senare, inse vad han gjort, och snabbt försöka skära sig själv men inte riktigt våga tillfoga sig själv tillräckligt allvarliga skador. Tydligen var hela lägenheten nerblodad, mestadels från hans offer. Sargons fötter var tydligen helt indränkta med blod när han anlände till sjukhuset.

Ja, han försökte få det till utvidgat självmord.
Citera
2018-09-02, 23:19
Medlem
Citat:
Tror som sagt generellt att man någon gång i något förhållande kännt så i stundens hetta såklart inte så man börjar planera men just när man vart sjukt arg.
Citera
2018-09-02, 23:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Tror som sagt generellt att man någon gång i något förhållande kännt så i stundens hetta såklart inte så man börjar planera men just när man vart sjukt arg.

Jaha okej, man blir lite paranoid och orolig av sådana här krimtrådar och i synnerhet som denna bestialiska tragiska med stackars oskyldiga barn som dödats också.
Citera
2018-09-02, 23:22
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ja, han försökte få det till utvidgat självmord.

Det är samtliga som hanterat eller hanterar det här ärendets uppfattning. Men han vågade inte tillfoga sig själv dödliga skador, utan blev relativt snabbt somatiskt stabil och kunde överföras till Kriminalvården runt lunchtid, eller strax efter.
Citera
2018-09-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Det är samtliga som hanterat eller hanterar det här ärendets uppfattning. Men han vågade inte tillfoga sig själv dödliga skador, utan blev relativt snabbt somatiskt stabil och kunde överföras till Kriminalvården runt lunchtid, eller strax efter.

Skador på sin egen ömtåliga kropp brukar närmast liknas vid ytliga rispor.
Citera
2018-09-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Gärningsmannen heter Sargon Iskandar och är assyr.

Tittar man på hans Fb så ser hans fru ut att vara väldigt mycket yngre än honom själv .
Barnens ålder utifrån kort på barnen ) ca 3 och 7-8 år 😕 skulle inte bli förvånad om hon har velat lämna honom . Han skulle lätt kunna vara stämmer namnet på mannen och det är hans Fb sida så ?🤔
Citera
2018-09-02, 23:29
Medlem
Citat:
Jaha okej, man blir lite paranoid och orolig av sådana här krimtrådar och i synnerhet som denna bestialiska tragiska med stackars oskyldiga barn som dödats också.
Haha ja det förstår jag men som sagt jag menade generellt och någon gång under ens livstid, men tänk att det finns de som inte har spärren kanske just den enda gången de tänker så...och helt plötsligt är den normala mannen/kvinnan mördare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in