Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-01, 18:46
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En riskabel strategi enligt mig. Risken finns att man får ut att "covid" är det enda som man bryr sig om. Bidens kassa är ju överfull. Syns det vore fiffigare om de hade bjussat folk på munbind när de kom till rallies.., samt att folk måste sprita händerna. Gjort lite "hallå" över att de har beställt 1 miljon munskydd till folk på rallies.., tex.

Det andas inte optimism på hans rallies.

Tack för ett resonerande svar. Nej, jag tror det hade varit förödande om Biden försökt köra samma typ av Rallies som Trump gör. Tror han gör helt rätt analys och val av kampanjstrategi.

Delvis därför att han aldrig hade slagit Trump på det Trump är bäst på, dvs att attrahera stora skaror av supporters till sina möten och delvis för att ett sådant agerande hade tagit trovärdighet från det budskap, om Pandemin, som Biden vill förmedla.

#evictionotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 18:48
Medlem
JustZlatans avatar
Allan Lichtman - Historian who correctly predicted every election since 1984 makes his call - säger att Biden kommer vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=z0PDVeBRLUA

Det är kört för Trump! Allting talar emot honom.
2020-11-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du resonerar väl ändå inte på ett allvarligt vis?

Detta sätt att resonera slår ju tillbaka på ditt eget gäng i händelse av Biden-seger (mot all förmodan). Lika för alla såklart.
Jag håller bara med den som har skrivit tidigare. Slår inte tillbaka på nån eftersom det amerikanska valsystemet är så uppbyggt så det orsakar mycket konstiga konsekvenser. Tur att ingen annan har hittat på nåt liknande.
2020-11-01, 18:53
Medlem
Det är fantastiskt hur grumlat omdömet kan bli av politisk ideologi.
Jag bettar utifrån värde..och spelade följdaktligen Trumpen 2016 då hans segerchanser vid detta tillfälle var runt 40 procent om man kollade läget och momentum i de viktiga swingstates.
Inget konstigt med det..odds på 5 till och med 6 kunde fås och även om Trump förlorat så hade det varit ett bra och gediget bet.

Nu gör vi samma sak.Vi kollar polls som kan antas vara något bättre än 2016,vi kollar eventuellt momentum och vi kollar hur det ser ut i diverse swingstates.
Efter att ha gjort detta så landar Trumps segerchanser runt 10 procent.Jag är således betydligt mera överens med Nate Silver denna gång än vad jag var 2016.

Oddsen på Biden är runt 1,50.Det finns således värde i detta och jag har spelat därefter.

Saken är den att det högst troligen är en närmast landslide på gång för demente Joe.
När Trumpen har uppenbara problem i stater som Georgia,North Carolina,Arizona och knappt ens mäktar med att vinna Texas med rejäl marginal och adderar man läget i rostbältet där Biden kan gå emot en total seger så lever man i en alternativ verklighet om man verkligen tror att det är 2016 i år.

Det är det inte..och demente Joe är inte crooked Hillary.

Bye bye Trump.
2020-11-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Siffrorna varierar ju beroende på vilket läger du frågar. Finns ingen absolut sanning just nu. Vi får avvakta till tisdag min vän.

Personligen litar jag mer på Trumps siffror än msm. Välj du själv.
På tisdag finns knappt e siffra. Med misstänkt fler förtidsröster än valdagsröster kan det bli långa dagars väntan i veckan. Eller tom. fram till elektorerna ska rösta.
2020-11-01, 18:55
Medlem
seaworthys avatar
Jag misstänker att ganska många republikanska politiker i Washington kommer fira på tisdag ifall Mr pussygrabber åker ut.

Det har ju varit lite som att hänga med Stalin om man fått ett jobb nära Trump, även om dom fått behålla livet.
2020-11-01, 18:56
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är fantastiskt hur grumlat omdömet kan bli av politisk ideologi.
Jag bettar utifrån värde..och spelade följdaktligen Trumpen 2016 då hans segerchanser vid detta tillfälle var runt 40 procent om man kollade läget och momentum i de viktiga swingstates.
Inget konstigt med det..odds på 5 till och med 6 kunde fås och även om Trump förlorat så hade det varit ett bra och gediget bet.

Nu gör vi samma sak.Vi kollar polls som kan antas vara något bättre än 2016,vi kollar eventuellt momentum och vi kollar hur det ser ut i diverse swingstates.
Efter att ha gjort detta så landar Trumps segerchanser runt 10 procent.Jag är således betydligt mera överens med Nate Silver denna gång än vad jag var 2016.

Oddsen på Biden är runt 1,50.Det finns således värde i detta och jag har spelat därefter.

Saken är den att det högst troligen är en närmast landslide på gång för demente Joe.
När Trumpen har uppenbara problem i stater som Georgia,North Carolina,Arizona och knappt ens mäktar med att vinna Texas med rejäl marginal och adderar man läget i rostbältet där Biden kan gå emot en total seger så lever man i en alternativ verklighet om man verkligen tror att det är 2016 i år.

Det är det inte..och demente Joe är inte crooked Hillary.

Bye bye Trump.

Hoppas du lyckas! Men det tror jag inte. Ingen är nog så dum.. men dum får lida.

Trump vinner garanterat.
2020-11-01, 18:56
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Debunked. Bara dårar tror på sådana där skrönor.

Öh! Vi pratar om siffror som kommer från en forskare på Standford Universitetet, en av USAs mest välrenommerade Universitet. Detta förklarar en Tangentbordskrigare på Flashback, vara skrönor.

Professor Edward Ames Edmonds som kommer med siffrorna om 700 döda och 30 000 smittade är dessutom kollega, på samma institution, som Nobelprisvinnarna Paul Milgrom and Robert Wilson.

Men det är klart det är helt rimligt att, en nobody på Flasback, vet bättre än en Professor på Standford.

Källor: https://web.stanford.edu/~bernheim/
https://news.stanford.edu/2020/10/12/stanford-economists-paul-milgrom-robert-wilson-win-nobel-economic-sciences/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 18:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag misstänker att ganska många republikanska politiker i Washington kommer fira på tisdag ifall Mr pussygrabber åker ut.

Det har ju varit lite som att hänga med Stalin om man fått ett jobb nära Trump, även om dom fått behålla livet.

Exakt. Då blir dom arbetslösa.
2020-11-01, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Allan Lichtman - Historian who correctly predicted every election since 1984 makes his call - säger att Biden kommer vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=z0PDVeBRLUA

Det är kört för Trump! Allting talar emot honom.

Har för mig att han haft fel mer än en gång.
2020-11-01, 19:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har för mig att han haft fel mer än en gång.

Nej han har inte haft fel någon gång, iaf sen 1984.
2020-11-01, 19:01
Medlem
Jirens avatar
Om Trump vinner så ska det bli ytterst intressant att se hur MSM tänker frissera sina artiklar för att förklara hur man åter igen haft så fullständigt fel. De kommer nog att slingra sig minst lika mycket som 2016.
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ska vi gissa att det går åt även om han förlorar.
Fira segern/dränka sina sorger. Det är lite win/win över det hela
Då blir det bara braj. Indica only.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in