2020-11-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Räknar man poströsterna redan nu medan de kommer in eller börjar man räkna även dessa först på tisdag?

Det är olika i olika delstater.
2020-11-01, 18:02
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Trump har redan deklarerat seger i FL och AZ. Därför ingen av dem kampanjar där. Miami och Palm Beach sviker dems. Främst Svarta och lationos.

Iowa är också +8 Trump eller liknande i interna polls som inte signerats CNN eller NYT.

Då återstår Pennsylvania. Interna polls visar 47.5-47.5 på polls från onsdag. Safe to say att detta är anledningen varför Trump lagt 6-7 besök i Pennsylvania i slutspurten. Trump säger själv att "Pennsylvania, you can win it for me".

Michigan och Wisconsin kan förstås också svänga, men större chans för pedofilen där.

Du menar på att det skulle vara såhär jämt? :https://www.bildtagg.se/bild/zreqfgcqrybbgwxx6t7w8jxz
2020-11-01, 18:02
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Vadå är det redan kört för Trump?
Biden har en betryggande ledning nationellt och i nästan samtliga vågmästarstater. Jag förstår inte hur folk får det till att Trump vinner.
2020-11-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Valundersökningarna 2016 sa att Hillary hade 99% chans att vinna. Detta var typ precis innan valdagen också.

Vakna för fan. Trump leder stort. Det är landslide på ingång.

Nej 538 sa att det var cirka 30 procent på valdagen och 35 procent dagen innan. Det var ungefär vad Trumps egna kampanj trodde.

Trump kan vinna men Biden är favorit.
2020-11-01, 18:07
Medlem
Hinterstoissers avatar
Vad tror vi om att få reda på valresultatet under valnatten/ morgonen, är det möjligt? (I ett scenario där ingen bestrider valresultatet)
2020-11-01, 18:09
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Du menar på att det skulle vara såhär jämt? :https://www.bildtagg.se/bild/zreqfgcqrybbgwxx6t7w8jxz

Ungefär.

Ska jag vara helt transparent med vad jag tror så är min bedömning att Trumpsters kommer komma ut och rösta i en större omfattning än någon förstår. Motivationen är enorm.

Dessutom tror jag Dems covid-taktik kommer pissa dem i ansiktet. Jag förstår inte hur det ska fungera att man skrämmer skiten ur Demokraterna om Covid i MSM och sen tänker att de ska bege sig ut och ställa sig i långa köer i flera timmar för att rösta. Där får man anta att dems redan lagt sin poströst, och ändå visar den statistiken att GOP har bättre läge nu än 2016.
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du underskattar hur pass illa Covid-19 har hanterats i USA, han må kanske kunna få kvar de som inte tror att det är så illa men de som har blivit arbetslösa och inte får några pengar samt de som har haft nära och kära som dör lär nog överväga om de verkligen ska rösta på honom.

Oavsett vad så får vi se om bara några dagar hur det hela slutar

Dom enda som hanterat covid-19 illa är Kineserna samt i vissa delstater som New-York.
Det är vad folk utanför vänsterbubblan tycker vilket är den överväldigande majoriteten.
Vad folk lastar demokraterna för är att dom inte reagerar på upplopp, mordbränder och kaos.
Det är därför inga polisorganisationer stödjer Biden. En laglös tillvaro utgör en betydligt större risk för din hälsa, din ekonomi och tom ditt liv än Covid-19.
Medlem
arbetets avatar
Prediktion i den elfte timmen:

Kamala Harris är president innan 2021 är slut och hon väljer Pete Buttigieg som VP.

:thumsup:

Det var planen från början. När valet är över kommer Bidens familjs förehavande behandlas utförligt i alla medier. Hunter och Pappa Bidens affärer har legat och jäst hos FBI och varit kända av DNC länge nu. Tyvärr läkte de ut i förtid.
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Biden har en betryggande ledning nationellt och i nästan samtliga vågmästarstater. Jag förstår inte hur folk får det till att Trump vinner.

Den är nog betryggande nationellt men knappast lika betryggande i de allra flesta av vågmästarstaterna. Vilket ingjuter hopp att det kan bli ett tight race.
2020-11-01, 18:10
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej 538 sa att det var cirka 30 procent på valdagen och 35 procent dagen innan. Det var ungefär vad Trumps egna kampanj trodde.

Trump kan vinna men Biden är favorit.

Sluta ljug. Nu vet jag inte vad "538" är men de flesta trodde på Hillary, t.om. på valdagen. Jag vet om detta för man fick 5 gånger pengarna på bettingsidor om man bettade på Trump under valdagen. Jag postade den andra källan som sa det var mer än 99% chans för Hillary.

Finns inte en chans att Biden vinner.
2020-11-01, 18:12
Medlem
lajjjbans avatar
De som följer RCP och 538 befinner sig i en förvirrad dimma.

Just nu har Trump Florida med +4.
2020-11-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sluta ljug. Nu vet jag inte vad "538" är men de flesta trodde på Hillary, t.om. på valdagen. Jag vet om detta för man fick 5 gånger pengarna på bettingsidor om man bettade på Trump under valdagen. Jag postade den andra källan som sa det var mer än 99% chans för Hillary.

Finns inte en chans att Biden vinner.

https://fivethirtyeight.com/

Här vad de sa 2016

"Our final forecast, issued early Tuesday evening, had Trump with a 29 percent chance of winning the Electoral College.1 By comparison, other models tracked by The New York Times put Trump’s odds at: 15 percent, 8 percent, 2 percent and less than 1 percent. And betting markets put Trump’s chances at just 18 percent at midnight on Tuesday, when Dixville Notch, New Hampshire, cast its votes."

Så det fanns fler modeller

https://fivethirtyeight.com/features/why-fivethirtyeight-gave-trump-a-better-chance-than-almost-anyone-else/

Nu ger de Trump 10 procent

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in